Gå til innhold

Sunnere mat og mer aktivitet skal bli = - 8 kilo!


Froz1

Anbefalte innlegg

Interessant. Jeg drev å tenkte på myfitnesspal og hvordan det ser ut som jeg spiser så lite, selv om jeg fint ikke går rundt sulten. Så tenkte noe måtte være feil. Må veie maten min.

Så nå veide jeg en typisk frokostblanding, og tydeligvis spiser jeg 3 ganger mer enn hva jeg har tastet inn. Ops. Men hvordan kan appen si at 30 g er et helt måltid? :P

Hva slags frokostblanding spiser du da? Er jo veldig stor forskjell på kaloriinnhold i de ulike typene? Kan det være at du bør vurdere en annen type?

Flink synes jeg du er iallefall! Du hadde jo godt resultat forrige uke med -7oog!! :heiajente:

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

hmmmmm, igår!

Jeg gikk 7 km. I oppoverbakke :D

Frokost: Egg og bacon + frokostblanding

Lunsj/middag: 6 fiskepinner med litt tabasco og lett majones

Kvelds: Smoothie

FLINK :D woho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag (skal egentlig ikke gjøre det før fredag), og ble litt skuffet.

Jeg veide meg forsåvidt rett etter et stort måltid (teiten), men vekten viste da 0,3 kg mer enn sist fredag. Så regner med at vekten idag er den samme som fredag hvis jeg hadde veid meg på morgenen.

Vet det ikke er så big deal, men jeg så på kalenderen min og jeg har nå vært flink i 2,5 uker med gåturer og sunn mat og totalvekttapet er fortsatt bare 0,7...... Hadde håpet på mer/raskere resultater :/ Vil nødig miste motivasjonen og begynne usunt igjen om jeg ikke ser noen nedgang til jeg veier meg fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag (skal egentlig ikke gjøre det før fredag), og ble litt skuffet.

Jeg veide meg forsåvidt rett etter et stort måltid (teiten), men vekten viste da 0,3 kg mer enn sist fredag. Så regner med at vekten idag er den samme som fredag hvis jeg hadde veid meg på morgenen.

Vet det ikke er så big deal, men jeg så på kalenderen min og jeg har nå vært flink i 2,5 uker med gåturer og sunn mat og totalvekttapet er fortsatt bare 0,7...... Hadde håpet på mer/raskere resultater :/ Vil nødig miste motivasjonen og begynne usunt igjen om jeg ikke ser noen nedgang til jeg veier meg fredag..

Du er flink!

Dette er hvorfor man ikke skal veie seg for ofte. (Er ikke noe bedre selv.. :fnise: ) Nettopp fordi man legger på seg og går ned vannvekt i løpet av en dag. Og man skal alltid veie seg samme tidspunkt hver gang. Helst når man har stått opp, før man har spist noe. Så fortsett som du har gjort de siste ukene å prøv å ikke bekymre deg over det :hug:

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink!

Dette er hvorfor man ikke skal veie seg for ofte. (Er ikke noe bedre selv.. :fnise: ) Nettopp fordi man legger på seg og går ned vannvekt i løpet av en dag. Og man skal alltid veie seg samme tidspunkt hver gang. Helst når man har stått opp, før man har spist noe. Så fortsett som du har gjort de siste ukene å prøv å ikke bekymre deg over det :hug:

Takk for oppløftende svar! :D

Forstår ikke helt dette med vannvekt... Når mister man vannvekt og hva gjør at man får vannvekt? :P

Kanskje jeg skal snikveie meg imorgen tidlig.... Nei, får vel vente til fredag morgen nå.

Uansett fikk den forrige posten min meg opp av sofaen og ut! Nettopp hjemme etter 8 km gåtur :)

Mat idag:

Frokost: Frokostblanding (huff, må lage mindre porsjon etter jeg fant ut igår at jeg ikke spiser 180 kcal, men 480 kcal med den mengden jeg lager ! :hakeslepp: )

Lunsj: Egg og Bacon + sukkerfri brus

Middag: Kjøpte meg wienerpølser idag! Leste et sted at en enkel wiener i lompe var 150 kcal ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppløftende svar! :D

Forstår ikke helt dette med vannvekt... Når mister man vannvekt og hva gjør at man får vannvekt? :P

Kanskje jeg skal snikveie meg imorgen tidlig.... Nei, får vel vente til fredag morgen nå.

Uansett fikk den forrige posten min meg opp av sofaen og ut! Nettopp hjemme etter 8 km gåtur :)

Mat idag:

Frokost: Frokostblanding (huff, må lage mindre porsjon etter jeg fant ut igår at jeg ikke spiser 180 kcal, men 480 kcal med den mengden jeg lager ! :hakeslepp: )

Lunsj: Egg og Bacon + sukkerfri brus

Middag: Kjøpte meg wienerpølser idag! Leste et sted at en enkel wiener i lompe var 150 kcal ca.

Det er mye som kan være avgjørende for dette med vannvekt, noen ganger er det ikke til å bli klok på :fnise: Men, hvis du drikker lite kan kroppen holde på vann så jo mer du drikker jo mer får du ut utrolig nok. Salt mat har også en tendens til å holde litt på vannet. Hvis du for eksempel er kjempestreng i 1 en uke med hva du spiser også spiser du plutselig som du skrev her for ikke så lenge siden, en toast så kan du legge på deg i vann bare av det :) Men husk, vannvekta går like fort av igjen som det den går på så det er ingen grunn til å slutte å kose seg i blandt! :) Det er viktig og kunne unne seg noe man har lyst på.

Så koselig å høre at posten min fikk deg på bedre tanker :-D Sitter henslengt i sofaen å har skullet til å trene de siste 4 timene, så jeg trenger et lite spark selv :laugh:

Edit: husk også på at om du trener kan vektnedgangen gå litt tregere enn hvis du ikke er i aktivitet i det hele tatt. Dette er fordi hvis du ligger lavt på kcal og ikke trener så mister du også muskelmasse, ergo går ned mer i vekt :) (ikke positivt å miste muskelmasse altså )

Edit 2: syntes også kanskje du spiser litt lite i løpet av en dag? Dette kan også stoppe vektnedgang noe. Kanskje lurt å få inn noen små, lette mellommåltider så du får i deg nok næring :)

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye som kan være avgjørende for dette med vannvekt, noen ganger er det ikke til å bli klok på :fnise: Men, hvis du drikker lite kan kroppen holde på vann så jo mer du drikker jo mer får du ut utrolig nok. Salt mat har også en tendens til å holde litt på vannet. Hvis du for eksempel er kjempestreng i 1 en uke med hva du spiser også spiser du plutselig som du skrev her for ikke så lenge siden, en toast så kan du legge på deg i vann bare av det :) Men husk, vannvekta går like fort av igjen som det den går på så det er ingen grunn til å slutte å kose seg i blandt! :) Det er viktig og kunne unne seg noe man har lyst på.

Så koselig å høre at posten min fikk deg på bedre tanker :-D Sitter henslengt i sofaen å har skullet til å trene de siste 4 timene, så jeg trenger et lite spark selv :laugh:

Edit: husk også på at om du trener kan vektnedgangen gå litt tregere enn hvis du ikke er i aktivitet i det hele tatt. Dette er fordi hvis du ligger lavt på kcal og ikke trener så mister du også muskelmasse, ergo går ned mer i vekt :) (ikke positivt å miste muskelmasse altså )

Edit 2: syntes også kanskje du spiser litt lite i løpet av en dag? Dette kan også stoppe vektnedgang noe. Kanskje lurt å få inn noen små, lette mellommåltider så du får i deg nok næring :)

Jeg syntes det er hyggelig at noen følger tråden min :D

Angående trening, så går jeg turer. Prøver å få en times tur hver dag, men i gjennomsnitt går jeg vel 5-6 ganger i uka :) Det er et tips til deg selv Saraby - om du ikke føler for å trene, ta på deg skoa og god musikk og gå en lang tur :) Aktivitet er aktivitet, og jeg liker å se på menneskene og byen min ;)

Vi får si at jeg er full av vannvekt pga utskeielsen på lørdag ;) Da spiste jeg jo kake og drakk brus :P Men ja, da skal jeg finne frem vannflaske mi NÅ, og drikke drikke drikke :D

Om jeg spiser lite hver dag? Ifølge myfitnesspal klarer jeg å holde meg under kalorinivået mitt, men jeg blir mett og går ikke rundt sulten :) Om jeg blir sulten på kvelden så tar jeg meg litt snacks fra kjøleskapet:) Jeg prøver å spise lavkarbo, men denne livsstilen kalles heller: halvveis lavkarbo og halvveis lavkalori :P

Edit: Jeg er arbeidsledig og sover lenge hver dag. Sikkert derfor det høres ut som lite mat, siden mine våkne døgn er 12 timer og ikke 18 timer ;)

Endret av brl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er hyggelig at noen følger tråden min :D

Angående trening, så går jeg turer. Prøver å få en times tur hver dag, men i gjennomsnitt går jeg vel 5-6 ganger i uka :) Det er et tips til deg selv Saraby - om du ikke føler for å trene, ta på deg skoa og god musikk og gå en lang tur :) Aktivitet er aktivitet, og jeg liker å se på menneskene og byen min ;)

Vi får si at jeg er full av vannvekt pga utskeielsen på lørdag ;) Da spiste jeg jo kake og drakk brus :P Men ja, da skal jeg finne frem vannflaske mi NÅ, og drikke drikke drikke :D

Om jeg spiser lite hver dag? Ifølge myfitnesspal klarer jeg å holde meg under kalorinivået mitt, men jeg blir mett og går ikke rundt sulten :) Om jeg blir sulten på kvelden så tar jeg meg litt snacks fra kjøleskapet:) Jeg prøver å spise lavkarbo, men denne livsstilen kalles heller: halvveis lavkarbo og halvveis lavkalori :P

Edit: Jeg er arbeidsledig og sover lenge hver dag. Sikkert derfor det høres ut som lite mat, siden mine våkne døgn er 12 timer og ikke 18 timer ;)

Ja, har lest at du er kjempeflink til å gå :-D Jeg er glad i å gå selv, men har desverre en rygg/hofteskade som gjør at jeg får veldig store smerter av å gå mye, så det er bedre med vanntrening og stuetrening med styrke for min del :( Selvom jeg gjerne har lyst til å gå masse! Det kan godt være ja, kroppen får jo sjokk av å plutselig få noe annet en stund så skal ikke se bort i fra det :) Ah, siden du sover lenge hver dag så er det ikke så lite mat plutselig nei. hehe. Moderat lavkarbo med andre ord? :) Jeg mener selv at det er det beste for kroppen. Ikke pøse på med fett, men holde seg unna det værste av brød/pasta/potet/ris og heller fokusere på ren mat og grønnsaker ! :D

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest at du er kjempeflink til å gå :-D Jeg er glad i å gå selv, men har desverre en rygg/hofteskade som gjør at jeg får veldig store smerter av å gå mye, så det er bedre med vanntrening og stuetrening med styrke for min del :( Selvom jeg gjerne har lyst til å gå masse! Det kan godt være ja, kroppen får jo sjokk av å plutselig få noe annet en stund så skal ikke se bort i fra det :) Ah, siden du sover lenge hver dag så er det ikke så lite mat plutselig nei. hehe. Moderat lavkarbo med andre ord? :) Jeg mener selv at det er det beste for kroppen. Ikke pøse på med fett, men holde seg unna det værste av brød/pasta/potet/ris og heller fokusere på ren mat og grønnsaker ! :D

Uff da :/ Ja, da må du ikke gå :) Vanntrening høres moro ut! Jeg elsker å bade/svømme, men finner det kjedelig når jeg svømmer mye for treningens skyld, :P

Ja, moderat lavkarbo er jeg nok! Frokostblandingen og et glass juice om dagen gjør det til ikke-lavkarbo :P

Håpe det går fint med deg også fremover - gjerne oppdater hvordan det går ^^

Endret av brl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da :/ Ja, da må du ikke gå :) Vanntrening høres moro ut! Jeg elsker å bade/svømme, men finner det kjedelig når jeg svømmer mye for treningens skyld, :P

Ja, moderat lavkarbo er jeg nok! Frokostblandingen og et glass juice om dagen gjør det til ikke-lavkarbo :P

Håpe det går fint med deg også fremover - gjerne oppdater hvordan det går ^^

Vannaerobic er kjempegøy! Jeg er vel og merke den eneste i min aldersgruppe der. Jeg trekker gjennomsnittet betraktelig ned for å si det sånn. Men, uansett er det veldig gøy og så lenge jeg tar det i et litt raskere tempo enn de andre som er der får jeg greit utbytte av det også :fnise: Så det burde du absolutt prøve ut hvis du har muligheter til det der du bor :-) takk det samme, det skal jeg. titter innom rett som det er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig klarte jeg å skeie ut igår. Jeg spiste en porsjon med sjokolade-frokostblanding til kvelds.......

Men siden jeg også gikk tur igår, viste fortsatt myfitnesspal kaloriunderskudd, men jeg spiste tilsammen 1850 kcal igår.....

Så veide jeg meg idag tidlig og vekten viste nå en halv kilo fra jeg startet for to uker siden.

Jeg trenger selvkontrooooooooll.... :( Og kjeft, så jeg blir flinkere :P Jeg har tatt noen små karbo-omveier denne uka :/

Endret av brl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært flinkere, selv om jeg ikke har gått noen tur. Ventet på telefon om ny jobb i hele dag så var for nervøs til å spise stort.

Frokost: Kaffe og en kopp hjemmelaget smoothie

sen lunsj: 2 wienerpølser i lompe

Middag: skinke, avokado, paprika, blåost....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet nick? Ble litt forvirret! Eller er det bare jeg som har lest feil hele veien? :fnise:

Du er ikke alene om sprekk. Her gikk jeg på en sprekk på jobb i går. Heldigvis ikke store greiene, var kun tre gafler med spaghetti/kjøttsaus men det var nok til å gå opp litt idag. Heldigvis er det nok bare vann så nå skal jeg prøve å ikke veie meg før mandag.

Forresten, har du sjekket ut lavkarbo.no forumet? Masse oppskrifter på måtte middag og snacks, kanskje du finner deg noe kjempegodt så slipper du å fyse på alt annet! :D
Jeg var avhengig av den siden der da jeg slanket bort 24 kg med lavkarbo :)

Hvordan gikk det med telefon om ny jobb? :)

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg byttet nick hehe, sorry ;)

Jobben ringte og sa at avgjørelsen ble tatt idag.... Så venter igjen! Jo mer tid som går jo mer håp mister jeg. Jeg hadde jo ingen erfaring i akkurat den jobben, og det kunne de andre hatt... Selv om hun sa hun likte meg veldig godt. Men det kommer til å bli en skikkelig nedtur om jeg ikke får denne vel vitende om at det står mellom meg og en annen og de snakket så positivt om at jobben mest sannsynlig var min.

Jeg veide meg idag tidlig (siden det er fredag) og jeg veier det samme som sist fredag. Så er ingen krise, men skulle gjerne se noe endring nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag! Utskeielse!

Tenker jeg ikke holder så stor utskeielse idag med tanke på at vekten står stille.

Så det blir sushiiiii og brus :) Og kanskje en liten sjokolade til kvelds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg. Lørdag ble det dobbel dose med sushi, TO halvlitere brus.... 700 kcal med kjeks. + Alkohol. Herregud....

Og på søndag var jeg så fyllesyk at det ble mye usunt der også... Gud jeg var dårlig igår. Ikke noe gøy. Og jeg sliter med angst, så hadde en halv panikkangst i hele går. Fikk nesten panikkanfall på bussen og hjemme og spesielt når jeg la meg. Jeg visste det ble en dårlig natt, men jeg hater virkelig å ha angst. Forferdelig å ha en panikkfølelse over lengre tid. Trodde jeg begynte å bli bedre, men nei. Så har bestilt time hos fastlegen nå.... Men jeg vet at alkoholen har mye skyld i det. Burde ikke drikke meg full for flere grunner...

Derimot - en silver lining: Veide meg idag tdlig for å sjekke hvor mye jeg hadde gått opp etter helgen, og viser ikke vekten 74,1??

Altså 300 g mindre enn fredag.. Kroppen er rar..

Endret av Froz1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sala21

Hei, jeg følger interessert med i dine opp og ned turer. Det er godt for meg å lese, fordi jeg er akkurat på samme stadie selv! Jeg har en uke hvor jeg er flink, jeg trener litt styrke og svømmer endel og spiser sunt, også kommer det en dag da jeg bare skeier helt ut, slik som lørdag for min del også, var helt på trynet. Så det er godt å vite at man er i samme båt. men det skal jo bli bedre, ikke sant? :D

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg følger interessert med i dine opp og ned turer. Det er godt for meg å lese, fordi jeg er akkurat på samme stadie selv! Jeg har en uke hvor jeg er flink, jeg trener litt styrke og svømmer endel og spiser sunt, også kommer det en dag da jeg bare skeier helt ut, slik som lørdag for min del også, var helt på trynet. Så det er godt å vite at man er i samme båt. men det skal jo bli bedre, ikke sant? :D

Stå på!

Hyggelig med tilbakemeldinger! :D

Man skal jo egentlig ha en dag i uka hvor man koser seg, ellers blir man sikkert fort lei. Og når jeg skeier ut på lørdagen har jeg noe å glede meg til iløpet av uka. Jeg kjøper meg også en ting på lørdagen som premie som en genser/veske etc :) Men har jeg vært usun i uka får jeg ikke lov til å skeie ut.

Problemet mitt er jo mengden utskeielse tror jeg. Slik som lørdag nå hvor jeg "skeiet" ut med sushi.... Sushi er jo egentlig sunt, men jeg dæsjet på majones også er det jo ris, hehe.

Vekttap siden jeg startet er nå 1,1 kilo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Nei, jeg er jo enig i det, man må jo kose seg litt også. Var bare at jeg gikk hele søndagen med dårlig samvittighet fordi jeg hadde spist alt mulig, smågodt, potetgull, brus, øl osv... men men, søndag ble det tur ;) hehe

Jeg har satt meg et større mål, altså, jeg ønsker meg en litt dyr bukse, så når jeg har gått ned fire eller fem kilo skal jeg unne meg den:)

Du har vært flink, jeg tror jeg ligger på ca det samme siden jeg startet, så jeg er glad for å se at det finnes fremgang her i livet !

Jeg skal følge med videre og dra motivasjon av det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er jo enig i det, man må jo kose seg litt også. Var bare at jeg gikk hele søndagen med dårlig samvittighet fordi jeg hadde spist alt mulig, smågodt, potetgull, brus, øl osv... men men, søndag ble det tur ;) hehe

Jeg har satt meg et større mål, altså, jeg ønsker meg en litt dyr bukse, så når jeg har gått ned fire eller fem kilo skal jeg unne meg den:)

Du har vært flink, jeg tror jeg ligger på ca det samme siden jeg startet, så jeg er glad for å se at det finnes fremgang her i livet !

Jeg skal følge med videre og dra motivasjon av det !

Har du en treningsdagbok? Du går også turer? Gjerne si ifra når du merker en forskjell!

Jeg skriver ned alt jeg spiser i en treningsapp, og jeg har fått opp øynene litt for noen mat jeg trodde var sunn, men viste seg å være tre ganger mer kalorier enn hva jeg skrev som du sikkert har lest over her, hehe.

Uansett, keep it up, du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...