Gå til innhold

Theya venter på ønskebarnet


Theya

Anbefalte innlegg

Etter litt oppturer og nedturer har vi nå blitt prøvere :) Mange synes nok det er litt i raskeste laget, siden vi ble samboere bare 3 mnder siden.. Møtte samboeren min i Nederland for 2 år siden. Vi var i et avstandsforhold i 18 mnder, før han flyttet hit i desember.

Jeg er kronisk syk, en komplisert versjon av Reumatoid Artritt. Dette gjør at jeg normalt sett må ta masse medisiner, inklusivt cellegift og immundempere, i tillegg til sterke smertestillende. Har sluttet med mye av medisinene, og resten skal seponeres ved positiv test. Så det er litt småskummelt. Heldigvis blir de fleste med min sykdom bedre under graviditet.

Vi begynte prøvingen i starten av februar, og 18. feb fikk vi positiv test. Vi ble så fantastisk glade, og delte nyheten med foreldrene våre i uke 6. Like etter begynte jeg å blø.. Spottet litt et par dager, så kom smertene. Det endte i en SA :( Fikk vite av legen at vi ventet tvillinger.. Vi mistet begge.

Sorgen er stor enda, men legen sier vi bør prøve igjen så raskt smertene og blødningen er borte. Så vi går en spennende tid i møte. Har behov for et sted å få ut frustrasjoner, glede og bare.. et sted å skrive ned ting.. Derfor, denne dagboken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leit at det endte med SA første gang da. :( Men da går det kanskje fort å bli gravid igjen, siden det gikk så fort første gang? Krysser fingrene for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så trist å lese om SA, og kan tro dere er fulle av alle mulige følelser når dere prøver på nytt. Ønsker dere lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff start du har fått, men håper det klaffer bedre neste gang! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oj.. hadde helt glemt av denne tråden. Når jeg lagde den var jeg supermotivert og ville bare videre. Ville ikke la SAen gå inn på meg. Fikk en liten knekk når det tok lang tid før kroppen kom seg igjen. Har (endelig) første menstuasjonsdag I dag, og håper at syklusen min er like stabil som den var før. Nå er jeg endelig tilbake der jeg var når jeg lagde denne dagboken. Positiv.. spent... klar! Nå må bare tiden gå litt fortere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Phu, trodde denne menstruasjonen aldri skulle ende.. Legen sa det var helt normalt å blø mer og lenger enn vanlig etter en SA, men nå er jeg veldig glad det er over. Nå har vi begynt å prøve igjen, og vi er veldig glade for det :) Sykdommen min er ganske aktiv akkurat nå, så har endel smerter. Prøver å trappe ned på smertestillende nå.. Siden EL burde komme om ca en uke (hvis syklusen er den samme som før SA) noe jeg håper!

Skal prøve å gå en times tur med hundene i dag, men spørs hvor lenge jeg holder ut. Håper jeg blir gravid igjen veldig raskt, da veldig mange med min diagnose blir bedre under graviditet, selv uten medisiner. Skal bestille noen billigtester nå, kom aldri så langt forige gang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med ny frisk, nå! Har hørt at mange fort blir gravide igjen etter en SA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Ja, har hørt det samme, så krysser fingrene :) dessverre tror jeg vi bommet på EL denne gangen.. hadde sex på mandag, og tror EL var torsdag... så sex igjen fredag når mannen endelig ble frisk av influensa. Hva er vel sjansen for at det klaffet denne gangen? Blergh.. Men! Vi får bare vente å se :) dropper I alle fall vinglasset I kveld og frem til ikm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig fruktbar opp til et døgn ETTER el, så aldri si aldri.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...