Gå til innhold

Kan man ta to allergitabletter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kraftig spredning av bjørkepollen her i dag og det er meldt like kraftig de neste par dagene. Jeg tar 10 mg Zyrtec og bruker nesespray, men jeg sliter med å puste. Hjelper det å ta to? Eller er det farlig å ta for mange?

Anonym poster: 767b5530689440efb02384dfb2b04c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kraftig spredning av bjørkepollen her i dag og det er meldt like kraftig de neste par dagene. Jeg tar 10 mg Zyrtec og bruker nesespray, men jeg sliter med å puste. Hjelper det å ta to? Eller er det farlig å ta for mange?

Anonym poster: 767b5530689440efb02384dfb2b04c83

I følge min lege "kan det hjelpe" å ta to, men at det som regel ikke har noen virkning. Det kan være et poeng å ta to, men med mellomrom sånn at du får spredt virkningen.

Ikke farlig å ta to, men blir du trøtt av medisinen, blir du naturligvis trøttere av to.

Ellers er min erfaring at det å vaske hår og ansikt, OFTE, er det viktigste. Men hvis du sliter med å puste skulle du kanskje vurdert sterkere midler enn de du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge legen min så vil ikke det utgjøre noen forskjell om man tar to. Men hun anbefalte meg å bytte fra Cetirizin til Telfast, som skulle ha bedre virkning. Nå vet ikke jeg hvordan Zyrtec er, men kanskje du burde undersøke om det finnes noe med bedre virkning? Og om det er pustevansker som er problemet så kanskje det kan hjelpe med astmamedisin?

Føler med deg forøvrig.. jeg går på tabletter, nesespray og øyedråper, men må bare stenge meg inne i huset nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Du kan ta to en dag, hvis du føler ekstra store plager. Det kan hjelpe til en viss grad. Har allergi selv, har gått på tabletter i mange år. Har vært innom flere forskjellige typer tabletter, og noen har gitt bivirkninger. Du må finne frem til den som passer best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt at zyrtec vil hjelpe deg med pusten.

Om du sliter, ta og kom deg til lege ,event .Legevakt. En skal ikke gamble med et astmaanfall

Jeg er selv plaget nå,mye bjørkepollen. Har astma ved siden av. Få en skikkelig utredning om du ikke alt har fått påvist astma.

Men om du sliter med pusten- oppsøk legevakta!

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt at zyrtec vil hjelpe deg med pusten.

Om du sliter, ta og kom deg til lege ,event .Legevakt. En skal ikke gamble med et astmaanfall

Jeg er selv plaget nå,mye bjørkepollen. Har astma ved siden av. Få en skikkelig utredning om du ikke alt har fått påvist astma.

Men om du sliter med pusten- oppsøk legevakta!

Jeg sliter ikke sååå fært altså! Føles bare som om jeg ikke får nok luft hvis jeg er litt aktiv. Går opp trappen og slikt. Jeg har blitt utredet for astma før og det har jeg ikke. Det er pga pollen.

Anonym poster: 52cff3237976cd9ecb6821429a8028ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener legen min har fortalt meg at de eneste allergitablettene som gir dobbel virkning ved inntak av to er Kestine. Bruker Aerius selv, og har fått beskjed om å ta en tablett til dagen. Å ta en tablett både morgen og kveld kan jo uansett være greit å gjøre dersom du synes virkningen avtar for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tråden ryddet for spørsmål og svar relatert til blanding av allergipreparater.

Dette da KG ikke har kunnskap om eventuell medisinsk kompetanse som ligger bak de svar som gis i en slik forbindelse.

Når det gjelder kombinasjon av preparater henvises til medisinsk kompetent personell (apotek eller lege med kunnskap om pasienten øvrige medisinske tilstand).

Lille-pus, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn med pollen som tar aerius. Noen som får bivirkninger av de? Og her er det kun 1 tabelett om dagen.

Anonym poster: ae7d60f288e194284c7e56f190bb165d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter ikke sååå fært altså! Føles bare som om jeg ikke får nok luft hvis jeg er litt aktiv. Går opp trappen og slikt. Jeg har blitt utredet for astma før og det har jeg ikke. Det er pga pollen.

Anonym poster: 52cff3237976cd9ecb6821429a8028ac

Da trenger du sikkert innhalasjonspreparater som f.eks Flutide. Gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...