Gå til innhold

Selgere på Ekjøp


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da har du faktisk rett til et bedre produkt til samme pris for produktet skal være i butikken i allefall tre dager etter at annonsen er vist.

Det var jeg ikke klar over før jul :tristbla: men uansett hadde jeg neppe kunnet stole på at de hadde klart å skaffe noe før julaften, med den serviceinnstilllingen de har der.

Men skal huske på den garantien neste gang de annonserer noe bra :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke dette noe som skjer på alle el butikker? Skjedde i allefall meg da, jeg skulle kjøpe video og vaskemaskin i hine hårde dager, og det var en annen kjede enn elkjøp. Endte opp med andre modeller fordi selgerne overbeviste meg om at de annonserte varene var no møkk. Nå er jeg blitt herdet, og forventer overtalelsesknep i den grad at jeg nesten blir paranoid.... :ler: Så da jeg for noen dager siden var på Lefdal og skulle ha en annonsert video/dvd spiller, og mannen ikke gjorde noe forsøk på å si at noen andre er bra, så spurte jeg selv om dette var en bra spiller :ler::ler::ler: Og mannen sa at, joda, her fikk vi mye bra kvalitet for pengene. Men jeg mistenker kanskje at det var fordi han ikke kunne nok om produktene...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
Jeg må være ganske heldig da, for jeg har aldri opplevd spesielt dårlig service hos noen av de mange Elkjøp jeg har handlet på. Så lenge Elkjøp faktisk selger det jeg trenger, til en rimelig penge så synes jeg det er viktigere enn akkurat hvor hyggelige de ansatte måtte være. Men jeg vet alltid hva jeg vil ha, og lar meg ikke overtale av selgere da, det kan vel ha noe å si.

HELT enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks jobbet på expert, og der har de jo ofte tilbud på hvitevarer og andre ting.

Hadde de en vaskemaskin på salg tok de inne kanskje 1 maskin, og når den var solgt sa de "nei beklager, alle ble nok utsolgt med en gang, men vi har en her som egentlig er mye bedre som baaare koster 700 kr mer".

Dette var de lært opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en fryser i en sånn kundeavis fra Elkjøp.

Reiste direkte i butikken og fikk beskjed om at de var utsolgt.

Ja - dama prøvde å selge meg en annen en.

Jeg reiste hjem - slo opp på Elkjøp sine nettsider og bestilte akkurat den modellen jeg ønsket.

Ble kjørt hjem til meg av samme butikk som sa de var utsolgt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konsekvent og handler aldri på elkjøp! Har bare fått elendig service der, og da syns jeg ikke det er noe fint å bruke penger på et slikt sted, samme om man kjøper det man har bestemt seg for eller ikke. Nei, boikott slike varehus! Utspekulerte er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-
Min eks jobbet på expert, og der har de jo ofte tilbud på hvitevarer og andre ting.

Hadde de en vaskemaskin på salg tok de inne kanskje 1 maskin, og når den var solgt sa de "nei beklager, alle ble nok utsolgt med en gang, men vi har en her som egentlig er mye bedre som baaare koster 700 kr mer".

Dette var de lært opp til.

Sånn sett så er det vel greiere å handle på Elkjøp siden de har 3-dagers annonsegaranti ;)

Jeg har selv jobba på Elkjøp, og joda, det er slik at man har såkalte "støtteprodukter" til tilbudsproduktene, tilbudsproduktene tjener de vanligvis null&niks på (enkelte går faktisk med tusenlapper i tap...), så det er klart det ikke lønner seg å selge de... MEN, en selger på Elkjøp skal aldri snakke stygt og si at det de selger er møkk, det tror jeg ikke de på hovedkontoret hadde satt pris på ;) Det var i hvertfall det jeg lært på salgskurs, og det var det som ble praktisert (i hovedsak) der jeg jobba... Selvsagt har man selgere som er mer desperate enn andre, og kanskje ikke vet nok om produktene de selger som tyr til skitne knep. Jeg har jobba sammen med noen som var veldig flinke til å selge, men som også pressa varer på kunden slik at kunden følte seg fullstendig overkjørt etterpå...fikk igjen noe på 30-dagers returretten pga det... I hovedsak skal en selger på Elkjøp ta en behovsanalyse før et salg, hva er viktig for kunden og deretter finne en maskin som passer til kundens behov (og lommebok)...og som i tillegg butikken tjener penger på... Det er jo derfor de driver butikk ;) Mye av det som blir annonsert er billig av en årsak, men man kan gjøre kupp (feks Miele-maskina som annonseres til under 6k nå ;))

Men steike jeg er glad jeg ikke jobber som selger nå... arbeidsmiljøet var vel det som fikk meg til å bli, for noen stor selger er jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benyttet meg av 3 dagers garantien der en gang, skulle ha en hårklippemaskin som de hadde avertert, og kjørte ekstra tur til Elkjøp to dager på rad, men de hadde stadig ikke fått den inn. Da viste jeg til 3 dagers garantien, og jenta i kassen måtte så hente daglig leder (en av byens kjekke sønner...) som sa at joda, jeg hadde krav på et dyrere produkt til samme pris. Ble et godt kjøp for min del!

Jeg gjorde akkurat det samme med en LCD-skjerm, og fikk en som var 1000 kr dyrere enn den de aventerte. Veldig fornøyd akkurat da :sjarmor:

Et år senere gikk den istykker.. Tok TO MÅNEDER med purringer og frem- og tilbakesendinger før Elkjøp var enige i at den faktisk var ødelagt. Og da fikk jeg en tilgodelapp på det beløpet jeg hadde betalt for skjermen, som forsåvidt var greit nok i seg selv (selv om skjermen jeg hadde jo egentlig var mye dyrere).

Problemet var at Elkjøp ikke hadde så billige skjermer lenger - så ikke snakk om at jeg kunne få en ny skjerm nei. :frustrert: Prøvde å megle meg frem til det i en time sikkert.. Jeg hadde jo kjøpt en helt normal skjerm, ventet 2 måneder på å få den fikset, og der sto jeg uten skjerm og med en Elkjøp-kvittering som ikke holdt til en ny skjerm.. Artig. Fikk tilslutt utbetalt pengene og har ikke kjøpt en ting der siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg kjøpte vaskemaskin hos elkjøp som var avertert, uten at de prøvde å prakke på meg noe annet.

Jeg er ganske fornøyd med servicen deres ellers også jeg, dersom man har god tid for det er alltid lang ventetid.

Det jeg ikke er fornøyd med derimot, er at man ikke kan ringe direkte til den butikken man vil snakke med, de har kun et fellesnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg fant en fryser i en sånn kundeavis fra Elkjøp.

Reiste direkte i butikken og fikk beskjed om at de var utsolgt.

Ja - dama prøvde å selge meg en annen en.

Jeg reiste hjem - slo opp på Elkjøp sine nettsider og bestilte akkurat den modellen jeg ønsket.

Ble kjørt hjem til meg av samme butikk som sa de var utsolgt!!!

Og det er noe av det jeg liker godt med Elkjøp og som jeg hadde glmt i farten. Jeg kan bestille det jeg skal ha på nettet og så kommer de hjem til meg med den. Suverent - min tørketrommel kjøpte jeg jo på den måten. Fiiine trommelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg skulle klart å stå imot overtalelsene til selgerne på elkjøp hvis jeg noengang hadde funnet en ledig en i butikken. Pleier å snu på hælen og gå rett ut igjen når jeg ser hvor mange som står med kølapper på min lokale elkjøp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Dette er et veldig velkjent triks de aller fleste butikker benytter seg av ;)

(og en hel haug andre jeg ikke vil nevne for da mister jo min fremtidige butikk omsetning;))

De billigste varene som butikker lokker med selges veldig ofte med tap! De regnes som lokkevarer slik at kundene skal komme til butikken. Når de først har kommet er det slegerens oppgave å overbevise kunden om at den varen er helt ubrukelig, men hvis de legger til et liiiite tillegg får de en mye bedre vare!

Ehm en ting til...

Elkjøp oppererer med forskjellige priser på de forskjellige butikkene. Det avhenger av lokasjonen. Elkjøp Karihaugen er forøvrig dyrere enn andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, det overassker meg ikke.

Da jeg som pur ung student skulle flytte hjemmefra for første gang og trengte en vaskemaskin, gikk jeg på elkjøp.

Jeg skulle ha den billigste, men selgeren anbefalte selvfølgelig en annen som var mye dyrere.

Jeg insisterte på at jeg skulle ha den billigste, og selgeren ble skikkelig grinete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd å bli prøvd prakket på en annen vare enn den jeg i utgangspunketet var ute etter, men har mange ganger opplevd dårlig service på elkjøp. Prøver å unngå å handle der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har svært dårlig erfaring med dem. Han hadde kjøpt seg ny leilighet og skulle møblere den med komfyr, oppvaskmaskin, kjøleskap, vaskemaskin, TV og stereoanlegg.

Han hadde bestemt seg på forhånd hva han skulle ha, og de prøvde hele tiden å få han til å kjøpe noe annet. (Han skulle ha den rådyre eksklusive modellen.....?)

Når han endelig fikk gjennom det han ville ha så kunne de ikke levere noe av det, han måtte vente opptil 2 måneder !!

Da gikk han til expert. Der fikk han det han ville ha og levert på døren og montert i løpet av en uke.

Har også opplevd at vår sønn på 15 år får svært dårlig service på elkjøp. Disse unge som legger igjen hundrevis om ikke tusenvis på spill,mobil og mp3 spillere de blir behandlet som annenrangs kunder.

Han trekte kundelapp, men da det ble hans tur ekspederte de heller den som kom etterpå.

Han ble rasende og gikk på Spaceworld og kjøpte spill for 1000,- der istedenfor.

MEN rett skal være rett, vi har handlet kjøleskap der, og var veldig bestemte på hva vi ville ha , fikk det, og fikk det på dagen , fordi det tilfeldigvis var inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp oppererer med forskjellige priser på de forskjellige butikkene. Det avhenger av lokasjonen. Elkjøp Karihaugen er forøvrig dyrere enn andre ;)

Ja, det har jeg fått med meg. Elkjøp på Skøyen er den billigste jeg har vært i. En merkelig ting er at prisgarantien deres (dvs at man får mellomlegget tilbake hvis man finner samme vare billigere et annet sted) ikke gjelder innenfor Elkjøp-butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg kjøpte akkurat oppvaskmaskin på elkjøp.

først skulle jeg ta en modell (uten at hun prøvde seg på en annen modell) men den var visst solgt.

så prøvde hun å selge meg en på tilbud i avisen, men så fant hun ut at det var lang leveringstid, og så til slutt tilbød hun meg en dyrere maskin til samme pris som den i avisen, og den tok jeg.

hun prøvde seg selvfølgelig på å selge meg en dyrere, men jeg var ikke interessert, og da gikk hun bort fra den.

så jeg var i bunn og grunn fornøyd, den hun viste meg i avisen var på samme prisnivå som den jeg først så på, og når de ikke hadde de fikk jeg avslag på en dyrere.

ekspert liker jeg ikke i det hele tatt, var først innom der og skulle se på oppvaskmaskin, to ekspeditører var opptatte med kunder, den tredje gikk og jaktet på et eldre par som så på kasseroller! sto foran oppvaskmaskinene i ca 15 min, og ekspeditøren sto fremdeles bak de med kasserollene, gadd ikke å stå der lengre, han kunne fått en fin liten provisjon hvis han hadde kommet bort til meg, de som så på kasserollene gikk ut rett etter meg og kjøpte ingenting..

samme ekspeditøren prøvde å selge meg en vannkoker en gang, når han skulle vise meg den (som var en utstillingsmodell og jeg ville få den billig...) så spratt lokket av, og han fomlet i mange minutter med den, før han ombestemte seg og viste meg noe annet, som jeg ikke kjøpte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

ekspert liker jeg ikke i det hele tatt, var først innom der og skulle se på oppvaskmaskin, to ekspeditører var opptatte med kunder, den tredje gikk og jaktet på et eldre par som så på kasseroller! sto foran oppvaskmaskinene i ca 15 min, og ekspeditøren sto fremdeles bak de med kasserollene, gadd ikke å stå der lengre, han kunne fått en fin litenprovisjon hvis han hadde kommet bort til meg, de som så på kasserollene gikk ut rett etter meg og kjøpte ingenting..

Nå vet jeg ikke hvordan det er på Expert, men på Elkjøp så er det timeslønn, det er satt opp budsjetter man skal nå og dersom man går over disse så kan det bli utbetalt bonuser, men noen ren provisjon er det ikke...

Men ja, jeg er enig i deg at det er irriterende å bli behandla som luft når man skal bruke mye penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg fått med meg. Elkjøp på Skøyen er den billigste jeg har vært i. En merkelig ting er at prisgarantien deres (dvs at man får mellomlegget tilbake hvis man finner samme vare billigere et annet sted) ikke gjelder innenfor Elkjøp-butikkene.

Det er vel ikke så merkelig all den tid de ikke har like priser seg imellom :ler:

Jeg vet ikke helt hvordan eirforholdene er for alle Elkjøp-butikkene, men om ikke alle er eid av Elkjøp sentralt så er det ikke så rart om prisene er litt forskjellig pga eiendomsutgifter osv. En annen faktor er selvfølgelig konkurransen i nedslagsfeltet til butikkene.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en grunn til at vi ikke valgte elkjøp eller lefdal da vi flyttet inn i ny leilighet for et ¨år siden. Skulle ha alt (kjøleskap, komfyr, vaskemaskin+ tørk, oppvaskmaskin)

Gikk på expert og fikk utmerket service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...