Gå til innhold

Fra to til tre?


Merenwen

Anbefalte innlegg

Det føles litt skummelt å starte en dagbok her - But here we go! Jeg er 26 år, og mannen min er 27. Vi giftet oss i sommer og har vært sammen i snart 6 år. Han har fast jobb, jeg er student som har 1,5 år igjen av studiet. Kjøpte oss leilighet med ekstra soverom i fjor. Vi har det fantastisk sammen, men har vært "fornuftig" mtp. prøving og barn. Nå har begge lyst til å skape en liten familie sammen, selv om vi ikke stresser med det.

Syklusen min har vært veldig uregelmessig de siste årene. Har vært hos gynekolog og fått beskjed om at alt ser fint ut. Sluttet på cerazette for over 1 år siden, men har kun hatt sporadiske menstruasjonblødninger. Bruk av ulike p-piller, mye trening og lite mat ift. aktivitetsnivå kan nok være noen av årsakene. Lutealfasen min har vært kort, rundt 10 dager, de dagene jeg har hatt EL. Fikk rekvivert eggløsningssprøyte fra gynekologen i oktober. Fikk mange symptomer på graviditet da, og trodde det var en liten spire på gang, men det var kun bivirkinger av sprøyta. Fikk med pergotime, men hadde ikke lyst til å ta dette da pga eksamensperiode.

I starten av november startet jeg på Vitex, etter å ha lest om det på ulike forum
Nå ser det ut til at ting endelig begynner å stabilisere seg :danse: De siste par månedene har syklusen min vært helt "etter boka". Er spent på om det skal klaffe snart! Er litt bekymret mtp. skolegang og graviditet, da jeg har et veldig krevende studie med mye obligatorisk undervisning/praksis. Men det får vi ta som det kommer!

Kom hjem til mannen min i går etter å ha vært på ferie noen dager. Hadde siste menstruasjon 18. desember, dvs eggløsningen er rundt disse tider. Måler ikke temp, men hadde murringer og EL-slim i går. Veldig bra timing ;)

Endret av Merenwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, dere:)

Jeg er så redd vi akkurat gikk glipp av EL. Jeg temper som sagt ikke, og det er umulig å vite akkurat når EL er! Følte meg veldig varm og kjente litt stikninger fra nedre del av magen på reisen hjem. Så jeg har et lite håp! Det er rart hvor mye tankekapasitet jeg bruker på denne prøvingen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Spennende! vil jeg gjerne følge med.

Edit:smileyfeil

Endret av Frk.mh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne litt enkelt, med eggløsningstester :) De forteller deg ikke at du nødvendigvis har eggløsning, men når LHverdien er høyest og dermed at eggløsning kan finne sted straks! Jeg brukte det fra aller første stund vi begynte å prøve, rett og slett fordi jeg ikke kjente kroppen min i det hele tatt. Visste ikke når jeg pleide å ha el og hvor lange lutealfaser jeg hadde. Så eggløsningstestene har hjulpet meg å bli bedre kjent med meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :tommelsmil: Følger gjerne med videre. Lykke til, håper det klaffer snarest for dere. Godt du har god kontroll på syklusen din, det pleier jo å hjelpe på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Koselig at dere vil følge:)

Har fått en del hormonelle kviser på haken i løpet av de siste dagene, samtidig som jeg synes utfloden har vært litt mer og annerledes enn normalt. Dette er nok bare overanalysering - Er bare 4 dpo og tida beveger seg i sneglefart.

Hvis det ikke går i denne pp, skal jeg vurdere EL-tester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oppdatering!

Jeg testet positivt 26. januar, så traff visst på eggløsningen!:) Vi er veldig glade. Har allerede sett spiren på tidlig UL og er i dag 8+0 sånn cirka. Gynekologen oppdaget at jeg hadde helt foranliggende morkake, så han vil ha meg inn på ny kontroll om 1,5 uke. Visste ikke at man ble fulgt opp så tidlig, siden det er veldig vanlig at morkaken flytter seg oppover. Men det føles trygt å få god oppfølging da😊

Endret av Merenwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Får legge igjen et lite spor her inne! :)

Var tidlig UL en fin opplevelse? Grugleder meg litt til det er min tur på fredag.. Høres veldig positivt ut med oppfølging da! Må du betale for den, eller blir du henvist siden det er medisinsk grunn til undersøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...