Gå til innhold

Når har hohunder løpetid


Gjest Gjest_tatiana_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tatiana_*

Vi har en hannhund som har vært helt håpløs i det siste. Han klynker mye innendørs, men blir fin når vi går ut. Jeg har nå forstått at det er fordi det er hohunder i nabolaget som har løpetid. Men når har hohundene løpetid? JEg vet at de normalt har løpetid to ganger i året. Men har de det til forskjellig tid på året, eller har vanligvis alle hunder løpetid samtidig (for eksempel november og April...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morgan le Fay
Tisper løper alt fra en til fire ganger i året og syklusen er individuell.

Ergo er det aldri fred å få (personlig erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo er det aldri fred å få (personlig erfaring).

Det er derfor jeg har tisper ;)

Har du tispe har du (normalt) løpetid to ganger i året. Har du hanhund har du løpetid heler året - dersom det er tisper i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
Det er derfor jeg har tisper ;)

Har du tispe har du (normalt) løpetid to ganger i året. Har du hanhund har du løpetid heler året - dersom det er tisper i nabolaget.

Men hannhunden min er da så kjekk. :) De siste dagene har han derimot dratt meg gjennom nabolaget med nesen i bakken, og sittet nede i gangen og sutret ellers. Det er jo litt sjarmerende, og man får klaffer foran ørene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Mine hannhunder er mest opptatt av andre ting.

Den ene tenker kun på fugler, den andre skal ta potensielle kjeltringer som beveger seg i hagen.

De er nokså kjekke de også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... Det var dårlig nytt... Vi har mange hohunder i nabolaget. Jeg trodde ærlig talt det var noe galt med hunden vår, før det viste seg at det bare var en hohund med løpetid som var problemet hans... Han er nå halvannet år, og dette er første gang jeg opplever det. Han syter såpass mye at vi ikke lar han være hjemme alene (han sitter i bilen mens vi er på jobb) av frykt for at naboene skal klage på han. Vi bor i blokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...