Gå til innhold

freedom


Gjest mata

Anbefalte innlegg

Hva spør noen når de spør hvorfor man ikke tror på en gud.

Har ikke de peil på hva tro er for noe og hva vitenskap er?

Andre får tro på hva de vil, jeg tror på det jeg anser som moralsk forsvarlig og fornuftig, selv om jeg elsker å lese og se filmer som tilsier alt annet (jeg liker heavt metal også, men jeg

... jeg fikk et brev i dag som var pent skrevet med håndskrift og uten frimerke og stempel...

Fra en religiæj som jeg aldri har møtt og aldri hørt om--- min nabo fikk også et håndskrevet brev...

Det må jo være noen som tuller med oss nå... for (spør, jeg vet hvorfor dette ikke var seriøst fra en seriøs troende, men glem det...)

Jeg tror jeg vet hvem det er, en felles venn av oss, som kjeeder seg...

Hva tror dere?

Jeg vil ha min egen tro i fred, og den innebærer ikke at andre må tru på ddet jeg ikke trur på f.eks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes av og til innleggene dine kan være vanskelige å få tak i, mata. Det kan virke som om du skriver ned det du tenker, noe som kan være usammenhengende og uforståelig for oss som leser innlegget og som ikke er inne i ditt hode fra før.

Så jeg forstår heller ikke her hva du egentlig spør om, eller vil med innlegget. Ang. hvorfor noen spør hvorfor du ikke tror, så er det en egen tråd på det her. (Jeg ser heller ikke hva et slikt spørsmål har med mangel på forståelse av begrenepe "tro" og "vitenskap" å gjøre).

Så har du en setning om hevy metal som stopper midt i og begynner å skrive om et brev. Her er det også såpass usammenhengende at jeg forstår ikke hva slags brev det er snakk om og hva det inneholdt, eller hvorfor du nevner det. Så hvordan kan vi vite noe om dette brevet når du ikke skriver mer om det enn det du gjør? Når du i tillegg kommer inn på dette brevet i en tankerekke som startet fra hvorfor tro/ikke tro og heavy metal, så faller i hvertfall jeg av.

Du avslutter med at du vil ha din tro i fred og at andre ikke trenger å tro på det samme. Der er jeg helt enig med deg, men vet ikke om den setningen var i sammeheng med det du skrev først, eller om den hadde med brevet å gjøre.

Så det hadde vært lettere å diskutert med deg og gitt deg svar og råd hvis du var litt lettere å forstå. Et tips kan være å fullføre setningene dine, og at den ene setningen kanskje har en klar sammenheng med den forrige, slik at det blir lettere for oss som ikke kan lese dine tankehopp å vite hva du snakker om. :)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hva spør noen når de spør hvorfor man ikke tror på en gud.

Har ikke de peil på hva tro er for noe og hva vitenskap er?

Andre får tro på hva de vil, jeg tror på det jeg anser som moralsk forsvarlig og fornuftig, selv om jeg elsker å lese og se filmer som tilsier alt annet (jeg liker heavt metal også, men jeg

... jeg fikk et brev i dag som var pent skrevet med håndskrift og uten frimerke og stempel...

Fra en religiæj som jeg aldri har møtt og aldri hørt om--- min nabo fikk også et håndskrevet brev...

Det må jo være noen som tuller med oss nå... for (spør, jeg vet hvorfor dette ikke var seriøst fra en seriøs troende, men glem det...)

Jeg tror jeg vet hvem det er, en felles venn av oss, som kjeeder seg...

Hva tror dere?

Jeg vil ha min egen tro i fred, og den innebærer ikke at andre må tru på ddet jeg ikke trur på f.eks....

Hæ? Forstår ikkeno!

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...