Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Ja, det hørtes bra ut. Vekk med gruffet! :danse:

I dag var det back to P90X3! Har funnet ut hva det står for, forresten. Han treneren hadde et opplegg som het Power 90 før. Så har han hatt P90X, og så toern og nå er det treern. De andre varte lengre. Så Power 90 Extreeme. (90 pga at de går over nitti dager).

Anyyywayyyy. Den i dag het The Warrior. Ingen video på nettet. Det er basert på militærtrening. Mye pushups, litt burpees og diverse styrkeøvelser. Syns det var moro! :hoppe: Gøy å trene med min kjære også, selv om hun syns jeg er sprø som syns det er gøy, hehe!

Nå mangler vi bare én workout, så har vi tatt alle de første sju øktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig med å trene før klokka ti, yay! Mye bedre temperatur her inne når det ikke har stått på sol så lenge, og i går kjøpte vi luftkjøler, som er en slags aircondition. Den resirkulerer lufta og tar den ut igjen kald. Håper den ikke har vondt av å stå på hele døgnet. Vofse syns hvertfall at det var en god idé!

I dag var det fritt valg av økter igjen (siden vi trener P90X3 tirs, tors, lør, søn). Jeg valgte meg The Pyramid fra T25, Gamma. Igjen er det ingen videoer av den på nettet, annet enn folk som har filma seg selv. Det er i alle fal med vekter og man øker reps hele tiden. Fra 1 til 7 eller noen ganger 8 eller 11. Det tyngste er definitivt pike-ups, den hvor man skal stå i downward dog, gå i planke, hoppe inn og ut og telle. Først 1 gang, så to ganger etc, helt opp til 11 og uten å sette ned knærne. Jeg har regna ut hvor mange hopp det er, men det husker jeg ikke nå. Fikk det til, i alle fall. Og trengte bare en bitteliten pause i pushups i dag, ellers gikk alt fint. Kjenner det veldig i armene, spesielt pga alt jeg gjorde i går også. Da var det jo mye styrke.

Edit: Brukte 2 kg, ville ikke overstrekke musklene nå når jeg brukte armene en god del i går også.

I morra er det en tøyevideo, bare, så det blir vel som restday å regne sammenligna med resten av uka!

Nå er det på tide med dusj og frokost! :hoppe:

Ha en superduper sommerdag!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være ferdig med alt sånn tidlig på dagen, spesielt i denne varmen, ja. :lol:

Er det sånn med kjøleelementer i eller? I så fall må kjølelementene byttes/legges i fryseren etter den har stått på en viss stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med vann, men man kan legge til kjøleelementer (små flasker man fyller med vann og putter i fryseren). Så vi putta en oppi i går, som sikkert har blitt vann igjen.

Det var litt lettere å gå "all in" på treninga når det ikke var tredve grader her inne! Kjenner det skikkelig i arma, så er egentlig glad morgendagen bare er stretch. Jeg har laga meg en egen printa ut plan med oversikt over hva jeg har trent, det hjelper ikke med den som bare er for P90X3 (som følger med) når jeg gjør andre ting de andre dagene. Så det er en slags kalender som fylles ut i ettertid. Tenkte det kunne være interessant å se ved juletider hva jeg egentlig har gjort og hvordan det har funka.

Ble sunn frokost som ikke var kjedelig, da!

Omelett med ett egg og laksepålegg inni, to svære blader med grønnkål (kale), og én linfrøknekke med salami. Pluss en liten proteinpulvershake. Masse proteiner, så nå bør jeg ikke bli sulten på en stund!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg forresten Fitbit igår. Men har ikke fått installert den før nå, så aner ikke hvor mye jeg forbrant da jeg trente. Eller hvordan den vet hvor mye man brenner og hvor fort man går. Skal teste hvordan jeg sover i natt. Det kan jo bli interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har bestått av mye fram og tilbake, blant annet hundeutstilling og barnebursdag, men vi fikk da tatt inn to P90X3-økter likevel! :trene:

I går var det Dynamics. Siden vi bruker ca to uker på én ukes program betyr det at vi nå har vært gjennom alle øktene. Det er en slags recovery-video, men det er mer pilates-aktig, og var tungt! Men kjente at det var bra for musklene og hele kroppen, egentlig. Godt å få tøyd alt og likevel gjøre det på en aktiv måte.

I dag var det andre runde med Total Synergistics. Det finnes ingen video av det heller ute på nettet. Det er i alle fall litt av alt, trening av hele kroppen, men ikke så mye cardio. Pullups, pushups, manualer, balanse med manualer etc. Den er igrunnen ganske morsom!

Spiste kake i barnebursdagen, men ha heldigvis "bare" blitt oppblåst og ikke fått vondt, takket være enzympillene mine. :jepp:

Ikke bestemt meg for økt i morra ennå. Har laga en egen kalender, men det blir en etterkant-kalender, fordi jeg aldri vet hva jeg skal trene tre av fire dager, så jeg tenker ut noe etter hvert. I morra får det bli noe cardio-relatert, tenker jeg. Agility X (den med teipen på gulvet) kommer på tirsdag, og den er jo litt cardio, men også endel balanse, så jeg tenker at en skikkelig cardioøkt går fint i morra. Kanskje Speed 3.0, den fra T25 med 120 or so burpees? Jaaaa, mulig det blir den!!

Mååå jeg egentlig ha rest-days? Kjeeedeliiig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ikke, så lenge du ikke trener samme muskelgruppe flere dager på rad. Ta kondisøkt eller prøv noe nytt? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøver å variere veldig på de øvelsene jeg tar innimellom P90X3, siden det er jo egentlig lagt opp til trening av ulike muskelgrupper hver dag. Så da prøver jeg å gjøre noe annet enn det som er dagen før og etter, eller ta noe kondisrelatert som ikke har styrke i tilegg. Håper det snart går an å jogge (når pollenhelvetet gir seg), så da kan jeg bruke det også, det blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok vi en P90X3-økt igjen, det passa bedre for min kjære enn i morgen. Så da var det Agility X, den med teipen på gulvet. Vanskelig å koordinere, merker jeg! Det er moro, da, det går fort med en halvtime. Og det er veldig annerledes med å hoppe og styre fram og tilbake mellom teiplinjer. Ikke så kjempegod plass i stua når vi skal ha fire teiplinjer (to hver), tre-fire stegs avstand mellom hver av de vi har, og plass til å skjerme av stua så ikke vofse kommer i veien. Men det går jo på et vis!

Shaun T sine økter er tilbake, så da tok jeg den etterpå. Det var alt mulig, det er noe han kaller CCULA-fokus denne uka, to cardio-økter, én upper body, én lower body og én abs. Det gikk fint, var egentlig ikke spesielt slitsomt, med unntak av abs-økta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, herlig å ha trent ferdig før klokka 10 og at jeg takket være dagens video har kommet opp i 6500 skritt allerede. :hoppe:

Starta dagen med å gå tur med vofse, og så kom jeg hjem, heiv i meg en Fres-brusetablett og en boks ananas og satte på Speed 3.0. Den med utrolig mange burpees og full pinne i 25 min. Ble skikkelig sliten, det er allerede ganske så varmt her. Men jeg gjennomførte hele uten pause likevel, og jeg liker så godt rytmen og tempoet i den videoen. Det er lettere å holde ut når det går så fort, og man vet at det ikke er utrolig mange repetisjoner av hver øvelse.

Etterpå tok jeg Shaun T sin video, som også i dag er en CCULA-video (han har funnet på det uttrykket selv). Det var veldig tungt med pushups, tre typer, så da måtte jeg ha knærne nedi allerede etter de femten første. Men kom da gjennom!

Nå får jeg få i meg noe mat, ta en dusj og komme meg i stallen før det blir for varmt. Må prøve å få noen rutiner i hverdagen igjen, skrive noen artikler, finne noen som kanskje vil ha noen artikler og den type ting. Jobbmarkedet er jo dødt om sommeren, så jeg får være litt aktiv selv og oppsøke folk. Tenkte jeg skulle kontakte noen treningsblader, da kan jeg skrive om noe jeg er opptatt av! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke lese cclua, ble litt sånn "Eh, hvordan sier man det da?". Du kan alltid sende inn artikler til lokalavisa våres, de trenger det. Sånn helt seriøst, de skriver om antall kuer i kommunen og at en eller annen kjerrings blomster kom tidlig i år. :daane:

Gode treningsøkter høres det ut som!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skal sies med staving. C.C.L.U.A. :) Var hvertfall sånn han sa det i videoen.

:fnise: Jeg har skrevet litt for mye i lokalavis, føler jeg. Fem år holdt jeg på med det. Det var ikke så mye kuer, der, da. Men de lokale vil vel helst ha folk som er lokale også, eller som i alle fall er noenlunde kjent!

I morra blir det kanskje Yoga fra P90X3, kanskje ikke, kommer an på hva min kjære orker etter jobb om det blir da eller torsdag. Så får vi se om jeg greier å holde meg unna trening på dagtid når jeg ikke vet..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi har da Admiral P, så det er sikkert noe. Tror de tar inn alt av trening, kosthold og div andre ting også. De sliter med å fylle opp avisen, derfor det står om kuer og sånn drit. :P

Nei, et treningsblad hørtes ut som en god idè. Prøv iform eller shapeup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, det er da mer innovativt enn min tidligere arbeidsplass, som gjerne skrev om kirketing og årsmøter og i det hele tatt. Kjedeliiig. Admiral P må jeg se i Drammen. For han er før Ylvis. Han og noe andre rapgreier.

Ja, har sendt mail til Shapeup nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter Admiral P på butikken ganske ofte, jeg. Bor 5 min unna han. :P møtt han på fest også. Han er ganske kjedelig, sånn egentlig.

Brabra! ShapeUp er ett av de bladene jeg leser mest. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, håper de er interessert. :)

Jeg måtte google hvem han er da jeg så artistlista for Drammen Elvefestival. Greit å vite hva man må holde ut å høre på for å ha bra plasser til det man egentlig vil se! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Musikken hans er ikke så halvgæli egentlig. Er bare kisen som er kjedelig. Så er det så kleint at han snakker med jalla-norsk i offentligheten når han egentlig snakker klokkereint. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes merkelig ut. Må høre litt på det så jeg veit hva jeg har i vente!

I dag tok vi Yoga X3, og det gikk litt lettere denne gangen. Jeg er fremdeles ikke i nærheten av mykheten til damene på videoen, eller mennene for den saks skyld, han ene er helt vill og står på henda og greier. Men jeg var ikke fullt så forvirra. Likevel hadde vi noen "oh shit, jeg faller"- moments! :P

Etterpå tok jeg Shaun T sin video, som involverte hopping, pushups, beinheving og squats med et håndkle. Deilig med en litt rolig økt i dag, egentlig. Bare litt cardio på slutten med Shaun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt her og tenkte på hva jeg skulle trene i dag, noe som ikke var styrkebasert siden neste P90X3-økt nærmest er en konkurranse i antall pushups og pullups. Tenkte etter om det var noen fra Insanity jeg kunne tenke meg å ta som ikke varer altfor lenge. Så fant jeg ut at jeg hadde en Insanity-økt jeg aldri har tatt! Den er ikke en del av den oppsatte timeplanen, men en tilleggsvideo som "gjør en 45-min økt til en intens 20-min økt". Ante ikke at jeg hadde den! Jaja, hvorfor ikke, jeg tok den. Fast and Furious var navnet. WOHA, det var slitsomt!

Selv med tøying i midten trengte jeg å stoppe innimellom, det var virkelig intenst med hopping, plankegreier, løping... Merkelig nok mye mer slitsomt å holde tempo hele veien enn i Speed-videoene hvor det ikke er noe pause i det hele tatt.

Ble kjempesvett, likevel gikk det så fort at det nesten ikke føltes som trening når det først var ferdig. Men jeg sov dårlig i natt, så det var fint med en kjapp intens økt. Shaun T har ikke lagt ut noe i dag, så da ble det med dette.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...