Gå til innhold

omplassering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg finner absolutt ingen som vil ta over vår pus da ho ikke går sammen med andre dyr! ho er alltid på vakt og hvis de tenker på å gå forbi henne, angriper henne dem. Ho elsker mennesker, vi kan nesten gjøre alt med henne når ho er i det gode humøret sitt, men ellers. Ho kan si ifra hvis det ikke er noe ho liker, men er ikke alle katter sånn? Sånn er d 2 andre også, men hundene og kattene leker sammen, men ikke henne. Jeg vil at skal komme til et nytt hjem.

(LAGET INNLEGG FØR.)

Jeg ville ikke gi henne bort, fordi ho er så nydelig mot oss. Ho kan ligge på sofaen i timevis med oss og elsker å slappe av inne, men elsker også å være ute.

I denne verden er det vanskelig å finne et nytt hjem til en pus der det ikke er dyr i huset. (altså hund eller katt) Og det er veldig synd. Men jeg kan ikke gi bort alle dyrene mine (har 2 hunder og 3 katter med henne) fordi ho ikke tåler at de går forbi henne.

Da jeg skrev det andre innlegget, så skrev jeg svaret selv. at det er det beste for henne. Ikke hva som er best for meg, fordi jeg er veldig glad i henne. Vil man en katt alt godt, så må man se bort fra følelsene sine.

Ho er 2 år og tricolor. Så ho har mange år igjen å leve.

Noen som har råd om hva jeg burde gjøre?



Anonymous poster hash: 8c602...88a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en av kattene her. Allerede en omplassering, men hun går ikke sammen med de andre kattene (kun et par av hundene).

Dessverre er det flust av søte små kattunger som gis bort på finn og andre steder, og folk er mer interessert i det enn voksne omplasseringer. Du kan evt. høre med Dyrebeskyttelsen men de har jo nok å gjøre de også. Spre det på fb og gjennom familie og venner. Man kan alltids håpe...

Om ikke, så er alternativet at katten blir hos deg eller avlives. Her har vi valgt det første og så får de innrette seg deretter. Det har gått seg litt til, men det har tatt noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en av kattene her. Allerede en omplassering, men hun går ikke sammen med de andre kattene (kun et par av hundene).

Dessverre er det flust av søte små kattunger som gis bort på finn og andre steder, og folk er mer interessert i det enn voksne omplasseringer. Du kan evt. høre med Dyrebeskyttelsen men de har jo nok å gjøre de også. Spre det på fb og gjennom familie og venner. Man kan alltids håpe...

Om ikke, så er alternativet at katten blir hos deg eller avlives. Her har vi valgt det første og så får de innrette seg deretter. Det har gått seg litt til, men det har tatt noen år...

Godt det ikke bare er jeg som har de samme problemene. Jeg la merke til disse problemene da ho var liten, ho var litt hissig og likte ikke så godt andre dyr. Men der var ikke problemene store, det kunne tas som lek og ho ble fort lei. Men når ho kom opp i 1 års alderen begynte ho å bli verre på det. Kattene er faktisk redde for henne og hvis jeg skal gi dem våtfor, og ho er hissig. Tør dem ikke å gå bort før ho er ferdig, eller så slår ho dem flere ganger og freser.

Ho kan ikke være utekatt resten av livet heller og bare være ute fordi ho ikke vil inn fordi de andre dyra er der. Men ho har disse periodene sine. Vet tror ho er steril. Siden ho er på hannkattene hele tiden men aldri blitt gravid. Så har ikke sterilisert ho siden vet sier det ikke er noe vits. Men kanskje det vil hjelpe på problemene?

Det er jo bra. :)

Anonymous poster hash: 8c602...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er jeg som har de samme problemene. Jeg la merke til disse problemene da ho var liten, ho var litt hissig og likte ikke så godt andre dyr. Men der var ikke problemene store, det kunne tas som lek og ho ble fort lei. Men når ho kom opp i 1 års alderen begynte ho å bli verre på det. Kattene er faktisk redde for henne og hvis jeg skal gi dem våtfor, og ho er hissig. Tør dem ikke å gå bort før ho er ferdig, eller så slår ho dem flere ganger og freser.

Ho kan ikke være utekatt resten av livet heller og bare være ute fordi ho ikke vil inn fordi de andre dyra er der. Men ho har disse periodene sine. Vet tror ho er steril. Siden ho er på hannkattene hele tiden men aldri blitt gravid. Så har ikke sterilisert ho siden vet sier det ikke er noe vits. Men kanskje det vil hjelpe på problemene?

Det er jo bra. :)

Anonymous poster hash: 8c602...88a

Om katten er steril og stereliseres, kan jeg ikke akkurat se at det vil utgjøre noen forskjell i adferden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om katten er steril og stereliseres, kan jeg ikke akkurat se at det vil utgjøre noen forskjell i adferden?

Jeg leste at hvis du fjernet eggene, men ikke livmoren, så ble hormonene borte? Ikke vet jeg..

Anonymous poster hash: 8c602...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at hvis du fjernet eggene, men ikke livmoren, så ble hormonene borte? Ikke vet jeg..

Anonymous poster hash: 8c602...88a

Uansett, så er ikke fjerning av hormoner nødvendigvis løsningen på atferdsutfordringer. Da hadde jo ingen noen gang hatt problemer med hunder/katter/hester... Jeg tror ikke at det vil løse problemet med at katten ikke liker/har kjemi/er redd eller engstlig for andre katter osv.

Den katten her som ikke går i hop med de andre er sterelisert og det eneste forskjellen det utgjør er at den ikke blir gravid. Heldigvis.

Endret av Portvinpiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv dette:

Feliway

Mange hyller på veggene, så hun kan hoppe fra hylle til hylle

Kattemynteplante inne

Jeg har prøvd mange slags kattemynte, men aldri plante. Ho blir bare mer hissig av det og angriper de andre hvis de kommer nær der jeg har sprayet. Og da blir ho bare verre og går virkelig til angrep på disse altså.

Hva er feliway?

Jeg har hyller og ting ho kan klatre på for å komme seg vekk fra de andre, men ho vil ikke bruke de. Ho vil bare ligge i sofaen med oss.

Anonymous poster hash: 8c602...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Feliway er hormoner du putter i stikkontakten, det er beroligende for katter :) ufarlig. Verdt et forsøk..

Forsøk andre typer hyller, og har du klatre/klorestativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliway er feromoner, iklke hormoner. Verdt et forsøk, det skal virke beroligende på katter. Du kan også prøve med kosttilskudd som heter Zylkene (melkeprotein kasein) og det finnes et for fra royal canin som heter Calm. Ellers ta en tlf til dyrlegen og spør om råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliway er hormoner du putter i stikkontakten, det er beroligende for katter :) ufarlig. Verdt et forsøk..

Forsøk andre typer hyller, og har du klatre/klorestativ?

Ja, jeg har klatrestativ til dem.

Skal prøve det du og ho under anbefaler.

Anonymous poster hash: 8c602...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Godt det ikke bare er jeg som har de samme problemene. Jeg la merke til disse problemene da ho var liten, ho var litt hissig og likte ikke så godt andre dyr. Men der var ikke problemene store, det kunne tas som lek og ho ble fort lei. Men når ho kom opp i 1 års alderen begynte ho å bli verre på det. Kattene er faktisk redde for henne og hvis jeg skal gi dem våtfor, og ho er hissig. Tør dem ikke å gå bort før ho er ferdig, eller så slår ho dem flere ganger og freser.

Ho kan ikke være utekatt resten av livet heller og bare være ute fordi ho ikke vil inn fordi de andre dyra er der. Men ho har disse periodene sine. Vet tror ho er steril. Siden ho er på hannkattene hele tiden men aldri blitt gravid. Så har ikke sterilisert ho siden vet sier det ikke er noe vits. Men kanskje det vil hjelpe på problemene?

Det er jo bra. :)

Anonymous poster hash: 8c602...88a

Jeg ville bestilt en time hos vet'en og fått henne kastrert.

Om hun er steril så produserer hun fremdeles akkurat de kjønnhormonene som kan gjør henne snøyaktig slik du beskriver, - med andre ord utrolig påpasselig mht. reviret sitt.

At hun ikke har fått kattunger endrer ikke på dette.

Så time til kastrering hos vetrinær (kirurgisk fjerning av livmor og eggstokker).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bestilt en time hos vet'en og fått henne kastrert.

Om hun er steril så produserer hun fremdeles akkurat de kjønnhormonene som kan gjør henne snøyaktig slik du beskriver, - med andre ord utrolig påpasselig mht. reviret sitt.

At hun ikke har fått kattunger endrer ikke på dette.

Så time til kastrering hos vetrinær (kirurgisk fjerning av livmor og eggstokker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette! Ville gitt deg flere plusser om det hadde vært mulig.

Anonymous poster hash: ef474...4e3

Så all unormal/dårlig atferd vil da forsvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er jeg som har de samme problemene. Jeg la merke til disse problemene da ho var liten, ho var litt hissig og likte ikke så godt andre dyr. Men der var ikke problemene store, det kunne tas som lek og ho ble fort lei. Men når ho kom opp i 1 års alderen begynte ho å bli verre på det. Kattene er faktisk redde for henne og hvis jeg skal gi dem våtfor, og ho er hissig. Tør dem ikke å gå bort før ho er ferdig, eller så slår ho dem flere ganger og freser.

Ho kan ikke være utekatt resten av livet heller og bare være ute fordi ho ikke vil inn fordi de andre dyra er der. Men ho har disse periodene sine. Vet tror ho er steril. Siden ho er på hannkattene hele tiden men aldri blitt gravid. Så har ikke sterilisert ho siden vet sier det ikke er noe vits. Men kanskje det vil hjelpe på problemene?

Det er jo bra. :)

Anonymous poster hash: 8c602...88a

Steriliser katta de. At hun ikke har blitt gravid til nå er ren skjær flaks.

Anonymous poster hash: b229f...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...