Gå til innhold

Jeg har fått renset huset..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Høres ut som Placebo-effekt deluxe. Hadde denne shamanen "renset" huset ditt uten at du visste om det ville du nok ikke merket noe som helst. Det er fordi åndene er oppe i hodet ditt.

Endret av Top Gun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

jeg har bodd i et hus som det var noe rart. det var en forferdelig kald atmosfære der.

jeg så aldri noe,men jeg hadde alltid en følelse av at noen fulgte med meg,var veldig redd for å være alene,selv på dagtid.

min sønn var vel ett år og han hylskrek om natten og ville ikke sove. så fort vi tok han med på vårt rom ble han rolig og sovnet. da vi la han tilbake på rommet hans hylskrek han igjen.. det var ikke vanlig barnegråt,han hørtes redd ut..

dattera mi var to år og hun kom ofte hylene fra rommet til lillebroren. og hun var redd for å være i nærheten av det rommet. også utenfor i gangen.

jeg var alltid redd og følte ett ubehag i kroppen. skjønner ikke hvorfor jeg var redd uansett når på døgnet det var.

her vi bor nå er jeg jo ofte alene hele uken og er ikke det minste redd. har heller ikke merket noe på barna..

etterhvert bestemte vi oss for å flytte,da hadde vi bodd der i 2 år. samboeren min drev i huset og pakket og ordnet,det var blitt ganske sent. han var der alene,og han er ikke redd noen ting. gutter er jo som oftest ganske tøffe slik. mente det bare var tull det jeg hadde fortalt..

men på natten hadde han bare måtte reise derfra for det var så ekkelt å være der,og han hadde hørt en konstant susing..

siste dagen vi var der og flyttet det siste skulle samboeren min bare å kjøpe litt brus og skulle være borte i 10 minutter.

det er noe av det ekleste jeg har opplevd. satt i det ene hjørnet på kjøkkenet og var livredd. hørte en suselyd/hvisking konstant. når han kom tilbake dro vi og jeg har aldri vært der siden..

har fortalt dette til noen at det måtte være noe rart i det huset. og at det var så kaldt og ekkel atmosfære der,og at ungene reagerte på noe. men ingen tror jo på dette da..

men det rare er at ingen bor særlig lenge i det huset. de som kjøpte det av oss skal selge nå etter 2 år..

de som bodde der før oss bodde der bare i noen få år også..

er et hus fra 1987 så skulle ikke tro det var noe der,men det er bygd ovenpå der det sto et gammelt hus før..

husker også vi hørte en dør som ble smelt igjen midt i huset,utenfor det rommet det måtte være noe rart..

fysj så ekkelt. grøsser bare jeg ser det huset. :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det helt alene, Subbucus? Jeg vet delvis svaret, men er nysgjerrig på hva du mener...

Endret av Jyde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kunnet sanse spøkelser helt fra jeg var liten. Men jeg er fremdeles usikker på om spøkelser virkelig finnes, eller om det dreier seg en mild psykose. Jeg nevnte dette for legen, og han svarte at det finnes mye mellom himmel og jord, og så lenge det ikke er noe som skader meg, eller min livskvalitet på noen måte, så er det ikke grunn til beskymring. Jeg har lært meg til å overse spøkelsene, så det er ikke noe som plager meg.

Jeg har opplevd ubehag ved å være i visse hus eller områder. Jeg har aldri opplevd noe ondt fra spøkelsene, bortsett fra en gang, men mer dyp fortvilelse/sorg og angst.

Jeg har ikke gått gjennom noe program funnet i bøker eller på nettet for å "rense" hus, heller ikke påkalt gode/onde makter (har ikke tro på slikt) eller hva det nå måte være. Jeg har bare vært meg selv, med et åpent sinn. Jeg har beveget meg til området/rommet hvor jeg har funnet nærværet mest trykkende, og bedt spøkelset om å forsvinne. Jeg har sagt at jeg ikke kan gjøre noe for å hjelpe, og at det ikke er noe å hente her. Dettte har jeg gjentatt mange ganger, enten høyt eller inni meg, til jeg føler det er tilstrekkelig.

Og det har hjulpet. Jeg har bl.a gjort det i leiligheten jeg bor i, og har ikke følt noe nærvær siden det.

I de fleste tillfeller tror jeg at spøkeri bare finnes i hodet til den det gjelder, og at en "renselse" av huset ikke gjør noen ting, annet enn at det gir ro i hodet til den aktuelle personen. En slags placebo-effekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener, men jeg forstår ikke helt at spøkelser er noe som bare foregår i hodet på et menneske. Jeg har erfaring med at jeg sammen med andre har opplevd, sett og hørt og luktet ånder. Gjenstander har flyttet seg, ramlet ned osv.

Min erfaring med å rense hus, er å gjøre det uten frykt og av kjærlighet. Man må gå i en dialog med den eller de som går igjen og man må være bevisst på at de ikke alltid vet at de er døde. De kan reagere med sinne fordi jeg forteller at de er døde, og da kan de finne på å f.eks. utagere ved å la sinnet gå ut over gjenstander.

Jeg mediterer og har evnen til å åpne det man kaller en lysport, men noen nekter å gå inn der fordi de er redde. Hvis de nekter, sier jeg bestemt at de kan få være her, men da må de ikke plage meg.

Jeg har bedt om hjelp av en venninne som driver med dette, men hun klarte heller ikke å få den ene inn i lysporten og det var like før jeg skulle selge huset, så vi gjorde bare to forsøk.

Jeg solgte det huset der jeg opplevde endel nærvær og da tegnet jeg eierskifteforsikring. Det ble visst verre der etter at jeg flyttet, for forsikringselskapet hadde mottatt klage fra kjøperen, ang. en vannlekkasje men også om en lukt som minner om råte.

Det er nesten til å le av, for jeg kunne ikke si til forsikringselskapet at det er bare han avdøde Ola... Men jeg har ikke fått flere klager og siden jeg hadde eierskifteforsikring, burde kjøper vite at en lekkasje kunne oppstå fordi det stod hvilke feil og mangler som var i huset.

Jeg er ikke kristen, men jeg tror på at vi har usynlige hjelpere. Derfor vil jeg ikke si at jeg har klart å rense et hus helt alene. Jeg renset dette huset, men han med denne lukta ville bli der. Flere andre vandret. En dame jeg hadde hørt osv.

Dette så min venninne på flere mils avstand. Hun kunne også fortelle meg hvordan han som luktet så ut, og det stemte. Jeg var ikke den eneste som hadde sett og luktet han.

Har du hørt om den grå sonen? Det er der disse hvileløse åndene er. Hvis du er svært sensitiv, er en som grubler mye eller er kunsterisk eller er utmattet og psykisk sliten, får du lettere ufrivillig kontakt.

Jeg forstår at folk tviler, men når alt kommer til alt er de litt heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er svært sensitiv, er en som grubler mye eller er kunsterisk eller er utmattet og psykisk sliten, får du lettere ufrivillig kontakt.

Men det du beskriver der er også mennesker som ofte ikke er psykisk friske, og da tror jeg nok at det meste skjer i hodet.

Et familiemedlem som har gått for mye og for lenge på narko, påstår at en grønn djevel forfølger henne. Hun er psykisk sårbar og ustabil. Kanskje hun gjennom en sårbar psyke lettere ser paranormale ting enn andre? Jeg tror ikke det. Jeg tror absolutt at hun ser denne grønne djevelen, men at det er et produkt som hodet hennes fremstiller.

Men som sagt, jeg avskriver ikke spøkelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også til mennesker gjennom jobben, som er psykotiske og som mangler språk og som peker og det virker som de ser ting vi andre ikke ser...

Men det er ikke disse tilfellene jeg snakker om. Som regel når jeg har sanset noe overnaturlig, har jeg vært i god form, uthvilt og sammen med flere andre. Noen ganger har jeg vært alene.

Jeg har også måtte spørre verten om noe har skjedd i huset hans. Jeg vil ikke fortelle resten av historien, men det hadde faktisk skjedd noe, og jeg hadde sanset både riktig lukt, høyde på mannen og årstallet. Det ble litt bråk da jeg begynte å prate med avdøde, men huset ble renset.

Kanskje han flyttet til naboen, men det ble fred der. Men det finnes hus jeg ikke tør rense. Jeg tør å være der, men jeg er for uerfaren til å gjøre husarbeidet alene...

Greensky, du kan jo bli med meg til ett av de husene i f.eks. juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...