Gå til innhold

Jeg har fått renset huset..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vet du hva, Liljedugg?? Jeg tror det er mye i det du sier. Han kom igjen for nesten en uke siden og nå er det greit her igjen!! Datteren min sitter i dette øyeblikk og leker alene på rommet sitt...

Rart.... Men det får nå så være, godt han er her for å bli da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

denne diskusjonen er det største sprøytet jeg noen sinne har lest' date=' men hver sine meninger.. 8)[/quote']

Hvis du har lest tråden nøye, så ser du i et av mine tidligere innlegg at jeg skjønner at alle ikke har samme overbevisning. Men å legge igjen et slikt svar som uinlogget gjest synes jeg tyder på et lite åpent sinn og manglende respekt for andre menneskers opplevelser.

Er klar for en diskusjon og meningsutveksling om temaet, jeg synes personlig det er interessant å høre andre sine meninger på hva dette kan være. For at det er noe her hos meg, er det ingen tvil om.

Sambo tok det opp senest igår, fordi han også har merket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liljedugg
denne diskusjonen er det største sprøytet jeg noen sinne har lest' date=' men hver sine meninger.. 8)[/quote']

Ikke alle merker "det", og da er det helt greit å ha denne meningen. Når du er klar, og mentalt tåler å oppleve slike ting, så vil du også få ta del i det, men kanskje ikke før i neste liv, eller liv nummer 350 fra nå... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest seroxata

wow... ble sittende fast her inne og lese innleggene jeg.. jeg har alltid interressert meg for slike ting, og synes det er utrolig flott å lese om folk som har opplevd det! Ikke sånn "flott", siden det tross alt er et problem, men jeg suger til meg alt om slikt...

Må si jeg beundrer dere som har holdt dere i huset, hadde noe av dette skjedd med meg, så hadde jeg vært milevis unna nå! Jeg leste ei bok eigang, den het noe slikt som "det er noen på loftet", grøsse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg tror eller ikke tror... men lurer på:

Hvorfor flytter dere ikke?!  

Om det er noe i huset, mener jeg.

Dersom du hadde kjøpt ett hus, og bodd der ett par år, også oppdaget at det var råte i kjelleren, ville du da bare solgt huset og flyttet, eller ville du først ha skjekket mulighetene for å fikse problemet?

Jeg mener at det ville være tåpelig å prøve å flytte fra slike problemer, for det første kan det være at problemet henger fast i noen av menneskene som bor der, og for det andre virker det nokså tullete å invistere masse tid og penger i ett hus, også bare gi opp pga ånder.

Spørsmålet om hvem som var der først er som regel irrelevant, da det veldig ofte er snakk om ånder som vil vekk, men henger igjen og trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du sier du er syk og håper at dette gjør deg frisk...i tillegg til denne åndeutdrivelsen så foreslår jeg at du går til en som kan balansere din yin og yang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk, bare så det er sagt. Men jeg vet at endel holder på med dette, og det er en ting som skremmer meg: Når jeg hører om at ungene trekkes inn i dette, slik at det gjøres til en stor sak at det er "spøkelser" på rommet til ungene.

Beklager, men da synes jeg det bikker over. Det er foreldrenes ansvar at ungene føler seg trygge i sitt eget hjem, og når jeg hører om unger som blir involvert i sjamaners utdrivelse fra rommet sitt, og som får mareritt etterpå - da mister jeg MYE respekt for foreldrene.

Unger skal slippe å blir dratt inn i dette. Hvis dere virkelig mener at det er et problem, og at problemet blir løst av sjamanen - vel, dere om det, men gjør dette slik at ikke ungene merker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger skal slippe å blir dratt inn i dette. Hvis dere virkelig mener at det er et problem, og at problemet blir løst av sjamanen - vel, dere om det, men gjør dette slik at ikke ungene merker det.

Det er sikkert ett fint prinsipp, men det er ikke alltid man har noe valg. Ungene merker ofte slike ting bedre enn de voksne, og dersom de tydelig har gitt uttrykk for at de allerede er innblandet og føler at det er noe galt, synes jeg at de også skal få vite at foreldrene har gjort noe for å løse problemet. Da vil det også kunne gjøre dem tryggere å vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkeligheten heller nok mer i at barn som opplever slikt er ofte litt ensomme om kvelden. Hvorfor ikke innstallere en tv og spandere en dvd-spiller?

Da skal du se barnet glemmer alt om mørkhet, lei en film, f eks poltergeist (enern selvsagt eller toern) vil passe bra i denne settingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det kommet mye nytt....

Hvis det var meg du hentydet til med tanke på å dra barna inn i det, så vil jeg gjerne poengtere at jeg drar ikke datteren min inn i noe som helst.

Jeg har kun tatt henne på alvor og gjort noe med problemet FØR hun virkelig ble redd.

Nå er vi som tidligere nevnt igang igjen, og det blir bare verre og verre. Datteren min har begynt å drømme igjen og både samboeren min og meg selv sover ekstremt dårlig. Jeg har ringt etter hjelp og vi prøver på nytt fredag kveld.

Og da sender jeg selvfølgelig jentungen til barnevakt og er her med en vennine.

Det skal bli interessant og se om vi klarer å bli kvitt det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet metteflette.... Barn lærer av sine foreldre.... Nå mamma og samboeren har dårlige drømmer hele tiden og forteller at det bor spøkelser og gjenferder i alle rom vil dette kunne overføres på barna...

Dersom foreldrene sover godt vil barna sover godt...

Men det er mange kvinner som ikke legger merke til sine egne søvnproblemer før barnas søvnproblemer, Münchausen syndromet kan vise seg i mange skikkelser, et av dem er gjenferd mamma ser..

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet metteflette.... Barn lærer av sine foreldre.... Nå mamma og samboeren har dårlige drømmer hele tiden og forteller at det bor spøkelser og gjenferder i alle rom vil dette kunne overføres på barna...

Dersom foreldrene sover godt vil barna sover godt...

Men det er mange kvinner som ikke legger merke til sine egne søvnproblemer før barnas søvnproblemer, Münchausen syndromet kan vise seg i mange skikkelser, et av dem er gjenferd mamma ser..

Waco

Hvem er det vi forteller dette til?!?! Jeg forteller det her pga anomyniteten og kan snakke om det med forskjellige venner når barnet ikke er i nærheten.

Hun har aldri fått bekreftet noe som helst fra meg og kommer heller aldri til å få konkret beskjed om at det er gjenferd i huset vårt. Jeg kan ikke påstå at det er gjenferd her. Mye energi som påvirker oss alle, og det er ikke positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm.... Hvordan påvirker dette her dyr da?

Hvis det er sånn at bikkjer blir helt rabiate, og det ikke hjælper og ha bånd på katta, fordi katta vil absolutt ikke inn, så kan jeg være enig i at det er noe gærent.

Hvis det er et gammelt hus så har sikkert noen tatt livet sitt i det huset, mange floker pleier å henge seg opp sånn.

Har du undersøkt om stedet har vært en gravplass?

Kanskje det er negativ energi fra nabohuset?

Mange ganger tar kvinner veldig veldig feil, de skylder på feng shu når det egentlig var brønnen nærme utedoen som ga sjukdom.

Det kan være logiske forklaringer;

1, kald vind som blåser fra et ukjent sted, gjennomtrekk, ingenting er værre for en vase enn en usynlig sprekk. Sjekk alle lommer og hull. En måte for å sjekke om lufta er tett er å blåsed røyk.

2, elektrisitet, ....kanskje det er altfor mange ampær og el-spenning i kontaktene, i norge er volten mellom 220 og 240... kanskje huset deres er nærmere 240.... enkelt å sjekke ut, går mange lyspærer?

3, radiobølger.... bor dere like vel Tryvannstårnet eller under kraftverket på rjukan?

4, bli stein og røyk litt weed, kanhende du ender opp med en gruppesamtale med spøkelser og gjenferder, så får alle lagt korta på bordet.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Hvordan påvirker dette her dyr da?

Hvis det er sånn at bikkjer blir helt rabiate, og det ikke hjælper og ha bånd på katta, fordi katta vil absolutt ikke inn, så kan jeg være enig i at det er noe gærent.

Hvis det er et gammelt hus så har sikkert noen tatt livet sitt i det huset, mange floker pleier å henge seg opp sånn.

Har du undersøkt om stedet har vært en gravplass?

Kanskje det er negativ energi fra nabohuset?

Mange ganger tar kvinner veldig veldig feil, de skylder på feng shu når det egentlig var brønnen nærme utedoen som ga sjukdom.

Det kan være logiske forklaringer;

1, kald vind som blåser fra et ukjent sted, gjennomtrekk, ingenting er værre for en vase enn en usynlig sprekk. Sjekk alle lommer og hull. En måte for å sjekke om lufta er tett er å blåsed røyk.

2, elektrisitet, ....kanskje det er altfor mange ampær og el-spenning i kontaktene, i norge er volten mellom 220 og 240... kanskje huset deres er nærmere 240.... enkelt å sjekke ut, går mange lyspærer?

3, radiobølger.... bor dere like vel Tryvannstårnet eller under kraftverket på rjukan?

4,  bli stein og røyk litt weed, kanhende du ender opp med en gruppesamtale med spøkelser og gjenferder, så får alle lagt korta på bordet.

Waco

Seriøst??? Jeg synes helt ærlig du skal stige ned fra din høye hest og ta ting seriøst.

Dette er faktisk et problem for meg, det er ikke noe kult å oppleve dette, skulle gjort mye for å slippe.

Bor hverken i et gammelt hus eller noe av det andre du nevnte.

Men du er hjertelig velkommen til å komme å bo en uke, hvis du har lyst til å føle det på kroppen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Hvordan påvirker dette her dyr da?

De merker det ofte bedre enn oss mennesker. I den gamle leiligheten vår merket vi ikke at noe var galt før vi fikk oss katt. Heldigvis skulle vi uansett flytte da vi oppdaget det.

Det er heller ikke så lurt å røyke ting først, dersom man skal ta kontakt med ukjente vesener. Da lønner det seg å være så klar i hodet som mulig, før man setter i gang prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er heller ikke så lurt å røyke ting først, dersom man skal ta kontakt med ukjente vesener. Da lønner det seg å være så klar i hodet som mulig, før man setter i gang prosessen.

Skal man ha kontakt med åndeverden er det viktig at man er litt disponert for alternative tanker... kanskje ikke lett for en som skal lete etter logiske forklaringer hele tiden... menmen det får så være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er da fullt mulig å være disponert for alternative tanker uten å røyke pot hele tida... :roll:

Bedre å se gjenferder når man har røyka, enn å se spøkelser hele tia og når man ikke har røyka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det påvirker dyr, jeg har et tilfelle der bikkja knapt sov på tre døgn (hunder sover mye, mer enn oss...).

Den var på vakt og stirra mot døra og skulle gjete meg i tillegg (var ikke gjeterhund, jakthund, men jeg så hvordan den prøvde å lede meg vekk og inn til den delen av huset hvor de andre sov)... grunnen til at jeg vet den ikke sov noe særlig, var fordi jeg hadde søvnproblemer, og knapt sov par timer utpå formiddagen i de dagene...

Da vi kom fra ferien på landet, var hunden så utslitt at da den prøvde reise seg opp og hilse på eieren sin og logre, sank den ned igjen, og sovna. Tror den sov i to døgn, etter som eieren sa.

Hva jeg opplevde selv, og så og hørte, er en annen sak, jeg vil ikke inn på detaljer, det finnes andre som kjenner historien og jeg kan bli gjenkjent... og vil helst være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...