Gå til innhold

Gjør din katt mennesketing?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pusemor_*

De lydene mange katter lager når de ser fugler eller smådyr er veldig vanlig. På engelsk har det til og med et navn: "Bird barking". Søk på det på Youtube så får du opp mange videoer med katter som gjør sånt.

Katten min spilte biljard da vi hadde biljardbord hjemme. Han dyttet kulene ned i hullet og stappa deretter hodet nedi for å se hvor den ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, mye herlig her.

-Vår puse, som nå er i pusehimmelen,- svarte meg når jeg snakket til ham - lenge om gangen kunne vi ligge i sofaen og "prate". Han ville også helst spise det som vi spiste, brunost, mais og agurk gikk ned på høykant.

Han var så forstandig - savner deg, pusen!

Men han lærte aldri å ta telefonen. :mobil: :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye morsomt å lese her!

Jeg har også en veldig spesiell katt. Vi leker ofte gjemsel i gangen. Der vi lager små lyder når vi er klar for å bli funnet. Da bærer det på, og som regel finner han meg alltid, og når han ikke gjør det, bæljer han for at jeg skal gi fra meg en lyd :fnise:

Å hver natt blir jeg vekket av en myk pote som klabber meg i ansiktet. For da vil katten min ut! Å hvis jeg ikke reagerer første gangen, driver han på frem til jeg blir med han opp. Så her er det ingen utvei!

Katter er så spesielle, jeg tror min har blitt slik den er mye fordi jeg bruker 80 % av tiden min med han. Ikke rart den blir som et menneske :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bollemor

Hehe, mye gøyale kattehistorier, gøy å se at kattene har personlighet.

Jeg har 3 katter, en huskatt, og to stallkatter. Innekatta bruker å fange edderkopper og nattsvermere som er i huset.Han kommer når jeg plystrer, og blir gjerne med å gå tur. Når det kommer noen utenfor huset hopper han opp og begynner å knurre. Hvis jeg har vært bortreist noen dager, freser han til meg.

Stallkattene kan ligge på ryggen til hesten min og klore og male. De maler stort sett hele tiden, og hesten ser ut til å like det.Når den ene katta vil ha kos, klatrer hun oppover buksebenet mitt, og helt opp på skuldra mi. Hun bruker å sitte på skuldra mi mens jeg møkker, det er veldig trivelig å ha en møkkekompis. Stallkattene og hesten min har fått et veldig fint forhold, kattene elsker å gni seg inntil mulen til hesten, og kose rundt bena hans. Veldig koselig å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen da jeg fikk henne, brukte hun å mjaueom det ble kjedelig til henne på natta, og da jeg kom til stua, løp hun og gjemte seg bak døra og da jeg gikk i senga igjen så gjorde hun det samme, og gjemte seg på akkurat samme sted. Om og om igjen Hehe.

Hun kommer når jeg sier "kom da!" og svarer når jeg snakker til henne. Hvis jeg koser med henne i fanget og stopper, så mjauer hun lett som for å si fra at jeg ikke må stoppe. Hun reagerer også når mobilen min ringer, blir liksom litt brydd, går til telefonen og ser ned på den og ser så på meg, som om hun mener jeg må slå av den forstyrrende lyden! Hun liker også å sitte i sofaen slik som mennesker gjør, dette gjør hun helt av seg selv. Støttet opp av sofaryggen. Hun er veldig nysgjerrig og hvis jeg har gjort noe på kjøkkenet oppe på benken så prøver hun å komme opp på benken for å se hva som har skjedd der (Men hun får ikke lov til å gå på kjøkkenbenken da så det er sjeldent hun får til det) en gang jeg filte neglene, hadde jeg en neglefil på stuebordet og da begynte hun å leke med den. Jeg tror dyr av og til prøver å ta etter mennesker, og blir veldig knyttet til eierne sine. Min mjauer ved døra om jeg går ut uten henne, og mjauer om hun ikke får sove på soverommet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Min setter seg på bakbeina og opp med forlabbene (ser ut som den gjør triks) når han skal ha kos på hodet. Gjesper ALLTID når han blir kost mellom øynene, og så lagde vi en papp-hytte til han hvor han stakk labbene ut av hullene for å fange oss, og fikk han ikke tak, så vi en liten rosa snute stikke ut :ler: Søte skurken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min forrige katt laget også merkelige kvekkelyder når han så smådyr, spesielt fluer som han gjorde seg klar til å ta. Hørtes helt snålt ut.

De to jeg har nå ser på tv. Og da mener jeg følger intenst med. Det er ikke så ofte, men noen ganger sitter de lenge og følger med på det som skjer på tv-skjermen. Har prøvd å se noen sammenheng i det de ser på, men har ikke funnet noen.

skulle tro du beskrev våre katter. :flire:

de gjør akkuratt det samme. kommer med kvekkelyder når de ser innsekter de har lyst å fange, og ser på tv.

de er bare så søte. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også å si at når jeg gir henne blautfor så får jeg henne til å mjaue slik at det høres ut som at hun sier "mamma" før hun får maten. Og når hun vil ha kos, kommer hun i fanget og legger en labb på hver side av halsen min, som om hun gir en klem og graver hodet inn mot halsen min. :) Hun skyver også hodet under handa mi når hun vil ha kos og når jeg sover så bruker hun å krype inn under arma mi. Og så er hun kjempenysgjerrig på toalettet og syns det er kjempeepennende når man skyller do. Hun elsker å sitte i vinduet og titte ut på folk og bilene utenfor og å krype inn i esker og bokser og poser(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...