Gå til innhold

Hunden min bjeffer sånn


Gjest Gjest_Sliten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sliten_*

Uff, jeg har en terrier på 5 år, har hatt han i snart 3. Han er en veldig fin hund på mange måter, men....

Han bjeffer så utrolig mye, enten når det kommer noen eller når vi møter andre hunder. Aner ikke hva jeg skal gjøre, nei funker ikke. Altså han kan bli stille i 2 sek, før han begynner igjen. Og det virker som om han blir i sin egen verden. Umulig å få kontakt med. Har generelt "dårlig"kontakt, altså sånn handlingmessig. Gikk på kurs 2 ganger i uken i over ett år, men ble tilslutt avskrevet som ett umulig prosjekt. Han har generelt "dårlig" hundespråk. Han logrer og viser veldig tegn på å ville hilse på andre hunder, samtidig som han knurrer, bjeffer og reiser bust...

Men hva kan jeg gjøre med den bjeffingen, begynner å gå meg på nervene, og er ikke noe koselig å fly rundt å si nei hele tiden heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv
Uff, jeg har en terrier på 5 år, har hatt han i snart 3. Han er en veldig fin hund på mange måter, men....

Han bjeffer så utrolig mye, enten når det kommer noen eller når vi møter andre hunder. Aner ikke hva jeg skal gjøre, nei funker ikke. Altså han kan bli stille i 2 sek, før han begynner igjen. Og det virker som om han blir i sin egen verden. Umulig å få kontakt med. Har generelt "dårlig"kontakt, altså sånn handlingmessig. Gikk på kurs 2 ganger i uken i over ett år, men ble tilslutt avskrevet som ett umulig prosjekt. Han har generelt "dårlig" hundespråk. Han logrer og viser veldig tegn på å ville hilse på andre hunder, samtidig som han knurrer, bjeffer og reiser bust...

Men hva kan jeg gjøre med den bjeffingen, begynner å gå meg på nervene, og er ikke noe koselig å fly rundt å si nei hele tiden heller

bjeffehalsbånd?

huff, synes ikke det virker som han har det så kjempebra jeg. hvor bor du? det er helt sikkert noen som kan hjelpe deg litt med kontakt og trening. kan ikke være et helt umulig prosjekt vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vil jo si at hunden generelt har det bra da.. Han er en veldig tillitsfull, kosete og snill hund med mennesker. Det er andre hunder han ikke kommer overens med, og som han bjeffer veldig veldig på. Samt når det kommer folk (enten hjem til meg, eller på jobb...)

Han er "venn" med alle hundene til veninnene mine (Er akkuratt som om han får lov til å kjefte og sånn på dem, uten at de bryr seg, så er det greit). Men virker alikevel som om han kommuniserer veldig lite med de, og om de blir oppspilt/leker ol så begynner han med den bjeffingen igjen. Han er en hund som leker aller aller best alene (gi han en ball eller no og han holder seg selv i aktivitet i eveigheter).

Vi gikk på div kurs på Oslo hundeskole i over 1 år, og hadde masse alenetimer ol. Uten at det egentlig hjalp noe i det hele tatt. Det er en hund det er vanskelig å få kontakt med, godbiter fungerer ikke. Vanlig hundegodis er helt uinteressant, kylling, pølser ol er spennende litt, men ikke så spenneden at jeg gjør hva som helst for det...

Prøvde bjeffehalsbånd for ett års tid siden (med sprut), det fungerte sånn passe.... Når han hadde det på var han tydeligvis usikker (fikk sprut en gang), lå med halen mellom beina og viste tydelig at han ikke var trygg på situasjonen. Så hadde ikke hjerte til å fortsette med det, dessuten (uten at jeg er noen hundeekspert) så virker det på meg som om han bjeffer veldig av frustrasjon. Kanskje ikke så mye når det kommer folk, det virker som mer vaktinstinkt, og da stopper han når jeg sier i fra. Men det på andre hunder, og som egentlig er problemet... Er akkuratt som om han ikke vet hva han skal gjøre når han møter andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjeffehalsbånd er egentlig ikke no og anbefale...

hunden kommer til å vende seg til det... det gjorde min hund... jeg har hørt at hvis du lærer den å bjeffe, og lærer den kommandoen stille, så vil det funke fint...

ta kontakt med en flink instruktør og få h*n til å hjelpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at bjeffehalsbånd må læres inn hvis det skal ha en varig effekt! Kjempeviktig, ellers blir det ødelagt.

Høres ut som en useriøs plass du var på for å få hjelp. Hvis du var der i et helt år på kurs og så klarte de ikke hjelpe deg.

Hvor i landet bor du? Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en seriøs hundeskole. Da får du garantert hjelp.

Å få en hund til å bare være stille vil ikke være en god løsning. Utenpå ser det bra ut, men den kan være like stresset inni seg. Det er ikke bra. Du må gi den et alternativ til å bjeffe. Først da vil den bli bedre og varig bedre og være i fred med seg selv.. Spør meg om du lurer på noe. Ta gjerne kontakt med meg på PM om du vil ha mer hjelp. Jeg kan henvise deg til noen som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER jo nettopp derfor jeg ikke vil bruke bjeffehalsbånd på han, for jeg føler han breffer sånn fordi han er redd og frustrert. Altså når han bjeffer når det kommer folk er mer sånn "ulydig" bjeffing, da bjeffer han på en helt annen måte og ser ikke redd eller frustrert ut.

Det er i hovedsak sammen med andre hunder det skjer, da ser jeg at han ikke har det bra og da bjeffer han på en litt annen måte. Man skjønner liksom at han ikke har det bra med situasjonen. Som nevnt så virker det som om han ikke har helt sosiale antenner/forstår hundespråk...

Vi gikk på Oslo hundeskole da, de skulle være veldig flinke og seriøse. Men å gå på vanlig kurs fikk vi ikke noe utav, han er for oppspilt pga de andre hundene. Og alene med instruktør ble han tatt litt bort fra problemet, MEN det var fortsatt ikke mulig å oppnå kontakt, og den eneste belønningen han satte pris på var med ball, og da alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...