Gå til innhold

Røyklukt på jobb.


melatonin

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på instutisjon hvor brukerene går ut å røyker, men de står med døra oppe så lukta siver inn. Jeg reagerer svært på røyklukt, og sjefen vil ikke gjøre noe med det, hun røyker selv og kjenner ikke hvor ubehagelig dette er. Men eneste jeg som reagerer så sterkt, jeg er og helsefreak og redd for å gå for lenge som "passivrøyker". Jeg leter etter ny jobb pga dette, er det noe sjefen kan bli sur for, jeg tenker på referanser og sånn. Jeg kan ikke jobbe et sted hvor jeg konstant er tett i nesa, hodepine til langt uttover kvelden. I tillegg provoserer det meg at arbiedsloven sier alle har krav på et røykfritt miljø, men det skal vistnok ikke gjelde oss i følge sjefen.. Jeg trives, men har ikke noe i mot å skifte jobb heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du varsler arbeidstilsynet, gjerne anonymt eller som pårørende om du er redd sjefen tror det er deg. Du har rett på et røykfritt arbeidsmiljø



Anonymous poster hash: db44b...0fb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du varsler arbeidstilsynet, gjerne anonymt eller som pårørende om du er redd sjefen tror det er deg. Du har rett på et røykfritt arbeidsmiljø

Anonymous poster hash: db44b...0fb

Jeg synes jeg godt kan si til sjefen at jeg søker ny jobb pga det, det er ærlig gjort og jeg har mitt på det rene. Men redd sjefen kan synes jeg surver eller er storforlangende og kan si noe negativt i en eventuell referanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil/kan de ikke stenge døren etter seg?

Branndør med smekklås, de blir utelåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Branndør med smekklås, de blir utelåst.

Det må da finnes et annet sted de kan røyke?

Evt. gå en meter unna døren så røyken ikke siver inn?

Jeg er selv blitt nylig ikke røyker, og selv om mange ser på røykere som en pest og en plage så er de som oftest vant til å ta hensyn, og går ikke inn for å spre røyk over på alle andre.

Mulig de ikke forstår hvor mye dette plager deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må da finnes et annet sted de kan røyke?

Evt. gå en meter unna døren så røyken ikke siver inn?

Jeg er selv blitt nylig ikke røyker, og selv om mange ser på røykere som en pest og en plage så er de som oftest vant til å ta hensyn, og går ikke inn for å spre røyk over på alle andre.

Mulig de ikke forstår hvor mye dette plager deg?

de er som regel demente og har bare blitt henvist dit for å røyke, jeg pleier aldri å vise avsky eller noe slik at de ser, for de forstår ikka alltid hvorfor eller husker ikke at de har røkt en gang :fnise: Synes ansvaret ligger hos sjefen og jeg har mang en gang prøvd å få til noe alternativt og tatt litt tak, men aldri fått mehør. Det er og slik at de som ha fast plass ikke kan nektes å røyke, derfor vurderer jeg å skifte jobb til feks sykehus eller lignende. Men jeg skal atter en gang ta det opp og se! spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid en fordel å være fagorganisert. Ta det opø den veien, du.

Anonymous poster hash: dd2ed...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...