Gå til innhold

Falske vesker på finn.no


amadine

Anbefalte innlegg

Da møtte du på en som kjøper som var skeptisk. Noe som i og for seg er bra. Kjøpte hun veska av deg?

Jeg følger med på finn og ser hva som blir lagt ut av Chanel, og tydelig at det er populært for mye av det blir solgt iløpet av få timer. Så det er nok mange som handler raskt og tenker ting er ekte. Vet det er flere som går rundt med falske vesker. Men det er lurt å bruke finn betalingsgaranti. Da kan man få kjøpet autorisert når man har fått varen. Er varen falsk så kan det sendes i retur og man får pengene tilbake.

Ja etter mye om og men bestemte hun seg for den.

Finns betalingsgaranti unngår jeg helst ettersom jeg har dårlig erfaring med det. Det favoriserer jo den som handler ettersom de mottar varen og må godkjenne for at selger skal motta pengene.

Jeg opplevde at en kvinne ikke godkjente og heller ikke returnerte varen. Dersom det oppstår konflikt tar ikke Finn noe ansvar og stiller seg helt på utsiden.

Det tar også veldig lang tid å motta pengene.

Jeg forstår selvsagt at de fleste ikke bare vil sende pengene, men jeg har opplevd det endel ganger og det er alltid mye bedre. Jeg vet jo at jeg er til å stole på, selv om enkelte andre ikke er det. Men jeg forventer det aldri og Payex er bedre enn ingenting.

Anonymous poster hash: 426a5...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja etter mye om og men bestemte hun seg for den.

Finns betalingsgaranti unngår jeg helst ettersom jeg har dårlig erfaring med det. Det favoriserer jo den som handler ettersom de mottar varen og må godkjenne for at selger skal motta pengene.

Jeg opplevde at en kvinne ikke godkjente og heller ikke returnerte varen. Dersom det oppstår konflikt tar ikke Finn noe ansvar og stiller seg helt på utsiden.

Det tar også veldig lang tid å motta pengene.

Jeg forstår selvsagt at de fleste ikke bare vil sende pengene, men jeg har opplevd det endel ganger og det er alltid mye bedre. Jeg vet jo at jeg er til å stole på, selv om enkelte andre ikke er det. Men jeg forventer det aldri og Payex er bedre enn ingenting.

Anonymous poster hash: 426a5...a85

Finn bet.garanti fungerer supert hvis man er kjøper. Men som selger liker jeg det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt vond smak i munnen av dette med falsk kvittering. Trodde ikke det var så utbredt. Det er noe jeg skal tenke på neste gang! Så takk for tipset og informasjonen :)

Bare hyggelig. Det beste er jo å kjøpe i butikk, men innimellom så er det kjekt å spare litt penger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Det beste er jo å kjøpe i butikk, men innimellom så er det kjekt å spare litt penger også.

Jeg syns det er veldig fint å kjøpe vesker brukt, så tror jeg kommer til å fortsette med det altså. Sparer penger og miljøet.

Edit: så nå at du ikke skrev ny, men kun butikk. Så, brukt er fint - samme hvor det kommer fra, så lenge det er ekte ;)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vesker på finn.no med kvittering, og alltid følt meg veldig trygg på at de er ekte og at jeg ikke har blitt lurt på noen som helst måte. Det jeg har vært opptatt av er kvittering og fullt navn på selger. Ser også an hvordan type person selger er. Virker det som en "vanlig person" (vanskleig å forklare, men litt magefølelse som jeg går etter), så tenker jeg at han/hun ikke ønsker å lure meg. Ser at noen skriver at man kan forfalske kvittering. Mulig jeg er litt naiv, men jeg tenker det er veldig få i Norge som gjør dette?

Uasnett: kvittering og selgeren er det som er viktig for meg, og som får meg til å føle meg trygg. Hadde aldri kjøpt av noen uten kvittering og hvis jeg følte det var et eller annet rart med selgeren.

Jeg kjenner noen som kjøpte en Chanel veske på finn til godt over titusen kr, med kvittering, så helt ekte ut. Etter en stund fikk hun beskjed fra Chanel at vesken var fake og det samme med kvitteringen. Og her hadde til og med kjøper møtt selger face to face. Slue folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som kjøpte en Chanel veske på finn til godt over titusen kr, med kvittering, så helt ekte ut. Etter en stund fikk hun beskjed fra Chanel at vesken var fake og det samme med kvitteringen. Og her hadde til og med kjøper møtt selger face to face. Slue folk.

Blir så sint når jeg hører om sånne ting. Selv har jeg en gammel chanel som jeg skal selge, men jeg kjenner at jeg orker ikke å gå gjennom det å måtte gå gjennom det tiltaket for å måtte bevise det jeg har er ekte. Fins det steder i Oslo hvor man kan levere inn så selger de for meg?

Denne syns jeg er en super tråd og håper folk oppdaterer, dersom de mistenker fake varer på finn.no

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så sint når jeg hører om sånne ting. Selv har jeg en gammel chanel som jeg skal selge, men jeg kjenner at jeg orker ikke å gå gjennom det å måtte gå gjennom det tiltaket for å måtte bevise det jeg har er ekte. Fins det steder i Oslo hvor man kan levere inn så selger de for meg?

Denne syns jeg er en super tråd og håper folk oppdaterer, dersom de mistenker fake varer på finn.no

Anonymous poster hash: 0035d...3db

M.A på Briskeby selger desingervarer på kommisjon. De tar 50% tror jeg. Mulig No. 9 på Briskeby og gjør det. Finnes sikkert noen andre 2hand butikker som gjøre det også.

Hvis du legger ut nok bilder kan interesserte kjøpere selv få vesken validert hos the purse forum :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par uker siden ble en svart chanel boy veske til 11.000 solgt på finn. Den var falsk :(



Anonymous poster hash: 237e5...364
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.A på Briskeby selger desingervarer på kommisjon. De tar 50% tror jeg. Mulig No. 9 på Briskeby og gjør det. Finnes sikkert noen andre 2hand butikker som gjøre det også.

Hvis du legger ut nok bilder kan interesserte kjøpere selv få vesken validert hos the purse forum :)

50%?!

Da beholder jeg heller veskene selv :) eller selge den på finn.no

Anonymous poster hash: 0035d...3db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen fake vesker (som jeg VET er fake) fordi jeg har kjøpt dem selv i Kina for flere år siden. Men det følger med dustbags, hologram-ekthetsbevis (!) og sertifikat. Likevel: Fake. Men meget dyktig fake. Jeg hadde med meg en ekspert på fake-varer på min handletur, og han fortalte at fake-markedet skiller mellom A, B og C-varer. A-varene er så dyktig kopiert at selv ekspertene får problemer.... Jeg leverte inn en klokke (A-fake) til reparasjon hos en urmaker i Oslo, og urmakeren nærmest bukket og skrapet for meg da han undersøkte klokka. Han var 100% overbevist om at den var ekte. Fake A-varer er av meget høy kvalitet - men er fremdeles FAKE.

Kunne ikke falle meg inn å prøve å selge noen av tingene som ekte vare. Men kanskje noen andre kan bli fristet.....? Selv kjøper jeg ekte vare kun i designernes egne butikker. Kun der vet jeg hva jeg får.



Anonymous poster hash: 6c206...608
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par uker siden ble en svart chanel boy veske til 11.000 solgt på finn. Den var falsk :(

Anonymous poster hash: 237e5...364

Til den prisen burde det ringe en bjelle hos de fleste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50%?!

Da beholder jeg heller veskene selv :) eller selge den på finn.no

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Ja, ganske stiv "pris" for å selge vesken for deg ;)

Min erfaring er at Chanel går ganske fort på finn, om du priser den reellt og har en god annonse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har handlet og solgt flere designervesker på finn. Mange gode erfaringer! Magefølelsen er ofte viktigste verktøy. Jeg bryr meg ikke om kvitteringen, da legger jeg heller opp på TPF.

Har gjort mange kupp på den måten.



Anonymous poster hash: 795b6...742
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er en falsk veske? Er det noe som ser ut som en veske men egentlig bare er en pose?

Anonym poster: 95524c0401ec40464a35457438f91f08

:fnise: ja och står det rema 1000 ska du dra öronen åt dig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par uker siden ble en svart chanel boy veske til 11.000 solgt på finn. Den var falsk :(

Anonymous poster hash: 237e5...364

Kan man inte anmäla? anmälde du till finn att den var falsk, bör väl finnas en knapp man bara trycker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...