Gå til innhold

SK2014 - eller var det SK2015?


Pepperbiff

Anbefalte innlegg

Heihei, tenkte det var på tide at jeg også lagde meg en treningsdagbok, spesielt etter den dagen jeg hadde i går. Så slik ut:--> :gravid:

Prøver å spise sunt, gå litt ned i vekt, samtidig som jeg vil bygge

masssse muskler. :trene: + hatt to doser med kyssesyken så dette er første perioden med trening. Så har en del å trene opp igjen.

Ettersom jeg er 12 timer på lesesalen hver dag har jeg ikke så mye tid til trening, men tenker det er bedre å ta en kort økt enn ingen? Pleier ikke vanligvis å ha sånne korte 20 min økter på tredemøllen altså.

Har fått ny mobil, så har ikke loggen for alle treningene, men her er de jeg har:

6 Mai: lett oppvarming på tredemøllen + diverse kroppøvelser som pushups, situps, knebøy osv, i tillegg til 15 min på ellipsemaskinen.

7 Mai: Sykkel 20 min alpinprogram 3,9 km 20 pushups ( :vetikke: )

8 Mai: Sykkel 20 min alpinprogram 3,9 km. Ellipsemaskin 10 min program 3,3 km.

9 Mai: Benk 5x5 rep m 30 kg Benpress 3x8 90 kg. Markløft 3x8 40 kg. Triceps 3x8 30 kg. Biceps 3x8 30 kg. Militærpress. 2x8 25 kg + 1x5 25 kg. Diverse mage + ryggøvelser på slutten.

10 Mai: Jobb

11 Mai: Svømming. 50 min i strekk.

12 Mai: Ellipsemaskin 5 min. Benk 5x5 32,25 kg. Knebøy 3x8 25 kg. Markløft 3x8 40 kg. Superøvelse Bryst +tri på rygg, liten stang + 10 kg (3x8) - ligge på ryggen, 1 rep samme som benk, men deretter ta stangen bakover/nedover mot ansiktet, og så ned igjen..

Mage - pushups/planke. 2x10 opp og ned.

7 armhevninger

13 Mai: Ellipseprogram 10 min distance 4,2 km. Pushups 50 stk.( i 3 sett) Sykkel 3,9 km, 20 min alpinprogram.

14 Mai: Ro i 2 min. (+ jeg gikk fra bilen til treningsstudio da, sååå. )

Supersettdag:

- Benk 5x5 35 kg. Benpress 5x5 100kg. Benk og ben ble byttet på uten pause, annenhver gang.

- Ro/rygg øvelse 3x8 12 kg. Bicepscurl 1x10 kg 2x7,5 kg. Ryggøvelse + bicepscurl ble byttet på uten pause, annenhver gang.

- Triceps 3x8 35 kg , Mage 2x20 situps 90grader, på skrå. Uten pause, annenhver gang.

15 Mai: 5 min gå(5km/t), Jogge 5 min (9km/t), Gå 5 min (5km/t) for så Geriljaintervall(20 s løp, 10 s pause - 8 gjennomføringer) - 7x15 km/t, 1x16 km/t.

6 min gå med 5 incline (5km/t) = 25 min til sammen, 3,07 km

16 Mai: Tredemølle 6min 6km/t, 6 min 11km/t 6 min, 6km/t. :vetikke:

17 Mai: Gå rundt i byn med høye hæler i brostein er mer enn nok trening ass. Sliten.

I dag, 18 Mai: Får se hva jeg gjør. Er egentlig på jakt etter et nytt program, føler jeg bare gjør det samme hver gang. Skal i hvert fall forbrenne kransekaken vekk. :fnise:

Noen som har et bra program?

Endret av Pepperbiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 Mai

Ble overkropp i dag.

Sykkel 10 min 100 kcal

Benk: 5x5 35 kg

Rygg/lav ro: 5x5 35 kg

Bicepscurl stående: 5x5 10 kg + stang(3-5kg)

Skulderpresscurl m manualer 5x5 15 kg til sammen

Overhodepress m manual: 3x10 7,6 kg

Triceps extention i kabel/kubjelle: 5x5 30 kg

Mage/situps 90 grader + skrå: 5x20 rep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei! Trener du også? Velkommen her :kyss:

Startet på RYPprogram nå, hvor jeg har knebøy, benk, roing, arnold press, bicepscurl, tricepspress og mage.

Antall serier varierer fra dag til dag, skal trene dette programmet tre ganger i uken, med 12 reps hver gang. Har tatt inn maks antall, og så har de gått prosentvis ned fra det, og øker hver eneste økt. Hvis det hørtes logisk ut Program: https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

Gårsdagens økt: Prøvd å tatt så nærme det jeg skulle ifølge planen

Sykle 5 min

Knebøy 25 kg 3x12

Benk 30 kg 2x12

Rygg-lav ro 30 kg 2x12

Arnold 30 kg 2x12

Biepscurl stang 7,5kg + 5kg 2x12

triceps 25 kg 2x12

Mage 3x20 situps høye - til side, 90 grader

Pushups 15 stk

Men er litt usikker, ser i programmet at det står at øvelsene skal taes sittende, kan jeg ta de stående selvom? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Trener du også? Velkommen her :kyss:

Startet på RYPprogram nå, hvor jeg har knebøy, benk, roing, arnold press, bicepscurl, tricepspress og mage.

Antall serier varierer fra dag til dag, skal trene dette programmet tre ganger i uken, med 12 reps hver gang. Har tatt inn maks antall, og så har de gått prosentvis ned fra det, og øker hver eneste økt. Hvis det hørtes logisk ut Program: https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

Gårsdagens økt: Prøvd å tatt så nærme det jeg skulle ifølge planen

Sykle 5 min

Knebøy 25 kg 3x12

Benk 30 kg 2x12

Rygg-lav ro 30 kg 2x12

Arnold 30 kg 2x12

Biepscurl stang 7,5kg + 5kg 2x12

triceps 25 kg 2x12

Mage 3x20 situps høye - til side, 90 grader

Pushups 15 stk

Men er litt usikker, ser i programmet at det står at øvelsene skal taes sittende, kan jeg ta de stående selvom? :vetikke:

Ja, jeg trener også! *Hinter til signaturen min*

Flere av disse øvelsene kan du ta stående, så er bare å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke trening i dag! 12 timer på skolen + et par timer nå her hjemme. Blir nok ikke sengen med det første. Har i pauser gått rundt skolen + fram og tilbake, så har blitt litt faktisk :). Pluss alle tissepausene mine.

Har også gått tom for treningsklær, men nå er alt vasket og klare for å bli svett og digg i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo litt viktigere å lese til eksamen akkurat nå da. :) Fikk du tatt deg en tur i dag morges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt viktigere å lese til eksamen akkurat nå da. :) Fikk du tatt deg en tur i dag morges?

Ja, var ute klokken 7 :biggrin: Så nå har jeg allerede jobbet snart 2 timer med eksamen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var ute klokken 7 :biggrin: Så nå har jeg allerede jobbet snart 2 timer med eksamen :danse:

Så deilig da. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

RYP er et fint program! Personlig liker jeg å ta Arnoldpress sittende, siden jeg synes det er lettere å få riktig teknikk da - men det vil være en smakssak.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RYP er et fint program! Personlig liker jeg å ta Arnoldpress sittende, siden jeg synes det er lettere å få riktig teknikk da - men det vil være en smakssak.

:trene:

:nissevink::nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her de siste dagene, men jeg har trent da! Den eksamen den eksamen, stjeler all KG-tiden min.

21 Mai

  • Ro 5 min 510 meter
  • Knebøy 3x12 25 kg
  • Benk 2x12 30 kg
  • Ro, bredt 2x12 30 kg
  • Arnold 2x12 15 kg
  • Biceps 2x12 7,5(stang) + 5 kg.
  • Triceps 2x12 25 kg
  • Mage 3x22 reps, 90 grader, ben i ribbevegg.
  • Ellipse 10 min

Shit ass, her var jeg på trening før syv!! SYV?? :sjokkert: Ikke verdens beste økt, var litt trøtt. Men var egentlig ganske så greit å trene så tidlig. Slapp å stå i kø på de mest populære apparatene :danse:

22 Mai
biblio fra 7-16, og så rett på trening. Prøvde RYP's utholdenhetprogram på tredemølle. 4x4 intervalltrening. /hat, som det også heter.
Slik ser det ut.
Minutter Intensitet
6 minutter (oppvarming) 70% av makspuls
4 minutter 85-95% av makspuls
3 minutter 70% av makspuls
4 minutter 85-95% av makspuls
3 minutter 70% av makspuls
4 minutter 85-95% av makspuls
3 minutter 70% av makspuls
4 minutter 85-95% av makspuls
3 minutter (nedtrapping) 70% av makspuls

Leste på siden nå at jeg skal ha minimum 5 prosent stigning. Oops. Men løpte raskere siden jeg ikke hadde like høy stigning da.

Hadde på den høye pulsen 12 km/t og på den lave "snakke-aktiv-pause("pause")" hadde jeg 6km/t. Endte på 5 km intervalltrening. Fornøyd med det. Ser ut som en rødsprengt tomat. :rodme:
Har veldig dårlig form på utholdenhetsdelen så dette er egentlig ganske så bra. Hadde vondt lenge etterpå og prøvde å overtale mamma at jeg hadde hjerteinfarkt. Did. not. care.

23 Mai

  • Ro 3 min
  • Knebøy 3x12 27,5 kg(økning)
  • Benk 2x12 30 kg
  • Ro, bredt 2x12 30 kg
  • Arnold 2x12 15 kg
  • Biceps 2x12 12,5kg
  • Triceps 2x12 25 kg
  • Mage 3x22 reps, 90 grader, ben i ribbevegg.

24 Mai.
Jobb fra 8-16, eksamenslesing + lek med fadderbarn gjorde meg utslitt ass. Skal småbarn egentlig løpe så raskt? De har jo så små ben. Og flink å overtale er de også. Klarte å få meg opp i rusjebanen hvor den feite ræven min satt fast, men det løste han ved å dytte meg utenfor stupet. Takk for den, Scar.

Scar-murdering-Mufasa.png

Dagens, 25 mai

Utholdenhetsdag. Piss. Ble mye bedre når jeg hadde Brannkamp på tv foran meg. :ball:Jeg kan da virkelig ikke slutte midt i en spennende omgang. forbannashitvif.
Endte på 7,2 km :danse:
Flaut når VIF scorte, jeg ble så forbanna at jeg slo i rekkverket på tredemøllen, øreproppene datt utav, trakket på de og holdt på å falle av møllen. Suuuuupert. :icon_lol:
Vanskelig å gjøre to ting samtidig :skya:

Shit, dette ble langt. Grattis hvis du er kommet så langt :blomst: Bevis for at du leste helt ned her: Hva er favorittingen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Må si du skriver på en humoristisk måte, i like!

Så forøvrig ut som en aktiv uke, så moro. Heey, vant VIF eller?

Min favoritt-ting er ... Så vanskelig det skulle være å svare på a. Tror ikke jeg har en favoritt-ting? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke snakk med meg. :kjempesinna:

Edit: Går fint i morgen ca :trist:

Endret av Pepperbiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er jeg i normalt humør igjen. :fnise:

Hatt 6timers eksamen i dag, puh. 2 timers kjøretur, puh. Treningsøkt, ikke så puh. Litt puh da, men traff på to venninner som også ville prøve programmet. Ble så lange pauser av at alle står og venter på samma apparat. Snorkisnork.

26. Mai

  • Ro 5 min
  • Knebøy 3x12 - 27,5 kg. Merker egentlig at dette blir for lite. Er easy peasy, men følger programmet siden jeg skal øke så ofte.
  • Benkpress 2x12 32,5 kg (økt)
  • Benpress - kun for å få noe å gjøre i pausen. 2x12 100 kg (økt)
  • Arnold 2x12 15 kg - sliter med å øke her, er så tungt.
  • Rygg, ro bredt 2x12 35 kg (økt)
  • Triceps 2x12 30 kg (økt)
  • bicepscurl 2x12 12,5 kg - shit, altfor lett. Må øke neste gang.
  • Mage 3x25 90grader, ben ribbevegg, etc (økt)

Ligger på rundt 5-6 økter i uken, det er planlagt 5, men ser an om jeg klarer én til, ved siden av jobb 2 ganger i uken. Spørs på eksamenslesingen. I morgen skal jeg løpe før biblioteket åpner, me får sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi for vel overstått eksamen og en god treningsøkt (til tross for alle pausene)! Når har du siste eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke! Jeg sier til alle, inkludert meg selv, at den er på mandag. Men den er egentlig på onsdag! Jeg er så lite forberedt at planen er å være "ferdig" på mandag, og så nilese det jeg ikke har klart sålangt. Muntlig eksamen altsåå.

I dag var jeg på lesesalen til 1715 før jeg dro videre til trening. 1 mil gjennomført :hoppendeglad: Like greit å dra såpass "tidlig" fra lesesalen med tanke på at jeg sovnet, haha. Bare 5 min, men allikevel. slev overalt.

Er det normalt å ha så vondt i rumpen etter sykling? Jeg klarer ikke å sitte liksom.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid så vondt i rumpa av sykling. Det er grunn til at sykkelbukser har en diger pute i ræva så det ser ut som du har bleie på deg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste rapport fra meg var forrige tirsdag, 27 mai da jeg endte opp på 1 mil.

28 mai var jeg på jobb så ble ingen trening.

29 mai:

  • Tredemølle: 8 min
  • Knebøy 1x40 (tok feil, lå ikke merke til det) + 2x30
  • Rygg 3x10 30 kg
  • Biceps 3x10 17,5 kg
  • Triceps 3x12 30 kg
  • Mage: masse.

30 mai:

Gikk 4timers tur uten pause.

31. Mai:

Ren eksamenslesing.

1 Juni**:

  • Ro 3 min
  • Knebøy 3x12 - 30 kg
  • Benkpress 3x12 32,5 kg (økt både serie og kg)
  • Arnold 3x12 15 kg - Prøvde meg på 20 kg, klarte 6-7 reps første serien. .
  • Rygg, ro bredt 3x12 35 kg (økt serie og kg)
  • Triceps 2x12 35 kg (økt)
  • bicepscurl 3x12 1,5 kg (økt serie og kg)
  • Mage: rakk ikke, fikk dårlig tid.

Gleder meg til jeg er ferdig med eksamen!! Da skal det bli andre boller. Og ja, da mener jeg at jeg skal feire med ordentlige boller!!!

Endret av Pepperbiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...