Gå til innhold

Cavalier King Charles Spaniel


Gjest Miam

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvor stor rasen er i forhold til for eksempel Boarder Collie og en Papillon. Er den ikke mindre enn Boarder Collien? Vil bare se for meg sann cirka hvor stor den er :)

Er det noen som har en cavalier? Har lyst på selv, er de fine hunder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cavalier King Charles Spaniel er mellom 31-33 cm høye og veier mellom 5-8 kg.

Border Collie er mellom 46-54 cm høye og veier mellom 14-22 kg

Papillon er mellom 20-28 cm høy og veier mellom 4- 4,5 kg.

Cavalieren er nok en som er enklest å oppdra, personlig synes jeg de er veldig morsomme å holde på med.

Border Collie krever mye mosjon og stimulans, mens papillon er som regel enkel å oppdra men kan ofte bli overbeskyttende når det gjelder eier+gneldrete. (Men der kommer vel litt dressur inn i bildet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Kin Charles Spaniel tidligere. Det er flotte hunder men om den er rett for deg kommer jo helt på hva du ønsker/forventer av hunden din.

Vår var i allefall lett lært og rimelig utholden samtidig som den elsket å ligge på fanget.

Det var heller ikke det helt store pelsarbeidet.

Ser du vurderer Border Collie også? Disse er jo helt noe annet en Papillon og KCS. Border Colliene er flotte hunder men veldig krevende, både når det gjelder mosjon og mental stimuli. Den er nok fortsatt mer en arbeidshund. Har sett Border Collier som har blitt nervevark selv med erfarne eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår meg. Jeg lurer bare på størrelsen til hunden, i forhold til de to andre rasene fordi jeg vet hvor store de er :) Har hatt boarder collie før, og vet at de er krevende :) Så det var i grunn bare hvor stor en cavalier er i forhold, for jeg ønsker meg en mindre hund enn boarder collie :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...