Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

OPPDATERINGER I BÅNN AV INNLEGGET!

Tidligere tittel: Rainbow forandrer livet sitt - fra utbrent latsabb til frisk superbabe!

Jeg trener hjemme, med ulike videoer, fortrinnsvis fra BeachBody, og min favorittrener er Shaun T. Jeg har gjort det siden jeg forandret livet mitt og gikk fra å være utbrent, lat, deprimert og hate trening til å bli frisk, sprek, treningsdiggende og glad! 

Videotrening er hovedfokuset mitt, og så jogger jeg litt også.

*******

:trene:

Jeg starta med trening og et sunnere liv i slutten av august 2011. Til da hadde jeg vært utenfor arbeidslivet en stund pga utbrenthet. Hadde en jobb som ødela meg fullstendig, og i den tiden gikk jeg også en god del opp i vekt fordi jeg var så sliten, deppa og stressa. Prøvde å trene litt sånn halvhjerta flere ganger, men endte som støttemedlem på diverse sentre.

Da jeg slutta i jobben ble det mye søvn og hvile. Lenge. Men jeg ville gjerne bli frisk, så jeg prøvde å trene. Gikk et par semestre på Kickboxing, men måtte ha et halvt års pause hver gang fordi den ene timen gjorde meg utslitt resten av uka. Jeg var for utbrent til å trene.

Men i sommer følte jeg endelig at energien begynte å komme tilbake, og jeg bestemte meg for å legge om kostholdet og begynne å trene ordentlig igjen! (Eller, ikke "igjen", egentlig, jeg hadde jo aldri trent! :fnise: ).

Så: I slutten av august begynte jeg med Jillian Michaels sin treningsvideo "30 day shred". Jeg gjorde det annenhver dag, for jeg ble for sliten til å gjøre det daglig. Etter to mnd hadde jeg gått ned omtrent fire og en halv kilo. Begynte også å tenke på kaloriene, lå i underskudd hver dag og hadde "etedag" hver fredag med fri kaloritilgang.

Etter at Jillian var ferdig begynte jeg å JOGGE!! Noe som er helt absurd, og som har sjokka alle rundt meg, fordi jeg alltid har vært lat og hatt dårlig kondis, selv da jeg var 21 og veide 56 eller noe.

Men nå jogger jeg, trener Jillians "No More Trouble Zones" og "Banish Fat Boost Metabolism" (som varer 1 time hver, jeg varierer mellom dem) og jeg har begynt på Kickboxing igjen. Det er ikke alle dager og uker jeg greier å trene like mye, men jeg prøver å få til annenhver dag. Er jeg for sliten må jeg hoppe over noen dager, men er da til gjengjeld ekstra flink med kostholdet.

Fakta pr. 7. januar 2012:
Startvekt: 67 (det tyngste jeg har vært er 68.8).
Nåværende vekt: 60,7!
Mål: Et sted mellom 58-60 (men ikke under det, vil beholde former)
Fokus fremover: Trene annenhver dag, få mer muskler, bli strammere og gå ned litt til i vekt.
Bli helt frisk fra utbrenthet så jeg kan begynne å jobbe igjen! :hoppe:

OPPDATERING 16. mai 2012
Tenkte at det kan være greit, siden jeg skrev dette over her i januar, og alle gidder ikke lese alt, såklart.

Nåværende vekt: 58 kilo :smilbla:
Mål: Få mer muskler, ordentlig flat mage og enda bedre kondis. Gjennomføre I Form-løpet om én måned.
Fokus fremover: Trene minst annenhver dag, gjerne mer. Jogge mer så jeg får opp kondisen, trene "Ripped in 30" ferdig og fortsette veien til å bli frisk!

Også kom jeg på at jeg har glemt å skrive hvor høy jeg er. Jeg rager 164 cm over bakken. Så da jeg veide nesten 69 var jeg faktisk regna som i nedre del av overvektig på BMI-skalaen. Glad det ikke er sånn mer!

OPPDATERING 18. juli 2012
Ferdig med "Ripped", har gjennomført I form-løpet og har bedre kondis og spenst enn noen gang. Kroppen min funker bedre og er strammere enn den var da jeg var på mitt tynneste, i starten av tjueåra. Jeg har jo aldri trent før nå, så selv om jeg var slank før var jeg ikke stram eller trent eller hadde noen slags form for kondis.

Sliter litt med å få vekta til å ligge stabilt rundt 58, den sniker seg opp til rundt 59 istedet. Men så lenge det ikke går ytterligere opp er det jo bra.

Så:
Vekt: 58.5-59.5 et sted.
Mål: Flatere mage, enda bedre kondis. Kunne være med i et løp til høsten, 8 km. Lære meg å lage mat! Det siste er kanskje i overkant far fetched, men det er jo lov å håpe!
Fokus fremover: Begynne å jogge mer (såfremt lysken tåler det), fortsette sunn livsstil, senke fettprosent og bedre kondisjon.

OPPDATERING 5. oktober 2012
Treninga består stort sett av én time kickboxing i uka pluss to-tre joggeturer av varierende lengde. Jeg er veldig fornøyd med kroppen, og magen har blitt nesten helt flat. Løpet ble ikke noe av pga mye annet stress, men det gjør ikke noe, for jeg har holdt meg jevnt i gang med trening uansett.

Vekt: 56.6 kilo!
Mål: Fortsette å forbedre kondisen, bli sterkere og følge opp den nye livsstilen. Når det kommer snø skal jeg gå på ski! :)

OPPDATERING 7. Juni 2013
Har helt glemt at det kan være lurt å oppdatere her inne litt. Nå har jeg nettopp begynt på Insanity, et sjukt treningsopplegg som skal forme kroppen litt mer enn det den er nå. Mer muskler, og forhåpentligvis en mage uten bulk er målet. Har vært på joggeturer opp til 12-14 kilometer, selv om jeg ikke løp hele veien på de turene.

Vekt: Rundt 57. Har gått litt opp og ned fra 55.5 til 57.4 og rundt om kring der. Vil gjerne prøve å ligge rundt 55-56, men nå som jeg får muskler er det ikke så lett. Må jo ha mat! ;)
Mål: Mer fit kropp utseendemessig. Helt flat mage (så det ikke er en klump å gripe fatt i når jeg sitter). Enda bedre kondis. Kunne jogge lenger.
Opprinnelig var målet å delta i et løp til høsten, men det vet jeg ikke om det blir tid til pga diverse andre ting (skal få hund). Så når Insanity er over blir det mer av jogginga!

OPPDATERING 22. FEBRUAR 2014

Vekt: 55-56 kg.

Trener mest jogging, skal begynnne på tremånedersprogrammet Focus T25 en eller annen gang i løpet av den neste måneden. Veldig lyst til å løpe halvmaraton til høsten.

Mål: Fullføre T25 innen første juli. Bli mer utholdene på jogginga, kunne løpe rundt Nøklevann uten pause.

OPPDATERING 9. AUGUST 2014

Vekt: 56 kilo

Trening: Trener hver dag. Videoprogrammet P90X3 fire dager i uka, fyller inn med valgfrie T25 og Insanity-videoer de andre dagene. Skal begynne å jogge igjen så snart gresspollen skjerper seg. Er frisk fra utbrenthet, har vært det i ca et år.

Mål: Mer muskler, bli sterkere, mer markert mage. Begynne mer aktivt med jogging igjen, men blir nok ikke noe løp i år, tror jeg. Det er vel litt usikket ennå.

OPPDATERING 12. JANUAR 2015

Vekt: 55-56 kilo (har vært nede på 54,5, men gikk opp igjen etter mer inaktivitet og mat i høst, spesielt i desember).

Trening: Har begynt på Insanity: Max 30. Et program med Shaun T som er høyinttensitet. Meningen er at man skal gå kjempehardt ut, slite seg ut til man er nødt til å stoppe og sjekke tida. Neste gang man tar samme video skal man prøve å øke tida. 

Mål: Få lavere fettprosent og mer muskler. Bil mer utholdene, særlig i planke-øvelser. Klare å være vegetarianer, som jeg har begynt med i årsskiftet. Se bra ut i bikini! :nigo:

OPPDATERING 7. APRIL 2015

Vekt: 54 kilo. Har endelig begynt å få synlige abs. 

Trening: Ferdig med Insanity Max 30 og 21 Day Fix. Har begynt på Insanity Asylum 2. Ca en time daglig, mye styrke. 

Mål: Fokusere på å bli sterkere uten å miste kondisjonen. Finne fokus også i andre aspekter av livet enn trening. Fortsette å ha fokus på kosthold med gode vegetarianerretter og sunn snacks, men likevel litt kos. Fokusere på sommerkropp. Løpe mer før gresspollensesongen kommer feiende inn.

OPPDATERING 1. SEPTEMBER 2015

Vekt: Litt opp igjen, mellom 55-57 kg.

Trening: Nettopp begynt på Les Mills Combat, et program bestående av mange ulike former for kampsort. Litt lengre økter enn jeg er vant til, fra 30-50 min i stedet for standart 30. Annerledes og morsomt.

Mål: Bli sterkere, få lavere fettprosent og (fremdeles) bedre mage. Kunne løpe fem kilometer på under en halvtime og klarte tyngre styrke enn jeg gjør i dag.

OPPDATERING 5. JANUAR 2016

Vekt: 57-ish igjen. Nå jobber jeg med å få mer muskler, noe som betyr at jeg MÅ klare å spise mer, og samtidig ikke bry meg om vekta går opp. 

Trening: Har begynt med The Master's Hammer and Chisel. Et rent styrkeprogram. Jeg har trent mye cardio, og åtte uker med styrke blir en skikkelig overgang. All styrke jeg har trent før har vært i kombinasjon med cardio. Etter tre dager (når dette skrives) kjenner jeg det allerede godt! 

Mål: Fullføre programmet. Bli flinkere til å planlegge mat, så jeg ikke spiser masse småtteri (som Eat Natural barer og QuestBars og shaker) og mye middag. Mer fordelte måltider. Og ikke minst, ikke ta av så mye med godteri i helgene. Det MÅ jeg skjerpe meg på!!

Har vært vegetarianer et år, så det føles helt naturlig nå, men det er likevel vanskelig å finne noe å spise noen ganger. Har også mål om å få mer synlige muskler, bli sterkere og samtidig ikke bli så fokusert på trening og kosthold at det blir slitsomt. Skal trene 5-7 ganger i uka, men prøve med litt mer pauser. I tillegg: Jogge mer. Spesielt når våren kommer. KANSKJE kunne være med på halvmaraton til høsten, men i alle fall delta i de tre løpene jeg deltok i i 2015. Color Me Rad, Nydalensløpet og Nøklevann Rundt.

OPPDATERING 28. JUNI 2016

Vekt: 55 kilo, sånn omtrent. Litt over, litt under.

Trening: Fullførte 22 minute hard corps for snart en måned siden. Gikk ned en kilo og fikk mer markert biceps og mage. Trener nå mer på frihånd, bestemmer økta kvelden i forveien og prøver å variere, pluss velge økter jeg liker godt. Når gresspollen slutter å ødelegge pusten min skal jeg jogge mer igjen! Har blitt mye sterkere på pushups.

Mål: Delta i Nøklevann rundt til høsten og slå tida fra i fjor. Endra litt på de andre målene, de to andre løpene er ikke så viktige. Halvmaraton går nok ut. Ikke tid til å trene systematisk til det siden jeg trener om morgenen. Ellers er det fortsatt alltid å bli sterkere og få mer markerte muskler. Kunne løfte tyngre enn i dag.

Plan fremover: Variere i sommer, ikke bare trene video, men også jogge, trene i naturen, gå fjellturer og aktivitet som får opp pulsen uten å være heseblesende koko foran tv. Spise mindre godteri i helgene. Prøve å slutte med melkeprodukter fordi jeg ikke ser ut til å tåle det så godt. 

OPPDATERING 15. JUNI 2017

Jeg har tydeligvis ikke oppdatert startinnlegget på et år! :hakeslepp: 

Vekt: 57-58. Har bulka og gått opp.

Trening: Har fullført Body Beast. Løfter mye mer, fokuserer på muskelvekst og bedre kropp. Har begynt å telle makroer og fokusere på næringsinnhold i maten. 

Mål: Fullføre med makrotelling fram til sommeren og etter ferien også. Fullføre Nøklevann rundt på under 1 time. Få synlige abs!!

Plan fremover: Mye det samme som i mål. Være flinkere til å spise næringstett mat, Ta programmet Shift Shop som kommer snart, og så muligens en ny runde med beast.

Endret av Rainbow
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg trent "No More Trouble Zones" med Jillian. Gud så tungt det er! Men gøy også, fordi jeg får det til. Og jeg klarte uten pauser i dag, og flere øvelser klarte jeg bedre enn før, tjoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent kickboxing i dag! Det var skikkelig slitsomt, siden vi starta med spark, men det var gøy også. Morsomt å få til kombinasjonene.

Formen er så utrolig mye bedre enn den var da jeg drev med dette på vårsemesteret i fjor, og jeg klarer å gjennomføre alt! :danser: Hjelper å være lettere også. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ta en liten joggetur i dag, men tok litt av. Ipoden min mener jeg tilbakela 9,5 kilometer! Den er ganske unøyaktig, for den er ikke kalibrert, men likevel! Det ble én og en halv time med godt tempo, jogging og gange.

Det var slitsomt, men mest vondt i hofter og legger, har blitt mye mer utholdende - så jeg orker langt mer enn før. Moro at jeg klarte det nå, etter lite søvn i det siste pga håndverkere i leiligheten, og etter å ha hatt kickboxingtime på mandag. Jeg har blitt i så mye bedre form! :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at du er i mye bedre form nå:)

Det hørtes ut som du har slitt mye så det er ekstra motiverende å se at du får det til.

Uansett om det ikke er mange som leser på dagbøkene til hverandre her, er det egentlig best å ha det, for sin egen del, det hjelper faktisk å ha det samlet et sted..

lykke til videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, tusen takk for svar! Dagbokas første! :klem:

Så fint at det kan være motiverende for andre det som også er det for meg! Det er så fint å merke at formen er bedre og at jeg sakte, men sikkert blir frisk igjen! Og det at det plutselig er gøy å trene er jo helt utrolig!

Ja, fant ut at det var veldig praktisk å ha alt på et sted. Har også kopiert alt jeg skrev på "5 kilo før jul"-tråden, så jeg har det i word. Da kan jeg lese hele framgangen! :-)

I dag veide jeg 60,4!! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jogga en kveldstur i går, og i dag var jeg seksti kilo! Uten noen ekstra hundre gram bak! Men seksti blank! Som var målet mitt til å begynne med!! :hoppendeglad:

Dette går jo virkelig bra!

Men i dag er det ete/spise/fråtsedag, så nå spiser jeg knekkebrød med nugatti! :sikle:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det gått litt mer trådt enn tidligere, blant annet fordi vi har håndverkere som kommer tidlig hver morgen og er her hele dagen. Ikke så lett å få trent inne da.

Men kickboxa hvertfall på mandag, og i går etter at snekkerne hadde gått kjørte jeg på med Jillian Michaels "Banish Fat Boost Metabolism". Kanskje orker jeg en joggetur i helga, men det får jeg se.

Og i dag veide jeg 59.9!!! Er egentlig fornøyd nå! :-) Hvis jeg går ned nå skal jeg maks til 58, og da er det en bonus for å få en kropp med mer muskler og bedre form!

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare å gå ned, i alle fall ikke så mye som dette. Er veldig glad, og er motivert for fortsatt trening. Moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ukeoppdatering!!

Nå har det skjedd en god del ting siden sist!

* Trente kickboxing på mandag. Det var faktisk ikke like slitsomt som forrige gang, men det var morsomme kombinasjoner og en bra økt!

Jeg begynte også å logge både mat og trening på Mylog. Det var interessant å ha såpass med oversikt, men er usikker på om jeg kommer til å fortsette å logge maten. Har klart å ha bra nok kontroll til å gå ned uten den, og jeg stoler lissom ikke helt på at den har rett. Den mente jeg lå såvidt over 1200 noen dager, mens da helga kom spratt den opp i 3700, haha! Det var en skikkelig voldsom etedag, men likevel. Det skal jo være en dag der jeg spiser akkurat det jeg vil, og når jeg skrev alt ned ble det jo dårlig samvittighet likevel....

Fikk tatt meg en joggetur på onsdag. Skulle egentlig ikke dra så langt, men kom skikkelig i siget og tilbakela rundt ni kilometer! Moro! Det lengste strekket jeg løp var det lengste jeg har løpt noen sinne. Vet ikke hvor langt det var, men det var litt over tre sanger, så det var vel rundt et kvarter eller noe. Måtte presse meg skikkelig på det rette strekket, og så kom det noen nedoverbakker og hjalp til.

Så kommer vi til det kuleste! Jeg vant en konkurranse om gratis trening i 1mnd!! Det heter Core Boot Camp, og er skikkelig hardtrening med kettlebells og en hel masse annet. Det koster egentlig hele 900 kr i mnd, og jeg får det helt gratis. Kommer jo til å bli så BRA! Skikkelig god motivasjon, akkurat det jeg trengte nå. Følte jeg hadde stagnert litt, og det er vanskelig å gå ned bittelitt til istedet for å stagnere eller å gå opp litt.

Core Boot Camp virker spennende! De garanterer resultater og lover en oppmuntrende, hard og energigivende økt! Det er to ganger i uka, 45 min pr gang. Så det begynner jeg på på torsdag! Gleder meg!! :hoppendeglad:

Vet ikke om det blir mer trening enn de to øktene jeg har hatt denne uka, men neste blir det jo både kickboxing og Boot Camp! Får bare håpe jeg ikke blir utslitt nå, da...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Maja!! Så koselig med kommentar fra deg!! :tommelsmil:

Jeg var på kickboxing i dag, og herreguuuud så slitsomt det var.

Hadde ingen å bokse mot, for det var ujenvt antall folk i dag. De hang opp en sekk jeg kunne bokse og sparke i, og så brukte jeg den ene instruktøren som partner innimellom. Endte med å ta doble runder noen ganger (vanligvis bytter man på så begge får gjort det samme).

Den ene runden var det veldig vanskelig å huske kombinasjonene på, men da jeg fikk det til var det GØY! (Selv om jeg tenkte at instruktøren måtte tro at jeg var helt idiot siden det tok så lang tid. Er så dårlig med koordinasjon!). Og så var det en lang runde der man skulle sparke 10 roundkick uten å sette ned beinet, men holde det i hoftehøyde...det var tungt! Særlig etterfulgt av 30 sekunder med "knespark" i magepute på samme bein. Og så repetisjon. To ganger til. Og så det samme på andre beinet. I tillegg var det en hard mageøkt når vi hadde styrke etterpå.

Men det er gøy å få til ting. Gleder meg til Boot Camp på torsdag! :trene::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blir lettere etterhvert som du klarer å tenke deg hva de forskjellige teknikkene kan brukes til. Husker i starten da jeg trente kampsport; himmel som jeg slet med navn og kombinasjoner. Men så begynte jeg med kamptreninger og gikk kamper: Da begynte alt å få en mening :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var lettere å skjønne etter hvert! Jeg driver ikke med kickboxing med kontakt, da. Det er bare med puter. Men det er i alle fall bra trening! :-) Men du har helt sikkert rett i at det hjelper å tenke på hva teknikkene kan brukes til. og nå husker jeg hele kombinasjonen godt!

På torsdag var jeg på min første Core Boot Camp! Det var moro, og ikke så intenst som jeg hadde trodd. Men mye av det var skikkelig tungt. Det er seks øvelser som man skal gjøre fire repetisjoner av, før man går videre i sirkelen til neste øvelse. Og hver repetisjon gjøres i 30 sekunder. Etter kort tid skal man visstnok merke at man kan løfte mye tyngre enn før, og man loves synlig bedre kropp etter den første måneden. Og det er jo bra, ettersom den måneden er gratis, hehe!

Var noen øvelser jeg kjente igjen fra Jillian Michaels -videoene mine også. Blant annet mountain climbers og én utfallsøvelse.

Dette er hva jeg skal gjøre hver tirsdag og torsdag i hele februar:

1. Catslide: Knee To Chest. Man står i planke med armene på en matte, og har hver fot plassert på en Catslide. Så gjelder det å dra knærne opp til brysthøyde og ut igjen gjentatte ganger.

2. Kettlebell: Jaw Press. Klarer ikke finne noe bilde av det. Man holder en liten kettlebell opp ned (jeg prøvde med seks kilo som start), og holder armene rett fram. Så vrir man overkroppen og armene til venstre, og så til høyre. Står stille med undekroppen. Overraskende tungt!

3. BW: Mountain Climber. Mountain Climbers har jeg gjort før med Jillian. De vi gjør på Boot Camp er litt "kraftigere", man går litt lenger opp med beina, og man må opp og stå rett mellom hver. Så det blir ganske slitsomt i et halvt minutt!

4. Kettlebell: Swing/Snatch. Dette er vel den mest kjente Kettlebell-øvelsen. Den ser SLIK ut. Man holder kettlebellen mellom beina og svinger den opp til armene er rett, og ned igjen. Svingingen skjer ved å bøye i hofta, så det er magen og hoftene som står for svinginga. Første runden tok jeg 12kg og siste 16. Hva klarer jeg da om én måned?

5. Kettlebell: Split Squat. Dette er egentlig en "vanlig" utfallsøvelse, hvor man går helt ned i matta med kneet. Siden det var første dagen gjorde jeg det uten kettlebell, men etter hvert kan man holde en i den ene hånda mens man gjør øvelsen, lik han på bildet gjør med en vanlig vekt her.

6. Clubbell: Technical Big Wheel. En clubbell ser ut som et balltre, og her var greia å løfte det "liggende" over hodet, og til siden, og over hodet igjen, og ned på andre siden. Akkurat sånn som dette.

Så det kan bli en interessant måned nå! Veide 59.9 i dag også, som jeg har gjort i to uker. Så det blir spennende hvordan denne treninga har innvirkning på vekta og musklene.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørte Jillian Michaels sin "30 day shred" level 3 i dag. Lenge siden jeg har tatt den nå, har jo på en måte kommet lenger, men den er grei å ha innimellom, for den er definitivt fremdeles slitsom!! Men nå klarte jeg nesten utelukkende å gjøre alle Nathalie style, som er den vanskeligste. Til og med alle "walking push ups" uten å sette ned knæra - med unntak av de to siste. Ganske stolt, egentlig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Woho, jeg har følgere! Wow! Så koselig! Tusen takk, jenter! :klem:

Nå blir det snart min første uke med 2x boot camp og 1x kickboxing. Det blir morsomt og interessant å se hvordan det funker! Jeg har skikkelig lyst til å jogge også, men anstrengelses-astmaen min tror jeg ikke helt takler å løpe i minus tretten. Skal bli mildere snart, så da går det bedre!

Er fortsatt godtesugen om dagen, selv om jeg propper meg med det jeg har lyst på på fredager (og litt på lørdager, tjihi). Men løsningen er jo forsåvidt enkel: La være å kjøpe!

Det begynner å bli lenge siden jeg tok turen ned til bensinstasjonen før stengetid bare for å kjøpe sjokolade! *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Woho, jeg har følgere! Wow! Så koselig! Tusen takk, jenter! :klem:

Nå blir det snart min første uke med 2x boot camp og 1x kickboxing. Det blir morsomt og interessant å se hvordan det funker! Jeg har skikkelig lyst til å jogge også, men anstrengelses-astmaen min tror jeg ikke helt takler å løpe i minus tretten. Skal bli mildere snart, så da går det bedre!

Er fortsatt godtesugen om dagen, selv om jeg propper meg med det jeg har lyst på på fredager (og litt på lørdager, tjihi). Men løsningen er jo forsåvidt enkel: La være å kjøpe!

Det begynner å bli lenge siden jeg tok turen ned til bensinstasjonen før stengetid bare for å kjøpe sjokolade! *flau*

Den kjenner jeg meg igjen i. Det var ikke sjelden jeg tidligere gikk på bensinstasjonen får å kjøpe snop etter at de vanlige butikkene var stengt. Men (heldigvis?) var jeg for lat og trøtt til å gidde å gå opp der vanligvis. Men det går bedre nå, og merker at det kommer seg. Du er kjempeflink! Du må jo ha stålvilje får å klare å holde deg unna søtsaker hver dag bortsett fra fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Er vel et år siden jeg stakk på butikken før stengetid :) flott å la være. Ble mye godt her i helga, kjøpte mye, men da er det bare å være flink neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste også innmari mye godteri i helga. Det blir alltid i overkant mye, og jeg burde virkelig slutte å skrive opp kaloriene, for jeg blir jo helt sjokkert over hvor mye som finnes i feks en pakke Dumle eller en pose tortilla chips. Men må jo leve litt også, hvis jeg skulle kutta ut godteri HELT tror jeg at jeg hadde sprekki for leeenge siden og ikke klart å holde meg sunn sånn ellers! :-) Men før kjøpte jeg sjokolade daglig, så jeg har kommet langt! :tommelsmil:

I dag var det kickboxing! Og det var skikkelig gøy! Jeg klarte alt, og det var lange og tunge kombinasjoner i dag. Mye sidekick, og vi starta med spark, noe som alltid er veldig tungt. Hadde også en "tømming" der vi skulle bokse to slag og så ta to sidekick, så bokse to slag og to sidekick med andre beinet...mens treneren telte til 100. Det var gøy å kjenne at kroppen fungerer og at jeg klarte masse. Så til og med at det var andre som ble mer slitne enn meg, inkludert hun jeg boksa med. Det var litt gøy, siden jeg alltid før var den med dårlig form.

Etterpå var det plankestyrke, og jeg holdt først i ett minutt og så i femten sekunder. Det var fire minutter til sammen, så gikk litt opp og ned, men kan være interessant å se hvor lenge jeg klarer uten å ha boksa og sparka hardt i nesten én time på forhånd, hehe!

Men allerede nå kjenner jeg at armene verker, så kettlebells og clubbells kan jo bli artig i morra! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...