Gå til innhold

Røyting hos katt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Maine Coonen min røyter helt forferdelig.

Er det noe man kan gi katten for at den skal røyte mindre?

Katten får kun kvalitetsfor og er blank og fin i pelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på. Hvor gammel er katten? Er det innekatt? I vinterpels?

Fiskolje i maten hver dag kan uansett være veldig lurt. Også et bad, og kamming med røytekam et par ganger om dagen. Ormekur hvis den ikke har fått det på en stund. Kanskje senke stuetemperaturen ørlite grann hvis katten både er ute og inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Hvor gammel er katten? Er det innekatt? I vinterpels?

Fiskolje i maten hver dag kan uansett være veldig lurt. Også et bad, og kamming med røytekam et par ganger om dagen. Ormekur hvis den ikke har fått det på en stund. Kanskje senke stuetemperaturen ørlite grann hvis katten både er ute og inne.

Takk for svar :)

Katten er 9 mnd gammel og er innekatt.

Jeg bader han ca 1 gang i mnd og børster han en gang om dagen.

Hm.. tempraturen ja.. der sa det du det.

At ikke jeg har tenkt på det :flau:

Vi leier en leilighet i 2. etg i en eldre enebolig.

Det er dårlig isolert her.

Når de som bor under oss fyrer i ovnen/peisen, blir det ekstremt varmt oppe hos oss.)

Stuetempraturen kommer gjerne opp i 26-27 grader om ettermiddagen/kvelden.

Men det er ikke mye å gjøre med. Vi har vinduer oppe, men det hjelper ikke stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga katten min noe sånn olje i en periode, og det hjalp veldig. Problemet var at hun hatet smaken, så jeg måtte kline til labben hennes med det, slik at hun 'vasket' det av. Det ble litt styr i lengden...

Noen som har tips til type olje man kan bruke, og hvor det er å få kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte sånn royal canin mat som visstnok skal gjøre at de røyter mindre. Skal se stor forskjell etter 21 dager. Men her ser jeg ingen forskjell. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN katter røyter verre enn min hvite huskatt. he, he. Til og med dyrlegen sa det var mer enn hun hadde orket. HERLIG! Hoho

Denne er FANTASTISK!!! Demoene og bildene lyver IKKE, det kan jeg garantere deg!

http://www.furminator.com/

Og her kan du kjøpe den!

http://petandplay.com/produkter/hund/pelspleie_/furminator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

INGEN katter røyter verre enn min hvite huskatt. he, he. Til og med dyrlegen sa det var mer enn hun hadde orket. HERLIG! Hoho

Denne er FANTASTISK!!! Demoene og bildene lyver IKKE, det kan jeg garantere deg!

http://www.furminator.com/

Og her kan du kjøpe den!

http://petandplay.com/produkter/hund/pelspleie_/furminator

ojjj, den så bra ut. fåes den kjøpt i dyrebutikk tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så vidt jeg vet, men du får kjøpt den fra dyrebutikk på nett, se den nederste linken :)

Den ER så bra som den ser ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så vidt jeg vet, men du får kjøpt den fra dyrebutikk på nett, se den nederste linken :)

Den ER så bra som den ser ut!!

Jøss. Den der tør jeg ikke ta i bruk før etter utstillinga i mars. Katten vil jo bli halvert! :ler:

Kjempebra tips NovaFlare. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, la flaca, har den selv og har anbefalt den på flere dyreforum, og ALLE er fornøyde! Folk har samlet opp hårene i plastposer for moro skyld for å se hvor mye det er!! Jeg har en sammenpresset (hardt) ball som er større enn en fotball!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Den børsten er råbra :jepp:

Til TS!Om du ikke har denne børsten (du bør skaffe den ;)) så kan det lønne seg å børste katten din masse etter at du har vasket den (når pelsen er våt) :)

Ellers er det masse andre fine forslag her som eks.fiskeolje i maten!

Min korthår røyter mer en min langhår og min halvlanghår!

Han som røyter mest er også (selvsagt) den særeste katten, og liker selvsagt ikke den børsten....velig typisk sær katt :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den børsten er råbra :jepp:

Til TS!Om du ikke har denne børsten (du bør skaffe den ;)) så kan det lønne seg å børste katten din masse etter at du har vasket den (når pelsen er våt) :)

Ellers er det masse andre fine forslag her som eks.fiskeolje i maten!

Min korthår røyter mer en min langhår og min halvlanghår!

Han som røyter mest er også (selvsagt) den særeste katten, og liker selvsagt ikke den børsten....velig typisk sær katt :klaske:

Denne børsten skal jeg bestille med en gang!

Ang. sær katt; katten min er også fryktelig sær og hater å bli børstet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha! Hvorfor er det ingen som har tipset meg om den før? Kan ta bukt på den verste røyteperioden her i huset, da vi har to katter og to hunder, hvorav den ene er en mamlamute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, la flaca, har den selv og har anbefalt den på flere dyreforum, og ALLE er fornøyde! Folk har samlet opp hårene i plastposer for moro skyld for å se hvor mye det er!! Jeg har en sammenpresset (hardt) ball som er større enn en fotball!

Er det small som brukes til katt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...