Gå til innhold

Hvis Gud finnes


Anbefalte innlegg

Når noe ondt skjer er det Gud

dette beviser jo at du trenger Gud for og gi noen skyllen for ondskapen.

I denne strofen kanskje?

Når kristne argumenterer for kristendommen at gud er god, og vi sier at han ikke er det pga ... ja se deg rundt om i verden, så sier de videre at dette er pga fri vilje. Noe som er ulogisk hvis gud er allmektig og allvitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selfølgelig vet han det. Og siden han ga oss fri vilje så kan han ikke ta den fra oss.

jeg tror ikke det er alle som er klar over hvor stor gave den fri vilje faktisk er problemet er at det er så mange som misbruker den

Om gud gav oss fri vilje ville han visst hva som skjedde når vi fikk den. Så om han er allmektig, så ville han aldri ha gitt menneske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Om gud gav oss fri vilje ville han visst hva som skjedde når vi fikk den. Så om han er allmektig, så ville han aldri ha gitt menneske det.

han ga oss det fordi han elsker oss. Det er nå det de sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må jo vite hva det ville gjøre med mennesker når han gav oss fri vilje. Dere argumenterer jo med at han er en snill, god og allvitende mann, og derfro er vi skyld i alt som er grusomt i denne verden. Da burde han ikke gitt oss fri vilje. Han visste vel konsekvensene av det slik som jorden er i dag. Tsunami, krig, jordskjelv, fattigdom, nød, overgripere av alle slag osv osv.

Hvordan ville du at din Gud skulle være, slik at ingen kunne få gjort noe galt, og at ingen spiste noe de ikke burde, og at ingen sa noe de ikke burde si osv.?

Hvordan ville du handtere ditt eget barn for å oppnå akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelen gir god veiledning, men det er ikke saann om man er kristen so MAA man lese den,

I bibelen står det helt klart hva man skal gjøre for å være på guds gode side.

Det man skal gjore er aa ta imot trosgaven som blir gitt de som ydmyker seg Gud, for Han staar de stolte imot.  lysten til aa lese mer kommer ved troen, de som leser den uten tro, kan holde paa lenge uten aa faa de aapenbaringer som trengst, for troen er nokkelen, jo vi kan lese litt her og litt der, vi kan be om tilgivelse om vi vil, men Gud vil vi skal fokusere paa det vi allerede har faatt og ikke stagnere i skyldfolelse, Gud godtar vui er svake mennesker, Han vil hjelpe oss mer enn at du skal hjelpe deg selv. Alt jeg trengte aa vite var evangeliet og utifra det kom troen som aapenbarte boken mer og mer. Og mer og mer blir aapenbart, Gud er ikke en som pisker deg om du ikke leser, fordi trangen til aa lese kommer ved tro, og du bruker din frie vilje ved at du har lyst, til aa laere Ham aa kjenne. Mange er motstandere av at Gud er god og at Han sendte sin sonn i menneskeskikkelse for aa gjore den store kjaerlighetsgjerning ved aa ta straffen for oss, og de motstandere forvrenger bibelen og gjor den til en lov for oss som ikke er nodvendig, naaden er over loven, blodet er stenket og loven forseglet. Veien til livets tre er aapnet.

For noe piss! Det står klart og tydelig i bibelen at du må følge det som står der, og at det er regler!

Det står at om du ikke følger reglene, så er du ond (i en litt aan forstand enn vi bruker ordet idag).

Du kan be om tilgivelse, men du må virkelig angre på det du har gjort, å man angrer ikke akkurat så mye på noe som man gjør om og omigjen, sån de fleste gjør...

"Åh, det fins en Gud, å han har en egen bok! Hmm.... Jeg tror jeg leser litt av den, å lager min egen mening av ordene hans" Mhm... Smart!

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville du handtere ditt eget barn for å oppnå akkurat dette?

Hvis jeg ville at barnet mitt skulle oppføre seg sån, så hadde jeg non brukt samme makt som jeg brukte når jeg skapte jorden og alt det der... Samme makt som når jeg ga folk fri vilje... Eller, nå er ikke jeg gud, men det der var et utrolig dårlig poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allmektig og Allvitende

Du byner å nærme deg, men jeg håper du innser at det faktisk ikke finnes bokstaver som er så store at de kan stå for allmektigheten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Du byner å nærme deg, men jeg håper du innser at det faktisk ikke finnes bokstaver som er så store at de kan stå for allmektigheten!!!

i min lille syke verden finnes det slike bokstaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ville at barnet mitt skulle oppføre seg sån, så hadde jeg non brukt samme makt som jeg brukte når jeg skapte jorden og alt det der... Samme makt som når jeg ga folk fri vilje... Eller, nå er ikke jeg gud, men det der var et utrolig dårlig poeng!

Et poeng trenger ikke å være dårlig, bare fordi du ikke har forstått det.

Og det har du tydeligvis ikke gjort her.

Man kan ikke gi noen en fri vilje samtidig som en skal bestemme hva de skal gjøre.

Gud har gitt oss beskjed, gjennom Bibelen, hva som er bra for oss og hva som er rett og riktig måte å leve på, og hvordan vi bør oppføre oss overfor hverandre.

Men fordi det er opp til hver enkelt av oss å velge om vi vil følge denne oppfordringen eller ikke, og at de fleste ikke gjør det, så ser vi resultatene av dette i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et poeng trenger ikke å være dårlig, bare fordi du ikke har forstått det.

Og det har du tydeligvis ikke gjort her.

Man kan ikke gi noen en fri vilje samtidig som en skal bestemme hva de skal gjøre.

Gud har gitt oss beskjed, gjennom Bibelen, hva som er bra for oss og hva som er rett og riktig måte å leve på, og hvordan vi bør oppføre oss overfor hverandre.

Men fordi det er opp til hver enkelt av oss å velge om vi vil følge denne oppfordringen eller ikke, og at de fleste ikke gjør det, så ser vi resultatene av dette i dag.

Touchè!

Nå skal ikke du ødlege min glede i å rakke ned på andre da! Jeg må jo få kunne heve megselv på enleraan måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touchè!

Nå skal ikke du ødlege min glede i å rakke ned på andre da! Jeg må jo få kunne heve megselv på enleraan måte.

Vel, du er i så fall ikke den første her på KG.

Men dessverre er det slik at for hver meter man hever seg opp, så synker man to meter ned.

Da er det bedre å gå ned, og la andre løfte en opp igjen, og kanskje til et høyere sted enn man var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du er i så fall ikke den første her på KG.

Men dessverre er det slik at for hver meter man hever seg opp, så synker man to meter ned.

Da er det bedre å gå ned, og la andre løfte en opp igjen, og kanskje til et høyere sted enn man var.

Det er aldri noen som løfter meg opp. De bare sparker og spytter på meg, hver gang jeg faller :tristbla:

Men men... All oppmerksomhet er positiv oppmerksomhet, er det noe som heter, så jeg er ganske fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...