Gå til innhold

Dagstur til London, god ide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg planlegger å reise til London for å shoppe en dag i slutten av denne måneden. Jeg trenger tips fra en som har gjort dette før. Har reist på shoppingtur til London før, men kun med venner og da var det over en langhelg. Jeg tenker å reise tidlig på morgenen og komme tilbake samme kveld. På den måten slipper jeg hotell og overnatting.

Har noen her gjort dette før? Har dere tips og råd til meg? Ble det for knapt med tid? Jeg har laget meg en handleliste og vet akkurat hva jeg skal ha.

Anonymous poster hash: a8b70...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det tidligere i høst. Funka strålende! Mener jeg skrev "rapport" i den store Londontråden etterpå, du kan jo bla deg litt bakover der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir knapt med tid, men er nok mulig. Ville landet nærest mulig sentrum, ikke Stansted. Ta undergrunnen fra flyplassen til Oxford street, der de fleste butikkene er. Evt ta undergrunnen ut til Westfield shopping senter, som også har mange forskjellige butikker. Alt er så sentralt i London, så mat osv finner du overalt. Det tar jo heller ikke lenge å sjekke in når du skal hjem siden du ikke har bagasje. Så det kan gå, men det blir ikke noe avslappende tur.



Anonymous poster hash: 6c849...977
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir knapt med tid, men er nok mulig. Ville landet nærest mulig sentrum, ikke Stansted. Ta undergrunnen fra flyplassen til Oxford street, der de fleste butikkene er. Evt ta undergrunnen ut til Westfield shopping senter, som også har mange forskjellige butikker. Alt er så sentralt i London, så mat osv finner du overalt. Det tar jo heller ikke lenge å sjekke in når du skal hjem siden du ikke har bagasje. Så det kan gå, men det blir ikke noe avslappende tur.

Anonymous poster hash: 6c849...977

Regner med at det blir hektisk :) Men hovedgrunnen til at jeg reiser dit er rett og slett fordi jeg vil kjøpe julegavene og en del andre ting billigere der. En kosetur får jeg heller ta en annen gang:)

TS

Anonymous poster hash: a8b70...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Vær klar over at når du er borte i 24 timer, er tollgrense på 3000kr og ikke 6000kr :) ellers har jeg også vurdert å bare dra på dagstur, men er litt redd for at det blir veldig travelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ta med taxfree varer heller på en dagstur.



Anonymous poster hash: bd503...954
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir knapt med tid, men er nok mulig. Ville landet nærest mulig sentrum, ikke Stansted. Ta undergrunnen fra flyplassen til Oxford street, der de fleste butikkene er. Evt ta undergrunnen ut til Westfield shopping senter, som også har mange forskjellige butikker. Alt er så sentralt i London, så mat osv finner du overalt. Det tar jo heller ikke lenge å sjekke in når du skal hjem siden du ikke har bagasje. Så det kan gå, men det blir ikke noe avslappende tur. Anonymous poster hash: 6c849...977

Ikke har bagasje..... Men kjære deg hun reiser jo for å shoppe, så hun må nok betale overvekt! :ler:

Anonymous poster hash: 8ab8b...64c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ta med taxfree varer heller på en dagstur.

Anonymous poster hash: bd503...954

Er det sant? :(

Anonymous poster hash: ffd06...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hjemme sorterer du avfall og anser deg for opptatt av miljø, miljøbevisst? bevisstløs vil jeg kalle slike turer.



Anonymous poster hash: 27a47...4e5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? :(

Anonymous poster hash: ffd06...403

Jepp. Man får ikke handlet på taxfree. Har sett flere som har trodd det, og fått avslag i kassen.

Anonymous poster hash: a8621...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Man får ikke handlet på taxfree. Har sett flere som har trodd det, og fått avslag i kassen.

Anonymous poster hash: a8621...241

Men de i kassa vet jo ikke hvor lenge du har vært borte?

Tollerne derimot, kan lett finne det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort dette flere ganger, funket helt perfekt. Sist gang var i august i år, handlet ikke på tax free, men det stemmer at man må ha vært i utlandet minst 24 timer for å kunne handle i tax free.

Jeg reiste med ryanair, landet på stansted ca 0845, tok toget til liverpool street, var i sentrum ca 10, shoppet på oxford street, bond street osv, ble faktisk ferdig med shoppingen 14 tida, spiste middag på oxford street, tok deretter toget tilbake til stansted, var der litt før 18:00 og flyet hjem gikk 20:15. Var en vellykket tur :)



Anonymous poster hash: 30440...ecd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres fryktelig slitsomt ut, og ville aldri lagt opp til det. Ville heller satt av en helg, eller tatt et par dager fri midt i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de i kassa vet jo ikke hvor lenge du har vært borte?

Tollerne derimot, kan lett finne det ut...

Tror du ikke de får opp det på den lille lappen? De må jo bipe lappen når du kjøper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe en koffert der borte til alt du kjøper, eller skal du sjekke inn bæreposene?

Anonymous poster hash: 55149...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke de får opp det på den lille lappen? De må jo bipe lappen når du kjøper noe.

Har jobbet på tax free, der jeg jobbet så fikk vi det ikke opp. Har selv handlet fra tax free når jeg har vært i utlandet mindre enn 24 timer, aldri skjedd noe.

Anonymous poster hash: 30440...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har jobbet på tax free, der jeg jobbet så fikk vi det ikke opp. Har selv handlet fra tax free når jeg har vært i utlandet mindre enn 24 timer, aldri skjedd noe.

Anonymous poster hash: 30440...ecd

Trodde de gjorde det jeg. At det var noe av grunnen til at vi måtte vise frem denne lappen? Jaja, da er det jo bare fritt frem å satse da, hvis ts tør. Det hadde ikke jeg turt 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe en koffert der borte til alt du kjøper, eller skal du sjekke inn bæreposene?

Anonymous poster hash: 55149...ce8

De litt tykke plastposebagene fra Søstrene Grene, med glidelås og to handtak passer bra som håndbagasje. Jeg hadde en sånn sammenbrettet i veska, og da jeg hadde shoppet ferdig la jeg alt pent i den og tok den som min carryon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det og vil gjerne gjøre det igjen. Første og siste fly med Norwegian gir deg mange shoppetimer. Mange drevne sverger til kjøpesentre, men da jeg var på dagstur var vi flere på tur og brukte halve dagen på sightseeing, og halve på shopping. Slitsomt men veldig kult. :smilbla: Jeg anbefaler at du planlegger litt og sjekker opp hvilke butikker du skal besøke før du drar.

Jeg hadde en sammenbrettbar bag i veska som var liten nok til å gå som håndbagasje. Evt vil en passe stor sekk gjøre samme nytte.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke giddet. Du kan lett finne en plass å bo for en liten pris. Ikke verdt å stresse så mye att og fram når man like så godt kan sove over en natt for 4-500 kroner.



Anonymous poster hash: 13729...b9f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...