Gå til innhold

Kan dere tyde drømmer?


Nøtten

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

CoolDuckie:

I forbindelse med om personer sanndrømmer eller ikke; hvis man forteller en historie til en venn, kollega, et familiemedlem etc om en drøm man hadde og hvor virkelig det var, og det skjer i ettertid, uavhengig om det går 2 uker eller 6 mnd, er det sanndrømt for deg, eller ikke?

Grunnen til at jeg spør er at moren min er det jeg oppfatter som sanndrømt. Helt enig med deg i at tolkningen i etterkant gjerne kan bli vrengt dit man vil eller ønsker, men dette er snakk om helt konkrete tilfeller. Hun har kommet til meg og fortalt om en forferdelig drøm hun har hatt, og etter en stund har dette skjedd. Og det er ikke dagligdagse ting som oppfattes som deja-vu. Ved et tilfelle drømte hun at kollegaen hennes var dødssyk av kreft og besvimte på jobben hennes, og at han døde like etter. Det gikk 6 mnd, så skjedde det. På det tidspunktet hun drømte dette visste han ikke om det selv engang. Det gikk bare 2 mnd fra han fikk diagnosen til han var død.

Et annet tilfelle var da hun drømte at venninnen hennes ble lagt inn på sykehus pga foten sin etter en reise. dette fortalte hun meg før sommeren, og i august fikk vi vite at hun hadde vært innlagt på sykehus pga av en infeksjon i foten..

Dette er igrunn bevis nok for meg. Til tider er det faktisk ganske skummelt..

Så bare lurer på hva du mener med beviser? (Ikke kritisk, bare nysgjerrig på din tolkning :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CoolDuckie:

I forbindelse med om personer sanndrømmer eller ikke; hvis man forteller en historie til en venn, kollega, et familiemedlem etc om en drøm man hadde og hvor virkelig det var, og det skjer i ettertid, uavhengig om det går 2 uker eller 6 mnd, er det sanndrømt for deg, eller ikke?

Grunnen til at jeg spør er at moren min er det jeg oppfatter som sanndrømt. Helt enig med deg i at tolkningen i etterkant gjerne kan bli vrengt dit man vil eller ønsker, men dette er snakk om helt konkrete tilfeller. Hun har kommet til meg og fortalt om en forferdelig drøm hun har hatt, og etter en stund har dette skjedd. Og det er ikke dagligdagse ting som oppfattes som deja-vu. Ved et tilfelle drømte hun at kollegaen hennes var dødssyk av kreft og besvimte på jobben hennes, og at han døde like etter. Det gikk 6 mnd, så skjedde det. På det tidspunktet hun drømte dette visste han ikke om det selv engang. Det gikk bare 2 mnd fra han fikk diagnosen til han var død.

Et annet tilfelle var da hun drømte at venninnen hennes ble lagt inn på sykehus pga foten sin etter en reise. dette fortalte hun meg før sommeren, og i august fikk vi vite at hun hadde vært innlagt på sykehus pga av en infeksjon i foten..

Dette er igrunn bevis nok for meg. Til tider er det faktisk ganske skummelt..

Så bare lurer på hva du mener med beviser? (Ikke kritisk, bare nysgjerrig på din tolkning :))

Den første historien er jo overbevisende fordi den handler om en konkret person, en konkret hendelse og en konkret sykdom. Fortalte hun deg om denne drømmen og nøyaktig hvilken person den handlet om, før det skjedde på ordentlig?

Den andre historien er mer vag, men også den er ganske overbevisende. Fikk du også høre denne og hvilken person det gjaldt før det skjedde?

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge drømmene gjaldt navngitte personer, ja (De det skjedde med, en av hennes kolleger og en av hennes venninner)

Og hun fortalte meg om det rett etter å ha drømt de. Hvis ikke hadde det jo ikke vært spesielt overbevisende... :)

Så gikk det altså 6 mnd til første hendelse, og over sommeren på den andre før det skjedde..

Dette er bare to eksempler, hun holder på sånn med jevne mellomrom, men disse to er de mest "alvorlige" tilfellene, om man kan si det på den måten.

Jeg syns det er forferdelig creepy.. :)

Endret av Vihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...