Gå til innhold

Falske vesker på finn.no


amadine

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden til den stakkars jenta som ble svindlet på finn til 15.000 kr, så tenkte jeg å lage en tråd om falske vesker på finn. Hvorfor selges det så mange falske vesker på finn til nesten fullpris? Jeg føler med de stakkars menneskene som tror de kjøper vesker til noe redusert pris, mens de har kjøpt replica vesker istedet. Det må da være mulig å få en slutt på disse veskesvindlerne? Ser mange legger ut Celine mini luggage vesker som tydelig er replicaer. Så for all del ikke kjøp disse. Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men jeg blir så frustrert.

Jeg har selv blitt lurt via finn. Men i mitt tilfelle så endte saken godt.

Så hvis noen ser noen falske annonser så legg de gjerne inn i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du/dere skal kjøpe brukte merkeklær burde dere anvende auksjonshuset Blomqvist. Besøk deres nettauksjoner, der dukker det stadig opp noe interessant. Det som selges der av vesker, sko, skjerf, etc er ekte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du/dere skal kjøpe brukte merkeklær burde dere anvende auksjonshuset Blomqvist. Besøk deres nettauksjoner, der dukker det stadig opp noe interessant. Det som selges der av vesker, sko, skjerf, etc er ekte.

Snobb!

Anonym poster: 988a7bacd3b6dffd006a6c453772a2ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snobb!

Anonym poster: 988a7bacd3b6dffd006a6c453772a2ab

Hva er snobbete med å være bevisst på å kjøpe ekte vare fremfor piratkopier? Du er vel klar over at salg av piratkopier kan finansiere blant annet terror?

Anonym poster: 0cbee6609993fbc757240f714e412a52

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er snobbete med å være bevisst på å kjøpe ekte vare fremfor piratkopier? Du er vel klar over at salg av piratkopier kan finansiere blant annet terror?

Anonym poster: 0cbee6609993fbc757240f714e412a52

eller pm man reiser med den fake veska kam man få heftig bot.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig gode erfaringer med å kjøpe via finn.no, men har selvfølgelig litt is i magen. Fullt navn, utfyllende annonse, gode bilder osv er viktig.

Anonym poster: dc0f911bad1b61f32839b18012000c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen tvil om at det er mange som bevisst selger falske merkevarer på finn.no, allikevel er jeg overbevist over at det er mange som faktisk tror det de selger er ekte vare, men at de mangler kunnskap. Kanskje blitt svindlet selv, på typ ebay, eller ja finn, uten å være klar over det. Replica industrien er blitt en vannvittig stor og ikke minst dyktig bransje de siste årene, så det å ha kunnskap om de forskjellige merkene og modellene har startet å bli alfa-omega om man skal våge seg ut på brukt markedet. Selv vil jeg anbefale alle som vurderer å kjøpe en designerveske brukt om å være veldig kritiske, sette seg inn i merket og modellen, lese seg opp og ikke minst gjerne spørre på forum som TPF, der det er ufattelig mange dyktige brukere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at det er mange som bevisst selger falske merkevarer på finn.no, allikevel er jeg overbevist over at det er mange som faktisk tror det de selger er ekte vare, men at de mangler kunnskap. Kanskje blitt svindlet selv, på typ ebay, eller ja finn, uten å være klar over det. Replica industrien er blitt en vannvittig stor og ikke minst dyktig bransje de siste årene, så det å ha kunnskap om de forskjellige merkene og modellene har startet å bli alfa-omega om man skal våge seg ut på brukt markedet. Selv vil jeg anbefale alle som vurderer å kjøpe en designerveske brukt om å være veldig kritiske, sette seg inn i merket og modellen, lese seg opp og ikke minst gjerne spørre på forum som TPF, der det er ufattelig mange dyktige brukere.

Jeg tror du har helt rett. Noen vet veldig godt at de selger "fake", mens andre kan ha blitt lurt selv. Og tror oppriktig at de har ekte varer. Forumet du anbefaler er meget bra. Her er en link som har hjulpet mange: http://forum.purseblog.com/authenticate-this/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oversikten over alle vesker på Authenticate This; http://forum.pursebl...?f=126&a=35

Få nok bilder av vesken, post de i forumet og få svar. Varsle finn.no så de kan stenge ute ip-adressen og brukeren eller hva de gjør.

Det er ulovelig å selge uekte. Og det er veldig strengt lovverk på dette.

Om det florerer med useriøse selgere bør nettstedet tenke seg om å endre rutiner...!

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av tråden til den stakkars jenta som ble svindlet på finn til 15.000 kr, så tenkte jeg å lage en tråd om falske vesker på finn. Hvorfor selges det så mange falske vesker på finn til nesten fullpris? Jeg føler med de stakkars menneskene som tror de kjøper vesker til noe redusert pris, mens de har kjøpt replica vesker istedet. Det må da være mulig å få en slutt på disse veskesvindlerne? Ser mange legger ut Celine mini luggage vesker som tydelig er replicaer. Så for all del ikke kjøp disse. Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men jeg blir så frustrert.

Jeg har selv blitt lurt via finn. Men i mitt tilfelle så endte saken godt.

Så hvis noen ser noen falske annonser så legg de gjerne inn i denne tråden.

Når man kjøper via finn kan man jo returnere?

Kjøpte et par uggs, skjønte de var fake så jeg sendte de tilbake og fikk pengene mine. Man er jo forsikret når man bruker finns kjøpsgaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært god erfaring med veskekjøp på finn.no, men jeg er alltid nøye med å be om kvittering på originalkjøpet. (Ser forøvrig at de Celine Luggage-veskene som ligger der nå selges med kvittering, alle sammen).

Jeg rapporterer dessuten fakes - det burde alle gjøre! De gangene jeg har gjort det, har annonsene raskt blitt fjernet. Og TPF er supert! :)

Endret av ashera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært god erfaring med veskekjøp på finn.no, men jeg er alltid nøye med å be om kvittering på originalkjøpet. (Ser forøvrig at de Celine Luggage-veskene som ligger der nå selges med kvittering, alle sammen).

Jeg rapporterer dessuten fakes - det burde alle gjøre! De gangene jeg har gjort det, har annonsene raskt blitt fjernet. Og TPF er supert! :)

Mulig det ikke ligger noen falske Celine vesker på finn nå. Men de dukker støtt og stadig opp. Da den veska er meget populær for tida. Jeg har ikke rapportert falske annonser til finn, men jeg har tatt kontakt med selgere og sagt at de bør fjerne annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en falsk veske? Er det noe som ser ut som en veske men egentlig bare er en pose?

Anonym poster: 95524c0401ec40464a35457438f91f08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaer ogsaa klar over at kvittering ikke er grunnlag for at vesken er ekte.

man kan kjoepe falske eller lage egne kvitteringer. Svaert enkelt.

Purseforum er det eneste stedet hvor man kan faa vurdert en veske gratis.

Anonym poster: 46eacf19acba96b899185e0224027d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, og man kan kjøpe en ekte veske samt en tilsvarende falsk og selge med den originale kvitteringen. Men kombien av god research (f.eks. purseforum) og kvittering funker som regel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, og man kan kjøpe en ekte veske samt en tilsvarende falsk og selge med den originale kvitteringen. Men kombien av god research (f.eks. purseforum) og kvittering funker som regel. ;)

Det samme tenker jeg. Selv om selger har kvittering, er ikke det en garanti for ekteheten til veska. Så for all del gjør masse research selv og bruk the purse forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har begynt å selge ting på finn.no og vurderer å selge flere.

Hva må jeg gjøre for å bevise at tingene jeg selger er ekte? Jeg har foreløpig lagt ut ett par ting, for å se responsen. F.eks ett par jimmy choos. Noen som kan gi meg ett par tips om hvordan jeg kan forbedre den? Esken og dustbag følger med. Jeg er ikke så flink til å spare på kvitteringer og derfor har jeg kuttet og er villig til å kutte mye i pris som det står i annonsen. Men det virker kanskje mistenkelig?

Jeg har lagt ut mobilnummeret mitt, men er skeptisk til å vise adressen min. Syns det holder med postnummer.

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kun godkjent å kjøpe dersom vi hadde gått i en butikk som selger vesken, og fått bekreftelse derfra.

Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kun godkjent å kjøpe dersom vi hadde gått i en butikk som selger vesken, og fått bekreftelse derfra.

Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Hva hvis kjøperen er i en annen by?

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...