Gå til innhold

Å snakke med dyr!


Gjest Gjest_Laila_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stiller meg svært skeptisk til dette. For det første pleier slik kommunikasjon å formidle mer enn hva jeg anser dyr for å være i stand til å tenke.

For det andre, som noen påpekte på et annet forum, så er naturen svært effektiv. Det virker svært bortkastet å bruke mye ressurser på å utvikle et komplisert kroppspråk og et arsenal med lyder for å kommunisere hvis dyrene faktisk ikke har behov for det. Hjernen er jo et organ som bruker store deler av ressursene, og jeg kan ikke se for meg at naturen ville bruke så mye ressurser på noe den ikke har behov for. Det høres ikke overlevelsesdyktig ut i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til dette. Det meste som ble sagt var jo ganske generelt og logisk mener jeg. At katten f.eks hadde vondt når den satt seg og la seg. Det kunne til og med jeg se, iløpet av et klipp på 5 sekunder. eneste som imponerte meg var at hun visste at eieren hadde hatt 3 samboere. Ellers ble jeg ikke nevneverdig imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde faktisk ei som snakka med hunden vår. Og uten å noen gang ha møtt dama beskrev hu åssen jeg så ut, visste navnet på hunden og var noe mer, men husker ikke alt nå. Men da hadde hvertfall hunden vår sagt at hu ville bytte navn, hu likte ikke navnet sitt:) Og før vi bytta navnt gadd hu omtrent ikke å høre, men når vi begynte med det hu ville ha kom hu springende.. Høres veldig teit ut, spesielt når jeg ikke klarer å forklare. Men vi synes da at mye stemte og var veldig rart at dama visste om.

Jeg trur at noen kan snakke med og se ånder, og helt sikkert med dyr også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Dyr kan lese tanker...men vi er ikke helt komptetente hele tia å servere tanker... Men dyr leser tanker ikke i ord, men i bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stiller meg svært skeptisk til dette. For det første pleier slik kommunikasjon å formidle mer enn hva jeg anser dyr for å være i stand til å tenke.

For det andre, som noen påpekte på et annet forum, så er naturen svært effektiv. Det virker svært bortkastet å bruke mye ressurser på å utvikle et komplisert kroppspråk og et arsenal med lyder for å kommunisere hvis dyrene faktisk ikke har behov for det. Hjernen er jo et organ som bruker store deler av ressursene, og jeg kan ikke se for meg at naturen ville bruke så mye ressurser på noe den ikke har behov for. Det høres ikke overlevelsesdyktig ut i mine ører.

Denne dama har mulighet til å formidle informasjon som dyr kommuniserer til henne, det vil ikke si at dyrene kan kommunisere på den måten seg imellom. Noen mennesker kan lese tankene våre også, det vil ikke si at vi alle kan kommunisere telepatisk. Der er det en logisk brist i resonnementet.

Jeg syns det er morsomt og fasinerende, og tilhører den gruppen som er veldig åpen for sånt. (Hun snakket jo om at folk er enten eller). Innbiller meg at alle har dette i seg, men ikke mange vet å bruke det. Syns dessuten jeg opplever selv stadig vekk at dyrene mine og småbarna kommuniserer i bilder (før de utvikler et brukelig språk). Men hvis det ikke hadde vært at jeg er bevisst på sånt hadde jeg kanskje ikke registrert det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama har mulighet til å formidle informasjon som dyr kommuniserer til henne, det vil ikke si at dyrene kan kommunisere på den måten seg imellom. Noen mennesker kan lese tankene våre også, det vil ikke si at vi alle kan kommunisere telepatisk. Der er det en logisk brist i resonnementet.

Det kan du si. Men her var det ikke bare snakk om at vedkommende leste dyrenes generelle tanker - det var en gjensidig kommunikasjon. Det virker enda mindre logisk at man skal ha en evne til å kommunisere telepatisk med andre arter, men ikke innenfor egen art. I tillegg virker mye av det som blir sagt som ting som dyr aldri kunne kommet på å mene, slik jeg ser det.

Men nå stiller jeg meg som regel alltid veldig skeptisk til alle former for religiøsitet hvor man tilbyr tjenester for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du si. Men her var det ikke bare snakk om at vedkommende leste dyrenes generelle tanker - det var en gjensidig kommunikasjon. Det virker enda mindre logisk at man skal ha en evne til å kommunisere telepatisk med andre arter, men ikke innenfor egen art. I tillegg virker mye av det som blir sagt som ting som dyr aldri kunne kommet på å mene, slik jeg ser det.

Men nå stiller jeg meg som regel alltid veldig skeptisk til alle former for religiøsitet hvor man tilbyr tjenester for penger.

Vi mennesker generelt kan da heller ikke kommunisere telepatisk innen vår art? ikke særlig bevisst ihvertfall. Greia er jo at det finnes drøssevis av gråsoner på alle plan, over alt i dyreriket. Og det gjelder å være åpen for mulighetene, at virkeligheten ikke alltid er som vi tror. "En sannhet varer i hundre år" heter det.

Må legge til at det var en diskusjon om hun dama inne på forumet til raseklubben til pusen nettop. Flere der har vært i kontakt med henne opp gjennom årene. Og hun hadde faktisk fortalt ting hun umulig kunne vite. Spesielle kallenavn, episoder og skader som katten hadde opplevd etc.etc. :jepp:

Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med kattekrekene mine. Forteller hvordan dagen min har vært og sånn. Også forteller de meg om sin dag. Syns det er koooooooooschliiiiiii jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...