Gå til innhold

Er du medlem av statskirken?


Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Hvorfor er du medlem av statskirken?

Jeg er ikke medlem, fordi jeg ikke er kristen.

Selv om jeg er døpt og konfirmert i kirken.

Glemte forresten å skrive på andre relgioner :(

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg er døpt, konfirmert og gift der.

Jeg er ikke kristen men jeg har aldri tenkt på å melde meg ut.

Barna mine er også døpt i kirken, det er pga tradisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg er døpt og konfirmert, men er slettes ikke kristen og har tatt et valg som jeg står for. Derfor er jeg utmeldt, og har ingenting til overs for "seremonishoppingen" som mange driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg tror på en gud selv om jeg ikke vil kalle meg kristen. Meldte meg ut av statskirken da jeg var 18 år og grunnen er synet kirken har på homofile, skilte osv, samt at jeg vil skille kirke og stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen, og er hverken døpt eller kristelig konfirmert. Allikevel var jeg visst medlem (som mange tusen andre), fordi kirken allikevel melder deg inn hvis en av foreldrene din er er medlem. Fikk vite det da jeg var 16, blei mildt sagt forbanna, og meldte meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både døpt og konfirmert, men meldte meg ut fordi jeg ikke er kristen.

Jeg og. Borgerlig bryllup og navnefest for barna. Føler ingen tilhørighet til kirken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordi kirken allikevel melder deg inn hvis en av foreldrene din er er medlem. Fikk vite det da jeg var 16, blei mildt sagt forbanna, og meldte meg ut.

Det stemmer ikke. Pappa var medlem, men jeg har aldri blitt meldt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. Pappa var medlem, men jeg har aldri blitt meldt inn.

Vel, det stemmer kanskje ikke for alle, men for ganske mange tusen nordmenn. Har vært oppe i media endel. Har du sjekka at du ikke er medlem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka at du ikke er medlem?

Ja, det har jeg sjekket. Og etter det jeg vet har heller ikke broren min blitt meldt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Norwegian Blue

Jeg vet ikke om jeg er medlem.. Er man automatisk medlem? Jeg er ikke døpt, konfirmert borgerlig, foreldrene mine ble gift borgerlig. Er jeg medlem allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg sjekket. Og etter det jeg vet har heller ikke broren min blitt meldt inn.

Heldig for deg. Jeg var ikke en av de heldige. I tillegg har faktisk kirken meldt inn igjen folk som har meldt seg ut (eller strøyk de dem aldri fra listene kanskje?), så folk har stått dobbeltregistrert hos kirken og f.eks. Human-Etisk forbund. (OT unnskyld.... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er medlem.. Er man automatisk medlem? Jeg er ikke døpt, konfirmert borgerlig, foreldrene mine ble gift borgerlig. Er jeg medlem allikevel?

Ring og sjekk, kan faktisk godt hende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi jeg trenger en slik ramme rundt viktige begivenheter i livet mitt. Det representerer for meg stabilitet og kontinuitet. Vi skal ikke kimse av den verdien som kirken har i vårt samfunn kulturmessig. Men mitt forhold til Gud blir mellom han og meg, så det er ikke bare derfor jeg er medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...