Gå til innhold

Kan jord og ildtegn fungere godt sammen?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hei alle sammen. Jeg har begynt å interessere meg mer for astrologi. Jeg er sammen med en mann som er Skytte, altså ildtegn, men jeg selv er Tyr, altså da et jordtegn. Jeg har lest at dette er en kombinasjon som kan by på vanskeligheter. Det gjør faktisk det også, for mens han er mere temperamentsfull og får det ut med en gang, blir jeg skremt av dette og trekker meg tilbake. Jeg liker ikke slik eksplosivt sinne, og blir nervøs av det. Jeg skal ikke nekte for at jeg selv blir sint også, men jeg har som de fleste jordtegn en laaaaang lunte, og det skal veldig mye til før jeg tenner på alle pluggene. Jeg bærer heller sinne inne i meg helt til jeg pluselig får nok.Jeg sier ikke at det er noen bedre egenskap, bare at vi vårt tilfellet kan se forskjellene mellom ildtegn og jordtegn så godt. Er det noen av dere som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det eksplosive sinnet hans behøver ikke ha noe med tegnet hans å gjøre. Jeg er Skytte og har en lunte som er flere uker lang. Ellers har jeg lest at dette kan være en ikke så bra kombinasjon, men mer i retning av at Tyren er hjemmebundet, trygghetssøkende og materialistisk mens Skytten er en fri og eventyrlysten sjel som gjerne skyter pilene sin rett ut og så drar for å se hvor de landet.

Når det er sagt så er det noe som heter ascendant også, og ellers påvirkes vi av oppvekst og miljø alle sammen.

Som Bjørnsdatter sier: Prøv og se.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Det kan fungere godt, har to ild/jord kombinasjoner i nær familie, og de har vært godt gift i henholdsvis 25 og 30 år. Det er en kombinasjon som byr på en del utfordringer, men det kommer også mye an på hvordan resten av stjernekartet ser ut. Men det er ihvertfall fullt mulig å få det til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skytte jente ,han er tyr gutt. Det er myyyyye jobb. Han er pessimist og jeg er optimist. I alle diskusjoner eller problemer vi må håndtere så er min filosofi at glasset er halvfullt og hans filosofi at det er halvtomt. Dette er det største problemet og det gjennomsyrer alt.

Ellers setter jeg pris på å ha en så pålitelig kjæreste. Han vil aldri finne på impulsive dumme ting og er veldig familiær-dette holder meg på bakken. Selv om jeg regner med du ser det negstive i å ha en impulsiv,vimsete surrekopp ved din side. ;) Men ingen møter problemer bedre enn skyttebarnet.Ingen kan holde humøret oppe som skyttebarnet og som partner blir livet aldri kjedelig med en skytte. :)

Vi har fått det til å fungere i 7 år nå. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Takk for svar. Jeg merker at dette er en kombinasjon som byr på en del utfordringer, særlig siden jeg er en typisk tyr med nesten alle egenskapene som Mysan beskrev. Jeg er trygghetssøkende, hjemmekjær, og ja jeg innrømmer det litt materalistisk (hvem kan med hånden på hjertet si at de ikke er det?)

Jeg ønsker meg et forhold uten den helt store spenningen med masse impulsive ting. Det har jeg fått nok av fra tidligere forhold for å si det sånn. Nå ønsker jeg bare en rolig mann som har lyst på barn og hus og fast jobb ;)

Jeg sier ikke at dette ikke kommer til å fungere, men jeg tror det må mye jobbing til. Heldigvis er tyren også tålmodig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hjertesukka i.i.

Jeg er Skytte-dame, med alt som det medfører.

Ifølge mitt personlige horoskop, så søker jeg etter Tyr-egenskaper, altså at jeg har Tyr-tegnet i mitt 7.hus.

Dette er veldig spennende, og jeg søker nå en Tyre-mann, men når jeg tenker etter , så har jeg veldig mange venner og venninner i Tyr-tegnet,som jeg går utrolig godt sammen med.-

Råd:-Se etter i ditt 7.hus hvilket tegn du har der!!!

Jeg kunne vært glad for å få en partner som kunne holde meg nede på bakken littegrann når det tar av, men jeg har vært gift med en Steinbukk, og det ble altfor negativt og jordnært for meg......men det har nok litt med personlige egenskaper å gjøre også-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

[

Råd:-Se etter i ditt 7.hus hvilket tegn du har der!!!

Takk for svar , men hvordan gjør jeg det?? Jeg vet ikke hva det 7. ende hus er for noe. Jeg er nybegynner på dette her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får stilt ditt eget horoskop, så får du som regel en oversikt over husene , 12 tilsammen.-Da kan du se hvilket tegn eller planet som står i husene.

Jeg synes at Astro.com er det beste nettstedet til å få stillet gratis, personlig horoskop. Lett å finne fram, og når du har plottet inn navn, fødselsdato og sted osv., så trykker du på "free horoskope" og deretter "chart drawing", så kommer denne sirkelen fram der du kan se hva du har i de forskjellige husene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Foxylady, kan jeg få spørre hvor lenge dere har vært sammen?

Jeg er også tyr og han er skytte. Vi har vært sammen i to år.

Hos oss er det faktisk litt omvendt, han er veldig rolig. Men det med optimist/pessimist som også ble nevnt her, stemmer. Jeg er mer pessimist, han mer optimist. Det som skaper litt problemer for oss, er ofte planlegging.

Jeg trenger å ha planlagt noe, mens han mener det er nytteløst, for planer endres uansett. Det fører ofte til misforståelser.

Kjenner meg veldig igjen i dette som du skrev:

Jeg bærer heller sinne inne i meg helt til jeg pluselig får nok.

Jeg ønsker meg et forhold uten den helt store spenningen med masse impulsive ting. Det har jeg fått nok av fra tidligere forhold for å si det sånn. Nå ønsker jeg bare en rolig mann som har lyst på barn og hus og fast jobb

Noen skrev også:

Tyren er hjemmebundet, trygghetssøkende og materialistisk mens Skytten er en fri og eventyrlysten sjel som gjerne skyter pilene sin rett ut og så drar for å se hvor de landet.

Noe som stemmer ganske bra, selv om jeg ikke helt hva jeg skal si om den materialistisk delen. Det tror jeg han er mer enn jeg.

Men jeg er mer eventyrlysten enn ham. Jeg elsker å reise og organisere alt selv, mens han får hetta med tanker om "hva om hotellet allikevel er fullt, hva om vi ikke finner frem" og helst ville hatt pakketurer med en reiseleder til å passe på oss. Noe jeg ville fått hetta av. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei gjest :) Vi har vel vært sammen i snart 9 mnd. Jeg leste i en bok her forleden at skytten gjerne søker seg partnere i tyren.

Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i dette med å planlegge. Mens han skyter sine piler for å se hvor de lander, vil jeg gjerne planlegge og prøve å unngå alle feller ;) en annen ting som stemte med en boken jeg leste, er at skytten er litt vidløftig. Min samboer kan love meg ting, men jeg er i tvil om han klarer å holde det.Det ordner seg sier han alltid, mens dette gjør meg så sint, for hvordan kan han si det når det ikke er sikkert at det gjør det? Mens han lover og er optimistisk på alt , er jeg mere realistisk og lover aldri noe med mindre det er 100% sikkert at jeg kan holde det løftet. Det kan være slike bagatellmessige ting som å ikke ta seg en røyk til moren osv, men likevel viktige for meg. For en tyr er et løfte, et løfte, det vet du sikkert....

Lykke til da... :klem:

Endret av foxylady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Hei alle sammen. Jeg har begynt å interessere meg mer for astrologi. Jeg er sammen med en mann som er Skytte, altså ildtegn, men jeg selv er Tyr, altså da et jordtegn. Jeg har lest at dette er en kombinasjon som kan by på vanskeligheter. Det gjør faktisk det også, for mens han er mere temperamentsfull og får det ut med en gang, blir jeg skremt av dette og trekker meg tilbake. Jeg liker ikke slik eksplosivt sinne, og blir nervøs av det. Jeg skal ikke nekte for at jeg selv blir sint også, men jeg har som de fleste jordtegn en laaaaang lunte, og det skal veldig mye til før jeg tenner på alle pluggene. Jeg bærer heller sinne inne i meg helt til jeg pluselig får nok.Jeg sier ikke at det er noen bedre egenskap, bare at vi vårt tilfellet kan se forskjellene mellom ildtegn og jordtegn så godt. Er det noen av dere som har samme erfaring?

Må ikke bare lese det som står om tegnene. Mye har med oppveksten og miljøet å gjøre for hvordan man blir som person.

Jeg selv er steinbukk og kjæresten min er løve. 5 år er gått siden vi ble ett par. Og vi har det kjempefint sammen. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Og jeg er dame født i skytten, men uten å være så himla vimsete for det.... liker å planlegge, er først spontan når jeg får tenkt meg om etc. Absolutt reise- og eventyrlysten, men dog med beina godt plantet på bakken. Og jeg holder det jeg lover.... ;)

Men - jeg er optimistisk, tenker ikke over alle mulige ting som kan gå galt etc.

Jeg er sammen med en jomfru - også et jordtegn om jeg ikke husker feil, og det går så bra så :ler: Tror det som måtte være av problemer/ulikheter kommer like mye av forskjellig kjønn som av forskjellige stjernetegn....

Jeg tror det er viktig å ikke se seg blind på soltegnet, dvs. det tegnet vi "er". Grunnen er jo nettopp som også andre har påpekt, at arv og miljø også krever "sitt" i forhold til hvordan vi faktisk blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

En klassiker er jo å ta elementene for seg som de er: Ild varmer opp vann, men vannet kan tørke ut, koke over osv, ild må altså være ganske forsiktig, i verste fall tørker vann(f.eks emosjonellt) ut, av dette sterke elementet. Og vannet slokner jo ilden, altså er det ikke drømmekobinasjonen. Jord kveler ild. Luft kan få flammene -følelsene- til å vokse hos ild og ild varmer opp lufta(luftmennesker er jo litt redde, eller liker ikke, følelser)så det kan f.eks være en bra kombinasjon. Jord og luft er jo på en måte litt separerte, er de ikke? Men fra vann får jord næring. Osvosv. Det er liksom enkle huskeregler. Når det er sagt er jeg tvilling/luft sammen med en vannmann/luft og ifølge disse "huskereglene" skulle det ikke komme mye flammende følelser mellom oss. Liksom. Tingen er at alle tegna kan "passe sammen", men det blir kanskje ulike typer kjærlighetsfølelser mellom ulike elementer. Det betyr likevel ikke at man kan bli dødsforelsket! Og være sammen et helt liv! Man møter på ulike problemer bare, men problemer i forhold møter man jo på likevel så igrunnen er det vel ikke noe man skal fundere for mye på. Eller?

Så et spørsmål: Jeg får litt ulike resultater fra ulike sider/bøker i mitt fødselshoroskop, jeg har de samme planetene i tegnene overalt, men husposisjonene endrer seg, og jeg klarer ikke finne ut hva som er det riktige.Har det noe med sommertid å gjøre? Jeg har alltid fyllt ut på samme måte og fødselsbyen min har kommet frem på sidene så alt skal "være rett"; er det noe jeg må endre selv? Jeg var hos en astrolog en gang nemlig, som sa at de fleste(viktigste) planetene mine er i niende hus, men på de aller aller fleste internettsidene får jeg frem at de samme planetene er i åttende(men den relativt kjente norske astrologen insisterte på at hun hadde rett. Noen som vet? -Det er jo en relativ forskjell? Har forøvrig et tomt syvende hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...