Gå til innhold

Fæle drømmer om død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drømmer mye ubehagelige drømmer til tider, og spesielt i perioder med lite søvn eller mye å forholde seg til (stress/bekymringer).

Inatt drømte jeg først at en kompis døde, det føltes helt reelt og sorgen var stor. Jeg våknet av at jeg gråt.

Så sovnet jeg igjen, og drømte at jeg ble diagnosert med lymfekreft med spredning til skjelettet, og at det var bare muligheter for meg utenlands- og muligheten var ikke stor for et langt liv. Angsten og sorgen var stor.

Men den ble større da søsteren min også hadde fått brystkreft med spredning, og hennes muligheter for et liv var i en tynn tråd.

Nå er dagen litt ødelagt, jeg føler meg uopplagt, urolig og trist.

Hvorfor drømmer jeg slikt??? :(

Anonymous poster hash: a3c26...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen drømmer er en del av hjernens "katastrofeberedskap". Ved å drømme eller ha mareritt om kriser og farlige tildragelser forbereder hjernen din seg på å takle slike hendelser IRL. Glitsjen her er at de fleste drømmer skjer underbevisst. Det er ikke normaltilstanden at en husker drømmene, selv om det ofte kan forekomme. Andre typer drømmer en enn slags sorteringsrutine, hvor hjernen har en form for vareopptelling, der dagens tanker, opplevelser og inntrykk sorteres og forkastes eller lagres i ulike kategorier. Mye av dette kan også oppleves som ganske sært, om en råker til å huske noen glimt av det.

Hva som trigger at du drømmer så mye om døden, kan være noe så banalt enkelt som at du ikke er rede for å dø. Spør deg selv: Hvis jeg dør i morgen klokken 21:11, er jeg klar da? Svaret blir selvsagt nei, men spør deg selv hvorfor. Hva hindrer deg fra å forlate dette livet med god samvittighet? Ingen higer etter døden, selvsagt. Men en kan begrense frykten for den, ved å innrette seg på at en selv og andre har minimalt å tape på at den inntreffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...