Gå til innhold

fortvilet!


sebra

Anbefalte innlegg

huff...

jeg har en hund som er veldig agressiv på andre hunder. han angrep en hund for noen år siden, og prøvde å angripe nabohunden for noen år siden som han har kjent siden han var valp. grunnet det her har vi vært veldig forsiktige med å l han hilse på andre hunder. når vi går tur med han klikker han helt når han ser andre hunder. kusinen min har passa han masse, og på mandag skjedde det verst tenkelige. tanten min gikk tur med han, han så en annen hund og klikka. og han bet tanten min i læret,da hun stelte seg foran han. det var ikke noe alvorlig bitt. og jeg tror ikke det var med vilje. men nå har jeg helt panikk for at det skje igjen. og gud forby at det skal være noe alvorlig. jeg snakket med tanten min og hu roa meg ned og sa at det kommer nok ikke til å skje igjen, siden hun ikke tror han gjorde det med vilje. jeg er ekstra stressa siden hunden er hos mamma og pappa og der er niesene mine veldig ofte. han har oppvokst med de og er veldig glad i de. han har aldri vist noe tegn på agressivitet mot de. det har han aldri gjort mot noen. han knurra litt på fremmede menn når han var valp,men ikke nå lenger..

hva tror dere?han har vel ikke blitt mannevond?? han er helt normal etter det som har skjedd..og vær så snill ikke si at jeg skal avvlive han,det orker jeg ikke tanken på engang...

Endret av sebra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan utvikle seg til å bli en farlig hund. Hvis han skulle gjøre det samme med et barn som han gjorde med tanta di, så hjelper det svært lite om hunden gjorde det med vilje eller ikke!! Søk hjelp hos en adferdsterapeut, du kan også snakke med en veterinær ang kastrering, enten kjemisk eller kirurgisk. Jeg har hatt en hund som var agressiv mot andre hunder selv, og endte opp med at hun måtte avlives pga at hun beit et barn i ansiktet. Tro meg, det vil du unngå for en hver pris!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tør du virkelig å ta det ansvaret at hunden din kan bite et barn ts?

jeg føler at det hadde vært urettferdig hvis jeg skal ta livet hans pga det. hadde han biti sånn plutselig, så hadde jeg visst at han gjorde det sånn uten videre, så hadde det vært noe helt annet. men siden tanta mi faktisk stelte seg foran han når han klikka på en annen bikkje så synes jeg han fortjener å leve. jeg har snakket med tante og hu sa at hu ikke trodde han gjorde det med vilje eller sånn for å skade henne. det er ikke snakk om noe alvorlig bitt, ville han skade henne hadde han bitt verre. og hu sa at hun ikke trodde det var gjentakelses fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos adferdsterapeut!:) Ikke gi opp...Sug til dere ALT terapeuten sier og tren MASSE md hunden så den blir trygg på seg selv og dere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler at det hadde vært urettferdig hvis jeg skal ta livet hans pga det. hadde han biti sånn plutselig, så hadde jeg visst at han gjorde det sånn uten videre, så hadde det vært noe helt annet. men siden tanta mi faktisk stelte seg foran han når han klikka på en annen bikkje så synes jeg han fortjener å leve. jeg har snakket med tante og hu sa at hu ikke trodde han gjorde det med vilje eller sånn for å skade henne. det er ikke snakk om noe alvorlig bitt, ville han skade henne hadde han bitt verre. og hu sa at hun ikke trodde det var gjentakelses fare.

Nehei... Og hva med den gangen det tilfeligvis går en fireåring imellom bikkja di og en annen hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei... Og hva med den gangen det tilfeligvis går en fireåring imellom bikkja di og en annen hund?

Er helt enig. Det er uforsvarlig med slike hunder.

Klart det er tøft å avlive hunden men man må ta ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du hadde avliva bikkja?

Det hadde i allefall definitivt jeg gjort. Ville aldri tatt sjansen på noe slikt, man skal ikke finne på unnskyldninger for at hunder biter. Hunder som biter, de biter og man kan aldri stole på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff...

jeg har en hund som er veldig agressiv på andre hunder. han angrep en hund for noen år siden, og prøvde å angripe nabohunden for noen år siden som han har kjent siden han var valp. grunnet det her har vi vært veldig forsiktige med å l han hilse på andre hunder. når vi går tur med han klikker han helt når han ser andre hunder.

Du skriver ikke hvor gammel hunden din er?

Hunder som oppfører seg slik mot andre hunder er som regel veldig dårlig sosialiserte. Finnes mange grunner til dette og skal ikke gjette deres, men ofte er det på grunn av eierenes ufarenhet.

En hund som viser slik oppførsel er meget vanskelig å håndtere samt et meget stort ansvar, som andre skriver så vet man ikke hvem som "kommer i veien" for denne hunden neste gang.

Regagerer sterkt på at du skriver at denne hunden har vært aggressiv mot andre hunder i årevis og har angrepet en annen hund uten at dere har sett alvoret og tatt tak i problemet tidligere!?

Hunden har vært aggressiv i flere år og nå gått til det skrittet å bite et menneske, tror du virkelig at dere kan snu denne trenden nå som den har gått så altfor langt etter at dere har tillatt dette lenge?

Dersom dere har tatt tak i situasjonen tidligere uten å få resultater så sier det vel seg selv at det er forsent nå.

Dersom det hadde vært mulig så ville jeg satt denne hunden bort til en adferdsterapeut snarest, det er uansvarlig å ha den hjemme lengre dersom dette er mer eller mindre hans vanlige oppførsel.

Hvis dette ikke er en mulighet så ville ikke jeg tatt ansvaret for hva han kan gjøre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er 6 år. han lekte masse med hunder før.søsteren min fikk valp ca ett halvt år etter at jeg fikk min. det var aldri noe problem intill han ble angrepet av en ukjent hund. og etter det har han blitt skeptisk til de fleste hunder. han har fortsatt leke kamerater som han møter ofte. vi har valgt å håndtere denne situasjonen ved å holde han unna hunder han ikke kjenner.'

som sagt har jeg sagt at vi skal til atferdsterapeuten i januar. jeg har snakka med veterinær og forklart hu problemet. og hu sa også at jeg burde gå til atferdsterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke hatt en hund som beit... den første hunden jeg hadde beit meg i hånda når jeg skulle sette ned den rene og nyoppfylte vannskåla... den hunden avlivet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_ida_*
jeg ville ikke hatt en hund som beit... den første hunden jeg hadde beit meg i hånda når jeg skulle sette ned den rene og nyoppfylte vannskåla... den hunden avlivet jeg

Synes det virker som du tar litt vel lett på å avlive en hund. Det er tross alt godt som alltid eieren som har feilet i sin oppdragelse når en hund biter og da kan man i det minste prøve å rette på sine feil.

En hund som ikke er lært til å dele maten sin og dermed forsvarer denne har kun fått dårlig oppdragelse.

Synes ikke dette kan sidestilles med en hund som er aggressiv mot andre hunder etter selv å ha blitt angrepet. For meg høres dette mer ut som frykt enn dårlig oppdragelse.

Ville prøvd atferdsterapaut først, men hatt en lav tersekel for avlivning dersom dere ikke får resultater. Men frykt er noe av det mest krevende å jobbe med, er jo en grunn til man ofte sier at den sjenerte valpen trenger mer erfarne eier enn det tøffe.

Lykke til TS, men pass for all del på at hunden din ikke utsetter andre for fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som du tar litt vel lett på å avlive en hund. Det er tross alt godt som alltid eieren som har feilet i sin oppdragelse når en hund biter og da kan man i det minste prøve å rette på sine feil.

En hund som ikke er lært til å dele maten sin og dermed forsvarer denne har kun fått dårlig oppdragelse.

Synes ikke dette kan sidestilles med en hund som er aggressiv mot andre hunder etter selv å ha blitt angrepet. For meg høres dette mer ut som frykt enn dårlig oppdragelse.

Ville prøvd atferdsterapaut først, men hatt en lav tersekel for avlivning dersom dere ikke får resultater. Men frykt er noe av det mest krevende å jobbe med, er jo en grunn til man ofte sier at den sjenerte valpen trenger mer erfarne eier enn det tøffe.

Lykke til TS, men pass for all del på at hunden din ikke utsetter andre for fare.

min hund ble ikke gammel, og vi trente hver dag... du kan ikke si at denne hunden kun har fått dårlig oppdragelse... :kjefte::kjefte:

en grunn til at hunden beit var at han hadde vondt...

vi ville ikke ha en hund som beit uansett hvor gla vi var i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ida_*
en grunn til at hunden beit var at han hadde vondt...

vi ville ikke ha en hund som beit uansett hvor gla vi var i den...

Dersom dette var noe som kunne behandles så er det jo enda mer horribelt at du synes det var greiest å avlive den.

Dyr er bare dyr, men synes enkelte dyreeiere tar altfor lett på ansvaret sitt.

At hunden får "trening" hver dag er ikke det samme som at den har fått den gode oppdragelsen den faktisk fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne hunden hadde oppdragelse...

jeg avlivet den, for at den kanskje ¨kunne bitt et barn...

du er vel imot avlivning om hunden biter et barn tilblods??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...