Gå til innhold

Samboer ville ha en hund til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å takk og lov for at du sier det! Så da har vi sånn omtrent 3-6 måneder med ren tortur før den faktisk blir ganske så koselig og god som en mops SKAL være da? Fantastisk. Gjorde deres også utfall mot alt som kom i mot og var tøff i trynet?

Den kan alt av lydighet og vi har vært på kurs. Men det er akkurat som at enkelte ting bare ikke VIL inn. Eller bli inne. Eller hva som helst. Ugh. Takke meg til store arbeidsvillige miniponnier tenker jeg :fnise:

TS

Anonymous poster hash: 6441f...825

Utfall og vel så det. Fullstendig mongo.

Anonymous poster hash: 84143...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er forresten ikke overvektig. Den veier 11,5 kg, men er stram som bare det. Finnes ikke fett på kroppen, bare muskel. Så alt burde jo ligge til rette for at det skulle kunne være litt mer fart i den da.

TS

Anonymous poster hash: 6441f...825

Det skulle jeg likt å sett!!

Vår er en stor og kraftig hannhund og veier 8,5 kg og jeg syns han er lubben nå.

Skjønner godt at den er treg da.

Anonymous poster hash: 84143...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg likt å sett!!

Vår er en stor og kraftig hannhund og veier 8,5 kg og jeg syns han er lubben nå.

Skjønner godt at den er treg da.

Anonymous poster hash: 84143...caa

Ser veldig slank og fin ut. Vekten kommer fra musklene, og ikke fra fett. Hadde det vært fett så hadde den nok vært bælfeit :fnise: Fett tar jo mer plass pr. kg ;)

Anonymous poster hash: 6441f...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig slank og fin ut. Vekten kommer fra musklene, og ikke fra fett. Hadde det vært fett så hadde den nok vært bælfeit :fnise: Fett tar jo mer plass pr. kg ;)

Anonymous poster hash: 6441f...825

Vår har også mye muskler. Har du bilde? Nekter å tro at det før jeg ser det. 3 kg er jo faen meg over 1/3 av hunden vår.

Anonymous poster hash: 84143...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hunder kan trenes, det kommer KUN an på treneren...

hilsen en som konkurrerer i lydighet, agility og spor med en "utenbar" rase...

Alle individer lærer forskjellig, er man en god så avdekker man fort hvordan hunden bør trenes også gjør man dette. Det kan ta tid, krefter og tære på tolmodigheten...men når det fungerer er det enda kulere!

det du må tenkte på: Hva belønner du med (hva er viktig for hunden din) hva belønner du (timing) og hvordan legger du opp treninga...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du beskriver er ikke dumskap, men sterk egenvilje (stahet) og pubertet. Jeg har en rase med lignende lynne som akkurat har gått inn i puberteten. Den oppfører seg på samme måte. Den kan dekk, bli, og kom, men ikke søren om den gidder å gjøre det med mindre den vet at jeg har noe godt. Da setter den seg å ser dumt på meg, og "flirer" med halen. Den erter og tester grenser, og virker som at den flinke valpen jeg hadde for en måned siden har glemt 90% av det den kunne. Har opplevd det samme før, og det går over.

Sånn som du beskriver din motvilje mot å få denne rasen, og måten du ser på hunden som dum, så skjønner jeg godt at du ikke får til å trene den. Den merker garantert på deg at du ikke liker den, at du blir sur eller lei når den ikke får til (eller gidder). Du undervurderer rasen, som veldig mange andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11,5kg er mye for en Mops å veie, og siden du sier den kun har muskler, hvordan får dere trent muskler på den når den går i museskritt tempo?

Kjenner flere Mopser som er mye mer aktive enn det deres høres ut som er.

Har dere fått dyrlegen til å sjekke at alt er som det skal med hodet? Ofte har disse flatnese hundene også problemer med hodet/hjerne ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hva dere vil om vekta og muskulaturen, men at det er en HELT inaktiv hund stemmer ikke. Når vi går tur i bånd så går det som regel tregt. Men det er ikke det samme som at vi aldri er i ulendt terreng som gjør at det må brukes krefter og muskler. I tillegg så har jeg råforet den middels store hunden så da var det naturlig for mopsen også.
Bildet jeg har lagt ved er tatt på en utstilling litt nordpå hvor vi møtte oppdretter som ville treffe hunden igjen.

Men siden flertallet her tenker at det er vanlig unghundtrass selv om jeg har aldri sett noe liknende før så fortsetter jeg med å vedlikeholde alt vi har trent på og fortsatt stille krav.
Bedrer det seg ikke så får vi få sjekket om det er andre ting.

Takk for svar alle sammen. Jeg er mer optimistisk nå i forhold til fremtiden med denne tassen. I det siste har jeg vært helt motløs. Men når andre kan fortelle mye av det samme så er jo ikke alt håp ute. Heldigvis :)

TS



Anonymous poster hash: 6441f...825

post-37809-0-00417300-1398278118_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hva dere vil om vekta og muskulaturen, men at det er en HELT inaktiv hund stemmer ikke. Når vi går tur i bånd så går det som regel tregt. Men det er ikke det samme som at vi aldri er i ulendt terreng som gjør at det må brukes krefter og muskler. I tillegg så har jeg råforet den middels store hunden så da var det naturlig for mopsen også.

Bildet jeg har lagt ved er tatt på en utstilling litt nordpå hvor vi møtte oppdretter som ville treffe hunden igjen.

Men siden flertallet her tenker at det er vanlig unghundtrass selv om jeg har aldri sett noe liknende før så fortsetter jeg med å vedlikeholde alt vi har trent på og fortsatt stille krav.

Bedrer det seg ikke så får vi få sjekket om det er andre ting.

Takk for svar alle sammen. Jeg er mer optimistisk nå i forhold til fremtiden med denne tassen. I det siste har jeg vært helt motløs. Men når andre kan fortelle mye av det samme så er jo ikke alt håp ute. Heldigvis :)

TS

Anonymous poster hash: 6441f...825

Så fin han er. Og ikke overvektig heller nei. Rart at han veier så mye når han ser slik ut. Venninna mi sin mops veier 10 og han er ganske feit :)

Anonymous poster hash: b4e16...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hva dere vil om vekta og muskulaturen, men at det er en HELT inaktiv hund stemmer ikke. Når vi går tur i bånd så går det som regel tregt. Men det er ikke det samme som at vi aldri er i ulendt terreng som gjør at det må brukes krefter og muskler. I tillegg så har jeg råforet den middels store hunden så da var det naturlig for mopsen også.

Bildet jeg har lagt ved er tatt på en utstilling litt nordpå hvor vi møtte oppdretter som ville treffe hunden igjen.

Men siden flertallet her tenker at det er vanlig unghundtrass selv om jeg har aldri sett noe liknende før så fortsetter jeg med å vedlikeholde alt vi har trent på og fortsatt stille krav.

Bedrer det seg ikke så får vi få sjekket om det er andre ting.

Takk for svar alle sammen. Jeg er mer optimistisk nå i forhold til fremtiden med denne tassen. I det siste har jeg vært helt motløs. Men når andre kan fortelle mye av det samme så er jo ikke alt håp ute. Heldigvis :)

TS

Anonymous poster hash: 6441f...825

Det der var jo en kanonflott mops!!! Må bare bøye meg i støvet og si unnskyld for min bastante overbevisning hvis det stemmer. Fikk det ikke til å gå opp i hodet da vår er hvertfall +5 cm høyere enn rasestandard og ser BÆLFEIT ut på 11,5 kg.

Anonymous poster hash: 84143...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin han er. Og ikke overvektig heller nei. Rart at han veier så mye når han ser slik ut. Venninna mi sin mops veier 10 og han er ganske feit :)

Anonymous poster hash: b4e16...890

Det der var jo en kanonflott mops!!! Må bare bøye meg i støvet og si unnskyld for min bastante overbevisning hvis det stemmer. Fikk det ikke til å gå opp i hodet da vår er hvertfall +5 cm høyere enn rasestandard og ser BÆLFEIT ut på 11,5 kg.

Anonymous poster hash: 84143...caa

Hehe takk for det :)

Jeg har lest rasestandard og der står det at de skal være kompakte men ikke overvektige, og at vekten skal ligge på rundt 8 kg for en hann. Ikke rart at folk begynner å lure da, men som dere ser så er han veldig fast og fin. Har inntrykk av at det har en del med gener å gjøre. Denne kommer fra østeuropeiske linjer. Der er de visst kraftigere generelt sett så det har nok litt med bygningen generelt å gjøre også :)

Oppdretter er veldig fornøyd og ville at vi skulle begynne å stille ut. Et par ganger i hvert fall. Men det er ikke helt min greie det der. Så vi får se. Kanskje et par ganger bare for å se hvordan det går.

PS: Den har uanstrengt pust også, bare så det er sagt (til alle bastante mopsehatere der ute)!

TS

Anonymous poster hash: 6441f...825

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du ser litt lysere på det nå! :)

Vår hund er også unghund i puberteten, som innimellom har bomull i ørene, ikke klarer å konsentrere seg for fem flate øre hvis den ser en hund og ser/hører spøkelser ( = bjeffing på ingenting). Det er helt normalt og går over! :) Vi snakket med oppdretter om det, og hun sier at vi kan avskrive det aller meste av idiotoppførsel på hormoner og at det går seg til. Du får hunden din tilbake etter hvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær snill og ikke avle på hunden. Mops er en rase som helst bør få dø ut.



Anonymous poster hash: dbbba...9f0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær snill og ikke avle på hunden. Mops er en rase som helst bør få dø ut.

Anonymous poster hash: dbbba...9f0

Blir kvalm av sånne kommentarer

Anonymous poster hash: 84143...caa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av sånne kommentarer

Anonymous poster hash: 84143...caa

Du får bli så kvalm du bare vil.

Jeg for min del blir kvalm av å lese hvor arrogante og grådige mennesker er, som driter i at noen raser er ekstremt syke.

http://www.rasehunder.com/rasehunder/syke_hunderaser

http://www.rasehunder.com/rasehunder/syke_hunderaser

Anonymous poster hash: dbbba...9f0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får bli så kvalm du bare vil.

Jeg for min del blir kvalm av å lese hvor arrogante og grådige mennesker er, som driter i at noen raser er ekstremt syke.

http://www.rasehunder.com/rasehunder/syke_hunderaser

http://www.rasehunder.com/rasehunder/syke_hunderaser

Anonymous poster hash: dbbba...9f0

Ikke alle mopser er det.

Holdningendring, avlskontroll og helsefokus er det jeg mener burde skje før evt. utrydding av rasen.

Anonymous poster hash: 84143...caa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle mopser er det.

Holdningendring, avlskontroll og helsefokus er det jeg mener burde skje før evt. utrydding av rasen.

Anonymous poster hash: 84143...caa

Det du nevner er ikke nok.

I linken står det svart på hvitt.

Noen raser er faktisk ekstremt syke, og når alt avlsmaterialet er så dårlig kan ikke selv den mest entusiastiske oppdretter gjøre noe med problemet.

Anonymous poster hash: dbbba...9f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å svare på de siste kommentarene her en gang for det er ikke det som er temaet her. Og raseklubben er i gang med å utvikle retningslinjer for avl og flere oppdrettere har strenge krav blant annet til pust, PL, og fysikk generelt. Men som sagt så er ikke det temaet her så start heller en ny tråd om akkurat det.

Jeg skal prøve å ta med tennisball i tillegg til godbit når vi er ute på tur. Begynne forsiktig slik at den venner seg til at det blir lek ved god oppførsel. Jeg vet egentlig at det vil bli bedre og det i seg selv er jo en motivasjon. Men om jeg har lyst? Nei, absolutt ikke! Det blir fult sirkus så snart vi ser noen av de ovennevnte tingene, men forhåpentligvis så er det å få leke etter passeringer og liknende god nok belønning for dette stabeistet :)

TS



Anonymous poster hash: 6441f...825
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner er ikke nok.

I linken står det svart på hvitt.

Noen raser er faktisk ekstremt syke, og når alt avlsmaterialet er så dårlig kan ikke selv den mest entusiastiske oppdretter gjøre noe med problemet.

Anonymous poster hash: dbbba...9f0

Ja, det står det i linken, ja. Og det er helt greit å mene det, men det er bare det; meninger. Og mange er uenige i akkurat de meningene. Med mindre du kan linke til en god forskningsartikkel hvor forskerne er enige om at resultatet er så alvorlig at det ikke er mulig å få rasen frisk med det avlsmaterialet man har i verden i dag, så er det fortsatt bare meninger.

Det er like mye (eller lite) "sannhet" i dine meninger som mine, eller TS sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...