Gå til innhold

Sunnere mat og mer aktivitet skal bli = - 8 kilo!


Froz1

Anbefalte innlegg

Jeg startet denne tråden i kosthold og trening, men ser ut som det er bedre å ha den som en dagbok. Så da begynner jeg på nytt! :

Jeg skriver denne tråden mest for meg.


Jeg syntes jeg ser ganske stor ut i bilder o.l. og jeg har en bmi på 25. For meg er det god nok grunn til å ville hoppe ned noen kilo til sommertiden. Det som er rart er at nå har jeg en kjæreste som er veldig glad i kroppen min slik som den er NÅ, men det gjør det litt enklere for meg å gå ned litt tror jeg siden jeg ikke merker denne ultimate panikken om bikinisesong og at det haster så veldig. Om det ikke skjer så er det ingen krise. Får bare håpe kjæresten ikke blir furten OM jeg går ned litt da, hehe!

Vel jeg hater å trene, men jeg begynner å gå lange turer som kardio. Igår gikk jeg i 1,5 timer, hvor det også var mye oppover bakker. Jeg har også hentet min gamle vekt og den viste som så: 173 høy, 75 kilo.

Mat igår:

Frokost: egg og kaffe
Lunsj: ananas og smoothie
Middag: Kylling med avokado, paprika, ost og gulrot.
Kveldsmat: Halv "bolle" med fiber frokostblanding.

Ellers drikker jeg mest vann/fun light.

Jeg lurer på om jeg kan ha en slags melkeintoleranse. Jeg er veldig glad i melk og får det i meg via smoothie og frokostblanding. Men jeg er så sykt oppblåst i magen! Magen bare stikker så langt ut den kan og det er irriterende. Så jeg skal prøve i noen dager nå å droppe melk, og se om det hjelper.

Idag til frokost ble det mer egg og kaffe og har drukket 0.7 liter fun light allerede (sto opp sent). Til lunsj vurderer jeg enten blomkålsuppe eller scampi i hvitløk! nam!

Endret av brl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

idag gikk jeg 7 km.

Idag ble det litt mer mat:

Frokost: Frokostblanding
Lunsj: Nada- (Sovnet når jeg kom hjem fra ærend)
Middag: Kylling med litt ris.

Så må jeg nok ha etellerannet til kvelds etterpå :)

Veide meg idag, men er en gammel vekt, så klarer ikke tyde små forandringer. Men det så ut som jeg straks har gått ned en halv kilo :)

Endret av brl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg! Ser ut som om du er flink med kostholdet! Bare pass på at du spiser nok :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg! Ser ut som om du er flink med kostholdet! Bare pass på at du spiser nok :)

Lykke til!

Takk du :) Jeg kommer til å følge med deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en MINI-utskeielse igår :(

Ble ingen lang gåtur, og jeg spiste en halv mini-baguett med hvitløkssmør. Og litt mer frokostblanding enn jeg burde.

Igår:

Frokost: Egg og bacon.
Lunsj: Frokostblanding (litt for stor porsjon)
Middag: Middagen igår ble litt delt utover kvelden. Først en halv mini baguette. Men så tenkte jeg at jeg fikset den feilen ved å ha kokt skinke, avokado, gulrot og ananas til "middag" etter det.

Kveldsmat: Crusli-bar.

Hmm. Føles som jeg skeiet ut igår, men når jeg leser det nå, var det ikke så ille. Men jeg drakk et glass appelsinjuice og endel melk også igår. Hmm.

Idag:

Frokost: Egg og bacon og kaffe og litt juice.

Planer for resten av dagen: Middag: Kylling (Om jeg er flink, har kjempelyst på bakt potet også).

+ hva som blir som snacks og kveldsmat. Sov ganske lenge idag... Jaja! Ikke mist motet om man skeier litt ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av maten idag:

Middag: Laks og salat

Kveldsmat: Frokostblanding og crusli-bar... OG to knekkebrød.


Men jeg gikk også en mil idag : ) Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag! Utskeielse!

Frokost: egg og bacon
Lunsj: OSTEKAKE!!

Og jeg hadde egentlig bestemt meg for å kunne skeie ut middagen også, men er litt usikker. Jeg føler ikke sånn kjempestort behov til å skeie ut med middagen, så da kan jeg jo spare den til neste uke for eksempel :)

Vi får se. Men jeg har lyst på brus idag. oog Pasta. Og potet. hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har jeg vært halvveis flink :)

På lørdagen så spiste jeg en stor porsjon pasta, men ble skikkelig kvalm etterpå. Virker som kroppen har blitt vant til mindre porsjoner og sunnere mat :) Også spiste jeg en håndfull pommes frites.

Så pga det, valgte jeg å gå tur på søndagen og gikk 7 km denne gangen. Og jeg var ganske flink med maten igår, så er stolt av at jeg kun skeiet ut en dag.

Idag er det kjempefint vær! Da må det bli gåtur :D En kjempelang gåtur tenker jeg (er arbeidsøker, så noemå man fylle dagene med). Apropos det ringte en fra en jobb jeg har vært på to intervjuer for, men han ringte mens jeg sov! Så jeg ringte opp igjen og ingen svar... Håper ikke jeg fikk jobben, men siden jeg ikke svarte med en gang har de gitt den til noen andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late update:

Jeg gikk en mil idag i oppoverbakker! Såå sliten og støl og svett :P

Tenkte å gå tilbake igjen også, men ble litt nedfor av at han som ringte om jobben avslo meg :(

Ellers hadde jeg laksefilet til lunsj og til middag ble det "tapas" med: paprika, piknikskinke, avokado og to knekkebrød. Laksen var nesten middag så stor som det var ;)

Hmm... Men nå er det tilbake til jobbsøking for fullt! Kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår sprakk jeg litt.

Jeg gikk ingenting og spiste en toast til lunsj :/ Som jeg stekte i masse smør... Bortsett fra det var jeg flink :)

Idag har jeg drukket mye kaffe og shoppet! Så så langt har dagen gått fort. Er sulten, men tenkte å gå en lang tur i finværet også kan jeg avslutte turen på matbutikken hvor jeg kjøper inn mye godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg ni km!

Føler jeg er flink :D Bare håper jeg snart ser resultater. Skiftet nylig vekt så vekten er nå helt annerledes enn med den forrige vekten min :S Så må begynne å måle meg på nytt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ingen lang gåtur idag :( Men skal titte litt i butikker, og da går det med noen få km hvertfall :)

Mat igår:

Frokost: Egg og bacon
Lunsj: fun light og cruslibar (var ikke sulten)
Middag: Kylling
Kvelds: Ost og gulrøtter

Idag:

Frokost: Egg og bacon
Lunsj: Smoothie
Middag: Spiser hos foreldra mine idag, men har bedt dem lage noe sunt. Men med tanke på at de liker å servere store porsjoner, er grunnen til min lille lunsj ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!! :hoppendeglad:

Takk! Kjempedeilig å se :D

Igår skeiet jeg ut, og spiste (ifølge myfitnesspal) 2200 kalorier. Litt skummelt å se, men har kun en slik dag i uka.

Så igår spiste jeg baguetter med mye godt pålegg, et sjokoladekakestykke (stort) og en halvliter brus som utskeielse.

Idag er jeg tilbake!

Frokost: ogg og bacon så langt.

Så må jeg få til en gåtur idag, siden jeg ikke har gått siden torsdag! Kriiiise, hehe, neida :)

Hyggelig at noen følger med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen forresten bruker myfitnesspal kan vi jo legge til hverandre for støtte der og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter lørdag har jeg så langt forsøkt å være like flink, men jeg har spist litt mer idag enn jeg egentlig burde. to frokoster..:S Egg og bacon gjorde meg bare mer sulten idag :/

Igår var jeg ganske flink, jeg gikk 8 km :) og spiste:

Frokost: egg og bacon

Lunsj: Frokostblanding
Middag: Tallerken med paprika, avokado, piknikskinke, ananas og ost.
Kvelds: Mer ost og skinke.......

Hm, når jeg ser det her er det kanskje ikke rart jeg var sulten idag tidlig. Men siden jeg er arbeidsledig sover jeg lenge hver dag, så det var lenge mellom kvelds og frokosten idag.

Endret av brl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm, igår!

Jeg gikk 7 km. I oppoverbakke :D

Frokost: Egg og bacon + frokostblanding
Lunsj/middag: 6 fiskepinner med litt tabasco og lett majones
Kvelds: Smoothie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Jeg drev å tenkte på myfitnesspal og hvordan det ser ut som jeg spiser så lite, selv om jeg fint ikke går rundt sulten. Så tenkte noe måtte være feil. Må veie maten min.

Så nå veide jeg en typisk frokostblanding, og tydeligvis spiser jeg 3 ganger mer enn hva jeg har tastet inn. Ops. Men hvordan kan appen si at 30 g er et helt måltid? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...