Gå til innhold

Hva med de som sier Gud har hjelpt dem


Gjest Corto Maltese

Anbefalte innlegg

Gjest Corto Maltese

Så mange sier at Gud aldri hjelper dem. Men hva med de som sier at Gud hjeper dem har reddet dem fra en sikker død eller ulykke. Lyver de ?

eller er det slik at siden noen blir reddet på en mirakuløsmåte og at du ikke gjør det så finnes ikke Gud,

kan det ikke tenkes at det er en grunn at noen blir reddet og andre ikke blir det. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Corto Maltese

jeg burde kanskje forstått at folk ikke er i stand til og svare på ting jeg faktisk spør om her inne. Jeg begynner og bli sabla lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg burde kanskje forstått at folk ikke er i stand til og svare på ting jeg faktisk spør om her inne. Jeg begynner og bli sabla lei.

Hva var det som var så vanskelig for deg å forstå nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Så mange sier at Gud aldri hjelper dem. Men hva med de som sier at Gud hjeper dem har reddet dem fra en sikker død eller ulykke. Lyver de ?

eller er det slik at siden noen blir reddet på en mirakuløsmåte og at du ikke gjør det så finnes ikke Gud,

kan det ikke tenkes at det er en grunn at noen blir reddet og andre ikke blir det. ?

jeg tror at de som blir reddet mirakuløst har en viktig oppgave, eller noe ugjort i livet.

de å dø trenger jo ikke nødvendigvis å være en fæl ting for den personen som dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Hva var det som var så vanskelig for deg å forstå nå?

Hva får deg til og tro at jeg ikke forsto ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det i det hele tatt er troverdig mener du? Nei, for vi hører aldri fra dem som ikke overlevde. Man ser det samme fenomenet ved ved diverse katastrofer, troende kan gå rundt og takke en guddom for å ha reddet dem, mens resten av populasjonen ligger død. Det blir som om du og din troende familie er ute og kjører, dere kolliderer og du er den eneste som overlever, midt oppi det hele setter du deg ned for å takke guden din.

Hvis du ikke er overbevist så kan det også sies at det ikke er personer i fra kun én bestemt religion som har oppført seg slik, men fra flere. Påstanden er null verdt.

Jeg tror ikke det dreier seg om løgn, men at de oppriktig tror på det selv.

Jeg vil tørre å påstå at en mulig årsak til at folk kan holde på slik er at de forsøker å finne en mening med tragedien, et trøstende svar på hvorfor tragedien hendte og kanskje innerst inne egentlig forstår urettferdigheten i at nettopp en selv overlevde mens ikke alle andre var fullt så heldige. Så kanskje det ikke handler om egoisme, slik sett, men rett og slett et resultat av sjokket de har vært utsatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

la meg gjette du er en ateist. Eller agnostiker

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at de som holder ut til de blir reddet gjerne har en uvanlig viljestyrke pga et større mål i livet eller noe ugjort som de MÅ leve for. Derfor kommer de store kreftene til. I ettertid blir man vel så fasinert og skjønner ikke hvor kreftene og hjelpen kom fra, og beskriver det som et mirakel og at Gud har hjulpet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg gjette du er en ateist. Eller agnostiker

Om en merkelapp er viktig for deg, så er jeg en ateist ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

nei................å bare så det er sakt selv om jeg er troende så betyr ikke det at jeg tror på alt jeg blir fortalt.

det forklarer hvorfor du sier at en som sier Gud har reddet han lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei................å bare så det er sakt selv om jeg er troende så betyr ikke det at jeg tror på alt jeg blir fortalt.

det forklarer hvorfor du sier at en som sier Gud har reddet han lyver.

Så klart ikke, selv om man tror på en ting så betyr det ikke at en nødvendigvis er godtroende av natur.

Nei, som sagt, så tror jeg ikke at folk generelt sett lyver når de forteller at de har blitt reddet av en guddom men at de oppriktig tror på det de hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...