Gå til innhold

Fra to til tre?


Merenwen

Anbefalte innlegg

Det føles litt skummelt å starte en dagbok her - But here we go! Jeg er 26 år, og mannen min er 27. Vi giftet oss i sommer og har vært sammen i snart 6 år. Han har fast jobb, jeg er student som har 1,5 år igjen av studiet. Kjøpte oss leilighet med ekstra soverom i fjor. Vi har det fantastisk sammen, men har vært "fornuftig" mtp. prøving og barn. Nå har begge lyst til å skape en liten familie sammen, selv om vi ikke stresser med det.

Syklusen min har vært veldig uregelmessig de siste årene. Har vært hos gynekolog og fått beskjed om at alt ser fint ut. Sluttet på cerazette for over 1 år siden, men har kun hatt sporadiske menstruasjonblødninger. Bruk av ulike p-piller, mye trening og lite mat ift. aktivitetsnivå kan nok være noen av årsakene. Lutealfasen min har vært kort, rundt 10 dager, de dagene jeg har hatt EL. Fikk rekvivert eggløsningssprøyte fra gynekologen i oktober. Fikk mange symptomer på graviditet da, og trodde det var en liten spire på gang, men det var kun bivirkinger av sprøyta. Fikk med pergotime, men hadde ikke lyst til å ta dette da pga eksamensperiode.

I starten av november startet jeg på Vitex, etter å ha lest om det på ulike forum
Nå ser det ut til at ting endelig begynner å stabilisere seg :danse: De siste par månedene har syklusen min vært helt "etter boka". Er spent på om det skal klaffe snart! Er litt bekymret mtp. skolegang og graviditet, da jeg har et veldig krevende studie med mye obligatorisk undervisning/praksis. Men det får vi ta som det kommer!

Kom hjem til mannen min i går etter å ha vært på ferie noen dager. Hadde siste menstruasjon 18. desember, dvs eggløsningen er rundt disse tider. Måler ikke temp, men hadde murringer og EL-slim i går. Veldig bra timing ;)

Endret av Merenwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, dere:)