Gå til innhold

Ett år gammel hund. Fortsatt ikke renslig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet hvor vanskelige ungdommer kan være, men jeg hadde blitt utrolig skuffet over mine hvis de ikke kunne ta seg to minutter for å lufte hundene når de kom hjem fra skolen. Og spesielt når man sliter med det dere gjør.

Alternativet er å ha hunden i et bur slik at den ikke reiser seg og tisser før du kommer hjem eller at ungene er ute med venner etter skole og frem til du kommer deg innenfor døra.

Når hunden har ligget og holdt seg hele dagen så er det helt naturlig at den må tisse når noen kommer hjem og når den ikke får anledning til det så er jo alternativet å tisse på golvet. For tisse - det må den tydligvis!

Og når den bare er et år gammel så kan du nesten ikke forvente at den holder seg særlig lenger.

Så jeg mener fortsatt at du bør ta en prat med ungene dine og forklare, med store bokstaver, hvor viktig det er at de lufter den!

Anonymous poster hash: 31afc...a36

Jeg er ordentlig skuffet over ungdommene mine og smertelig klar over den labre innsatsen deres. Men det er nå engang ikke det dette handler om - selv om de kunne bidratt til å løse problemet. Men det gjør de altså ikke.

Store bokstaver hjelper ikke bestandig. Den kampen er tapt.og jeg må selv jobbe med å få en ordentlig god og tilfreds hund - som er tema her.

Anonymous poster hash: b0373...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ordentlig skuffet over ungdommene mine og smertelig klar over den labre innsatsen deres. Men det er nå engang ikke det dette handler om - selv om de kunne bidratt til å løse problemet. Men det gjør de altså ikke.Store bokstaver hjelper ikke bestandig. Den kampen er tapt.og jeg må selv jobbe med å få en ordentlig god og tilfreds hund - som er tema her. Anonymous poster hash: b0373...7c4

Det er jo faktisk en del av det dette handler om, siden det er både der problemet og løsningen ligger!

Det er trist å høre at du føler at du har tapt ovenfor ungene dine, men hva med litt positiv skyts. Noen gulrøtter du kan friste med. Fordele ansvaret litt. 15 luftinger og en tur på McDonalds f.eks eller hva det nå måtte være som kan friste dem.

Hvis ikke du klarer å engasjere ungene i dette så er jeg redd du har tapt kampen med hunden og tissingen inne også.

Anonymous poster hash: 31afc...a36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk en del av det dette handler om, siden det er både der problemet og løsningen ligger!

Det er trist å høre at du føler at du har tapt ovenfor ungene dine, men hva med litt positiv skyts. Noen gulrøtter du kan friste med. Fordele ansvaret litt. 15 luftinger og en tur på McDonalds f.eks eller hva det nå måtte være som kan friste dem.

Hvis ikke du klarer å engasjere ungene i dette så er jeg redd du har tapt kampen med hunden og tissingen inne også.

Anonymous poster hash: 31afc...a36

Ungdommen det gjelder er hverken 12 eller "vanlig". Dropp dette nå.

Anonymous poster hash: b0373...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen det gjelder er hverken 12 eller "vanlig". Dropp dette nå. Anonymous poster hash: b0373...7c4

Ok!

Velkommen tilbake om et år da med en ny tråd... Hjelp! To år gammel hund er fortsatt ikke renslig :ler:.

Anonymous poster hash: 31afc...a36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Velkommen tilbake om et år da med en ny tråd... Hjelp! To år gammel hund er fortsatt ikke renslig :ler:.

Anonymous poster hash: 31afc...a36

La oss recap:

De åpner døren, men hunden tisser ikke ute, men går ut og leker.....ERGO: noe av årsaken til at jeg trenger at den vil tisse i hagen.

Utover det er det ikke noe reellt tilbud om å gå på tur før jeg kommer hjem fra jobb.

Hvorfor du insisterer på å gjøre dette til en pissekonkurranse om hvordan og hvorfor ungdommer skal være, eller burde gjøre, er uforståelig for meg.

Anonymous poster hash: b0373...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss recap:

De åpner døren, men hunden tisser ikke ute, men går ut og leker.....ERGO: noe av årsaken til at jeg trenger at den vil tisse i hagen.

Utover det er det ikke noe reellt tilbud om å gå på tur før jeg kommer hjem fra jobb.

Hvorfor du insisterer på å gjøre dette til en pissekonkurranse om hvordan og hvorfor ungdommer skal være, eller burde gjøre, er uforståelig for meg.

Anonymous poster hash: b0373...7c4

Så den går faktisk ut av verandadøra og går ut å leker ute i hagen? Men går inn for å tisse igjen? Det forstår jeg er ganske håpløst.

Har hunden et fast tisse sted ute? Hva med å lage hagen til det nye faste tissestedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den går faktisk ut av verandadøra og går ut å leker ute i hagen? Men går inn for å tisse igjen? Det forstår jeg er ganske håpløst.

Har hunden et fast tisse sted ute? Hva med å lage hagen til det nye faste tissestedet?

Ja, jeg prøver ved å stå i hagen i 20 minutter før tur, men hun vil liksom ikke.. Og når de andre kommer hjem så våkner hun jo og må tisse...

Vanskelig å bestemme tissested synes jeg. Vi har jo bygget stort gjerde og skal montere hundeluke for å gi frihet og sikre at hunden kan gå fritt mest mulig..

Er det en shih tzu? Vår er 7 mnd. tisser fortsatt inn og bæsjer, men det spiser hun opp igjen.

Ja, det er en shit tzu blanding!!

Veterinæren jeg søkte råd hos sa at den type selskapshunder var vanskeligere å få renslig enn andre.

Anonymous poster hash: b0373...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Har hørt at de er vanskelige, hjelper ikke hvor mye vi er ute med henne heller. Kommer bare rett inn og tisser, eller bæsjer og spiser det opp før vi rekker å tenke. Er veldig synd for den er jo så fin når det gjelder absolutt alt annet. Ikke har hun urinveisinfeksjon heller, har sjekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Er ikke noe fan av bur, men kanskje du skal ha den i et romslig bur mens den er alene hjemme fram til du får den husren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste og beste løsningen jeg ser her er å få ungen til å lufte når h*n kommer hjem. Hunden våkner når h*n kommer hjem og klarer ikke holde seg til du kommer hjem/vil ikke tisse i hagen. Hvorfor den ikke vil tisse i hagen vet jeg ikke, men mange hunden vil ikke tisse så nært hjemmet sitt, så det kan jo bli litt av en kamp å få den til å tisse i hagen om det er derfor hunden ikke vil..

Vi hadde også en treg hund, var ikke helt husren før ved 8-9 måneders alder. Vi fortsatte med valpetrening (gå ut med én gang den har sovet/spist/lekt) og plutselig løsnet det en dag. Vi har også en tenåring som absolutt ikke er "vanlig", men som lufter hunden etter skolen. Vi har snakket med henne om viktigheten av at hunden får gå ut, samt at alle i familien må bidra så her hun vel egentlig ikke noe valg. Det har vært litt av en jobb å komme dit også (ref. ikke vanlig), men alt fungerer her nå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barna dine ikke er alvorlig syke bør du ta tak i dem og gjøre det tydelig at de går tur med hunden når de kommer hjem.



Anonymous poster hash: a1bf1...80e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere kamper å ta enn dette med hunden når det gjelder ungdommen.

Dessverre.

At AB velger å mobbe et åpent menneske som tilstår vanskelig hjemmesituasjon er for meg utenkelig å gjøre mot andre.

Heldigvis.

Det setter mitt liv i større perspektiv fordi jeg kan se frem endring.

Anonymous poster hash: b0373...7c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen hunder blir faktisk aldri renslige. Det er ikke så ofte, men det skjer. Jeg tror jeg ville gitt et nytt forsøk på renslighetstrening fra sctrach - og få med hele familien på dette som et fellesprosjekt. Det vil si - som om hun var en valp. Ut hver gang hun har sovet, spist, lekt, hver gang hun reiser seg opp og rusler rundt. Du trenger ikke gå tur hver gang, det er faktisk mer hensiktsmessig å ta selve tissingen i hagen (på samme sted hver gang). Lukk dører så godt det lar seg gjøre, sånn at du har mest mulig kontroll over henne. Vask over hele huset NØYE og flere ganger, gjerne med en litt sterk såpe som tar lukt (eller eddikvann) - hunder går ofte der hvor de fra før har satt lukt. Hvis du tar henne på fersken, ikke lag noe stort oppstyr rundt det, men si rolig nei - løft henne opp og bær henne ut, og bli ute til hun har gjort fra seg.

Jeg hadde en tispe som ble svært sent renslig og måtte innføre et sånt regime da hun var rundt syv mnd. I tillegg til de vanlige rådene måtte jeg gå litt lenger - hun fikk godbit hver gang hun tisset ute, og jeg sa nei når jeg tok henne på fersken inne. Hun ble faktisk helt renslig til slutt hun også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...