Gå til innhold

Jeg fikk feil medisin..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ville iallfall ikke ha skrevet innlegg i avisen, hva skulle det hjelpe?

Innlegg i avisene har faktisk stor makt, og er noe av det verste man kan gjøre mot en klinikk som vil beholde ryktet sitt intakt. MANGE som bor i nærheten av denne klinikken vil jo lese om dette, og kanskje ta avstand fra klinikken. Så det er et effektivt pressmiddel, hvis ts vil ha erstatning, noe hun absolutt bør få! Det er jo nok bare at chinchilla-eiere slutter å bruke den dyrlegen, for hun kan tydeligvis ingenting om den arten.

Men erstatning eller ikke, innlegget i avisa, hadde jeg skrevet okke som. Men jeg ville nok kanskje ha fortalt klinikken at jeg vurderte å skrive til avisen, FØR jeg faktisk gjorde det, for da er de kanskje litt ivrigere til å rydde opp saken. Og så hadde jeg skrevet innlegget, uansett hvor hyggelige de hadde vært. Folk må opplyses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk på at dette kan være en eneste STOR feil klinikken har gjort.

Skriv å "true" dem med å gå til lokalavisen! Ikke gjør det om du får medhold av klinikken, men om du ikke får det kan du gjøre det mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Silmarill; hva for en adresse er denne til?

Kan ikke si jeg vet noe om denne, kjempefint om du vil fortelle hvem dette er? Fant ikke noe på et raskt søk nå..

Nova; ble litt forvirret av urlen til siden din, vi bor jo i samme by :P Det visste jeg jo egentlig! Ser ikke helt hvor jeg finner PMen din? Mulig det er fordi jeg ikke er innlogget?

Kan jeg sende deg en PM på katteprat?

Er veldig enig i det som blir sagt om å klage til veterinærklinikken og gi de beskjed om at jeg ønsker å ta det til avisen, og vil nok gå denne veien!

Takk alle igjen for trøstende ord, forståelse og råd for hvordan jeg bør reagere i denne situasjonen!

Mailadresse fjernet iht Kvinneguidens regler.

Dru - mod

Endret av Dru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Hei igjen trådstarter!

Har du sett denne siden? NFFSCN

Hør med dem om hva du skal gjøre :)

Utdrag fra siden:

Det er få veterinærer som kan noe om chinchilla da den er et forholdsvis nytt kjæledyr og veldig sjelden blir syk. NFFSCN jobber nå for å gi veterinærene større kunnskap om dem. Mange veterinærer tror de kan behandle chinchillaen som en kanin, men den er mye mer ømfintlig ovenfor medisiner enn alle andre gnagere, så en kaninmedisinering kan føre til dens død. Er man usikker, gå ut i fra dosering som til et marsvin. Ved jevnlig veiing av dyret, kan du dessuten lettere oppdage om det er noe i veien med dyret ditt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallfall ikke ha skrevet innlegg i avisen, hva skulle det hjelpe?

Det kan hjelpe andre chinchillaeiere i området å bli klar over både problemstillingen med denne medisinen, og at de bør unngå denne klinikken, så man unngår at dette skjer igjen med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal gi folk sjansen til å forsvare seg jeg da, og det er jo minst to sider av denne saken. Selvfølgelig er det trist at dyrene døde, men jeg kan altså ikke forstå at det blir noe bedre av å henge folk ut i lokalavisen. Hvis denne veterinæren får vite hva som har skjedd er det da rart hvis vedkommende ikke tar selvkritikk og setter seg bedre inn i chinchillaers sykdom og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lettskremt

Jeg er vel enige med dem som sier at først tar du dette opp med dyrlegen, og blir responsen negativ derfra så er et leserinnlegg neste skritt.

Man må nesten stole på at leger og dyrleger vet hva de skriver ut av medisin, de fleste av oss har ikke den kunnskap som skal til for å vurdere hva som er fornuftig behandling. Jeg gir katten min medisin om dagen og katter åpner ikke opp gapet frivillig så det blir tvangsforing, og skulle det vise seg at dyrlegen hadde gitt henne feil medisin og jeg hadde tvangsforet henne til døde - så hadde jeg blitt knust av skyldfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med gjest her :Nikke:

Dette er ikke din skyld trådstarter!

:gråte: Kondulerer så mye med det unødvendige tapet :troest:

Selvom du funderte på dyrlegenes uttalelser så stolte du jo på dyrlegens avgjørelse! Selvsagt! Du antok jo selvsagt at dyrlegen visste mer enn deg!

Forferdelig trist dette her for deg og dyrene dine!

Var dem forsikret? Om dem var det, ta kontakt med dem!

Om dem ikke var det så ville jeg uansett ha skrevet klage til dyrlegen!

Jeg ville også ha klaget gjennom lokalavisen så andre dyrekjære kan være litt obs. spesielt om dyrlegen som behandlet dine dyr avviser deg i klagen!

:klemmer:

Enig med denne jeg. Om dyrlegen avviser deg kan du gå gjennom avisen. Si fra til dyrlegen at du kommer til å gjøre det.Kanskje hun da forandrer mening.Om hun ikke forandrer mening er hun advart om dette.

Dyrlegen er nok dyktig på andre områder.Og som linken over her sier så er det ikke mange dyrleger som vet så mye om Chinchilaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg ville iallfall ikke ha skrevet innlegg i avisen, hva skulle det hjelpe? Det jeg ville gjort var å skrive et brev til vedkommende dyreklinikk der jeg framla saken slik jeg oppfatten den, på en sakelig og grei måte. Skriv at du snakket med en annen veterinær og hva denne veterinæren sa, legg ved navn og telefonnr til vedkommende også. Krev erstatning for "tort og svie", eller hva det heter.

jeg ville laget et stort nummer ut av dette. det går ikke ann. og det skal være en dyrlege. hjelpes!!!!

hvorfor ikke skrive et innlegg i avisa? det kan hjelpe andre. sånn at de ikke tar med dyrene sine dit, og kanskje opplever det samme. jeg hadde ikke tvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville laget et stort nummer ut av dette. det går ikke ann. og det skal være en dyrlege. hjelpes!!!!

hvorfor ikke skrive et innlegg i avisa? det kan hjelpe andre. sånn at de ikke tar med dyrene sine dit, og kanskje opplever det samme. jeg hadde ikke tvilt.

Fordi vi kun har hørt fra den ene parten i denne tråden, og fordi man ikke behøver å ødelegge en klinikks gode navn og rykte på å hyle og skrike i avisa. Det vinner man ingen ting på.

Oppfører man seg redelig og gir vedkommende en sjanse til å forklare seg, så oppnår begge parter mer. Vedkommende dyrlege vil sikkert sette pris på tilbakemeldinger og da forhåpentlig sette seg mer inn i chinchillaers sykdommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfører man seg redelig og gir vedkommende en sjanse til å forklare seg, så oppnår begge parter mer.

Altså, det er mulig klinikken tjener på det, TS har allerede mistet to dyr!!

Denne klinikken har heller ikke noe godt navn og rykte, jeg sluttet å bruke dem etter utallige hårreisende historier!

Jaggu på tide at denne drittvetten får på pukkelen som fortjent, hun bryr seg kun om hunder!!!! Har du en katt som er syk, så får du fort beskjeden "den bør avlives" for å si det sånn.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...