Gå til innhold

Gjør din katt mennesketing?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har en katt som har begynt å ta telefonen! :fnise:

Hun har alltid vært veldig opptatt av både vekkeklokker og telefoner (men dørklokka bryr hun seg ikke om), og spretter opp, løper rundt og både hyler og maler når vekkekloka eller telefonen ringer og når vi får SMS. Hvis vi ikke reagerer tvert, blir hun helt desperat! Ikke sånn at hun blir redd eller plaget av lyden eller noe; hun blir bare så innmari glad. :ler:

Hun er veldig glad i å "snakke" i telefonen også. Da lytter hun skikkelig, maler, skravler og gnir seg inntil eller vasker telefonrøret. De fleste vi snakker med synes det er bare gøy, men jeg har opplevd noen litt sære samtaler med instanser som f.eks. ligningskontoret, ja... :rodme:

Men nå har hun altså begynt med noe nytt. Når telefonen ringer og vi ikke kan eller vil ta den, tar hun saken i egne poter og løfter av røret og snakker i vei! :ler:

Egentlig ikke så bra, kanskje, men utrolig søtt! :rødme: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten min klatrer opp dørene på skarpe poteklør og åpner de opp når hun skal ut eller inn. Den lærte det når den bare var to tre måneder gammel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlekatten vår da jeg var liten pleide å drikke av springen.

Kusina mi fortalte i dag at katten hennes har begynt å sukke akkurat som henne. Og hun sukker hele dagen :katt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Hun "hilser" og svarer hvis jeg sier "hei".

Hvis hun får sove i senga legger hun hodet på puta, sånn som jeg, med potene foldet under hodet (delvis, hehe).

Hun åpner også dører, men nei, hun har aldri tatt telefonen. Så søtt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke katt lenger, men jeg hadde en katt som spiste ostepop til den store gullmedalje! Ellers var det mest jeg som ble mer som en katt. Vi hadde lange mjauesamtaler sammen (jeg mjauet, katten mjauet, jeg mjauet mer, katten mjauet mer ...) :fnise:

Herlig med katten som tar telefonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, så utrolig søtt.

Katten min var ikke så finurlig, men han banket på døra når han ville inn. Jeg synes det var eksepsjonelt smart :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Måtte le høyt da jeg så denne. Og fortelle mannen. Så for meg situasjonen med at katten tar tlf, ja.

Katten vår er helt ordinær sånn sett, han. Bortsett fra at han banker/skraper på døra når han skal inn, og på kjøleskapet når han er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min åpner dører selv, også skapdører hvis det er noe der som lukter godt for en katt, som f.eks. godbiter.

Tror nok jeg hadde stusset hvis jeg ringte noen og katten svarte i telefonen, ja. Det var litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maine Coon gromgutten min gjør nok ikke direkte "mennesketing" men har noen rare(?) vaner. Han drikker kun rennende vann... Mest glad i springen, men har fått seg kattefontene :)

Åpner dører... Han er selvutnevnt konge av vinduskarmen, når han ser fugler/smådyr lager han en rar mjaue"kvekke" lyd. Flere som har katter som gjør det?

Også liker han veldigveldig godt å krølle seg sammen mellom tastaturet og pc skjermen til matfar når han spiller WoW (o.l). + å labbe etter f.eks: musepila på skjermen, eller WoW figurene. Alltid like populært når man holder på å sloss mot noe, og plutselig er alt man ser en puselabb. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink pus, ts! :fnise:

Håper du kan ta opp på video og legge ut på youtube eller noe, telefonkatt er jo gull!

Min katt gjør ikke noen mennesketing ennå, men venter i spenning til han blir litt større :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb
Han er selvutnevnt konge av vinduskarmen, når han ser fugler/smådyr lager han en rar mjaue"kvekke" lyd. Flere som har katter som gjør det?

Min forrige katt laget også merkelige kvekkelyder når han så smådyr, spesielt fluer som han gjorde seg klar til å ta. Hørtes helt snålt ut.

De to jeg har nå ser på tv. Og da mener jeg følger intenst med. Det er ikke så ofte, men noen ganger sitter de lenge og følger med på det som skjer på tv-skjermen. Har prøvd å se noen sammenheng i det de ser på, men har ikke funnet noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min guttepus åpner skyvedører, prater (sier hei og etterligner oss), og ser på tv når det er dyreprogram (prøver gjerne å fange det som beveger seg). Når han skal inn banker han på vinduet.

Jentepusen tråkker og skyver på mobilen dersom den ringer og vi ikke tar den. Vann drikkes kun direkte fra kranen, og ellers sover hun på rygg med hodet på puten og kroppen under dyna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine har en katt som er overbevist om at han er halvt menneske. Bl.a. spiser han tørrfor med poten. Plukker opp en og en og putter dem i munnen :ler: Har manerer den gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siameseren min svarer på tiltale, altså han mjauer tilbake når jeg snakker til ham. He, he. Og den ene huskatten min, han dunker meg på ryggen med labben hvis han vil kose akkurat når jeg sminker meg. Så da må jeg pent legge bort sminken og kose ham :)

Alle kattene mine åpner skapene mine, så hvis det er noe "farlig" der så må jeg ha barnesikring. Jeg satte til og med brannslokningsapparatet mitt foran et skap... det var åpnet da jeg kom hjem. Hehe.

Og han siameseren igjen.... han sover på armen min, men bare hodet. :rødme: Og i tillegg så biter han negler. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min brukte å banke på døren når han ville inn.

Når jeg kom hjem fra skole eller jobb brukte han å komme mot meg og si hei, dette gjorde han også når vi åpnet døra til han- enten som "takk" eller "hei".

En gang vi satt og spiste satte han seg på stolen og ville ha mat han også.

Jeg savner den skjønne katten så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Borghild

Mine katter setter på musikk for meg! Imorges kl 0650 like etter at klokka ringte satte de på behagelig musikk (Katie Melua) Og den ene katten min spiser ostepop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har en katt som svarer meg når jeg snakker til han. Og hvis jeg spør om han skal ut, og han vil ut, går han til døra. Han pleier også å dunke hodet mot mitt meg når jeg lager nusselyder så jeg kan nusse han på hodet. Han sitter på stolen ved siden av pappa hver morgen og spiser frokost. Han får en smakebit av pappas brødskive, og favoritten er visst rødbetsalat :ler: Han spiser også syltetøy, men honning er han ikke noe glad i.

Søte pusen :hjerte:

Endret av *Pepperkake*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så mange søte ting katter gjør.

Min pusegutt (Oberst) spiser ALT. Hender jeg lager salat til meg selv og en miniatyrsalat til han. Alt blir borte, både tomater, agurk, kinakål, løk.. you name it.

Han er veldig menneskelig ved at han tar mye kontakt og elsker nye mennesker. Har lyst til å lære han å gå på do!

Hun jeg bor med sin lille pusejente (Kjøttkverna) har begynt å åpne dørene. Har vært mange morninger i det siste hvor jeg har blitt vekt av henne. Også er hun veldig glad i å få suss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er selvutnevnt konge av vinduskarmen, når han ser fugler/smådyr lager han en rar mjaue"kvekke" lyd. Flere som har katter som gjør det?

Katten vår gjør også dette når han ser insekter eller fugler eller laserpekeren :ler:

Som flere andre spiser han ostepop, og så stuper han skikkelig hodekråke når samboeren min "jager" ham :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...