Gå til innhold

Date som aldri spanderer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er litt rart. Jeg syntes det er vanlig folkeskikk at den som inviterer betaler - mann eller kvinne :) Selvfølgelig kan man TILBY seg å betale utover dette, men min hovedregel er at den som inviterer betaler også regningen :) Så får man bytte litt på det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på alder og sosialt lag også tenker eg. Jeg er student. Det er kanskje lettere for kvinner i 30-årene å bli påspandert av en mann som har så mye penger at man ikke trenger å være bekymret for at han ser på det som en "investering"?

Jo yngre en kvinne er desto mindre vant er hun med dating, og kanskje spesielt i situasjoner med middag o.l. I det hele tatt er mange forvirret. De vet ikke om de skal henge som venner eller se på det som en date. Feminismen forteller dem at det å ha penger og vise det er et attraktivt trekk også hos kvinner og de vil ikke fremstå som "den svake part". Mange vet at de skal tilby å betale men vet ikke hvor sterkt de skal insistere og det hele blir kleint.

Jeg er 23 men jeg har datet menn endel eldre enn meg selv (26-44) og de er mer vant med datingsituasjoner så det blir sjelden kleint. Som reglel ordner de det diskre. F.eks. hvis jeg går på toalettet, kommer jeg tilbake og de har betalt. Jeg vil sjekke når vi drar, de sier det er ordnet og jeg sier tusen takk for middagen.

Som en hovedregel liker jeg ikke å la det bli et issue. Dvs. aldri krangle eller insistere eller la det bli et samtaleemne. Man forstår ganske raskt hva han planlegger (dog jeg har aldri erfart at en mann lar meg betale min del).

Anonymous poster hash: a9d3b...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg inviterer så har ikke jeg noe i mot å ta regningen, men dersom hun insisterer på å bidra så latt jeg hun få gjøre det. Føler det viktigste er at man ikke lager noe styr ut av det. Helt unødvendig å henge seg opp i ting som dette.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal mannen spandere på kvinnen egentlig?



Anonymous poster hash: 6c0e9...61d
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal mannen spandere på kvinnen egentlig?

Anonymous poster hash: 6c0e9...61d

Det var så mye greiere før. Da spanderte mannen. Enkelt og greit.

Men dersom man sammen blir enige om å gå ut, velger sted sammen etc, og det er date nr 5, er det da mer greit å dele regningen enn dersom det er første date og den ene har bedt den andre ut? Hva mener dere?

Eller koker det hele ned til hvilket syn på feminisme de som dater har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Han trenger ikke om å være en gjerrigknark. Jeg tror faktisk noen kan være veldig konsekvente på å ikke spandere på en jente de enda ikke kjenner. Mulig det er noe som står i The Game eller lignende, hva vet jeg.

Personlig er jeg konsekvent på å ikke bruke betydelige summer på en jente jeg enda ikke kjenner, men når jeg inviterer en jente med på noe så spanderer jeg alltid første runde og ofte resten også. Regner ikke på sånt og synes det er helt naturlig.

Jeg synes imidlertid at det alltid er en stor bonus om hun prøver å betale for seg eller tilbyr seg å ta neste eller tredje runde om vi drikker øl.

Jenter som forventer og synes det er helt naturlig at mannen betaler alt er veldig turn-off.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var så mye greiere før. Da spanderte mannen. Enkelt og greit.

Men dersom man sammen blir enige om å gå ut, velger sted sammen etc, og det er date nr 5, er det da mer greit å dele regningen enn dersom det er første date og den ene har bedt den andre ut? Hva mener dere?

Eller koker det hele ned til hvilket syn på feminisme de som dater har?

Men doh, det hele koker jo ned til om du lager en big deal ut av det eller ikke. Hvis du håndterer det rolig og greit går det fint.

Han trenger ikke om å være en gjerrigknark. Jeg tror faktisk noen kan være veldig konsekvente på å ikke spandere på en jente de enda ikke kjenner. Mulig det er noe som står i The Game eller lignende, hva vet jeg.

Mhm, de mente man mistet verdi av å spandere. At man mer eller mindre kjøper damens tid ved å gjøre det, men jeg synes det er en snever tankegang.

Går helt fint å spandere så lenge man ikke prøver å imponere, eller tar opp et skilt hvor det står: "I want sex in return". Så lenge man ikke forventer noe spesefikt tilbake og ikke gir henne følelsen av det går det fint.

Jeg synes imidlertid at det alltid er en stor bonus om hun prøver å betale for seg eller tilbyr seg å ta neste eller tredje runde om vi drikker øl.

Ja :) De jentene skiller seg ut!

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Opplever rett som det er at jenter foreslår 1. date på en restaurant (og dermed implisitt forventer et gratis måltid++). Det er totalt turn-off.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever rett som det er at jenter foreslår 1. date på en restaurant (og dermed implisitt forventer et gratis måltid++). Det er totalt turn-off. [/quote

100% enig, og jeg er jente

Anonymous poster hash: d188f...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever rett som det er at jenter foreslår 1. date på en restaurant (og dermed implisitt forventer et gratis måltid++). Det er totalt turn-off.

Da velger du jenter ut av feil kriterie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, de mente man mistet verdi av å spandere. At man kjøper damen ved å gjøre det, men jeg synes det er en snever tankegang. Går helt fint å spandere så lenge man ikke tar opp et skilt hvor det står: "I want sex in return". Så lenge man ikke forventer noe spesefikt tilbake og ikke gir henne følelsen av at du forventer noe går det helt fint å spandere.

Det er mye som står i The Game som fungerer imot gutter. De mest attraktive mennene spanderer så og si alltid. Det har antakeligvis sammenheng med at mennene med best suksess blant kvinner gjerne ofte har penger og derfor kan betale for en middag uten å se på det som noe tap.

Jeg sier ikke at The Game utelukkende er tull. Rundt 10-15% av det er ting som mange kunne dra nytte av, men veldig mye må forkastes. Det er knapt noe verre enn menn som driver med "negging" - dvs. gi negativt ladede komplimenter eller på andre vis trekker en kvinne ned (på sitt nivå, antakeligvis).

Problemet med Game er at de mennene som har sosiale antenner og kan hente det som er nyttig og klarer å filtrere det ut som regel ikke trenger å plukke opp boken i det hele tatt. Mens de som sluker alt rått og ikke klarer å bruke triksene er de som er mest tilboyelige til å lese boken i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: a9d3b...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever rett som det er at jenter foreslår 1. date på en restaurant (og dermed implisitt forventer et gratis måltid++). Det er totalt turn-off.

Dette har jeg aldri opplevd eller sett. Hva med at du selv tar initiativ til en date og derfor bestemmer? Kvinner liker jo menn som tar charge.

Anonymous poster hash: a9d3b...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Da velger du jenter ut av feil kriterie.

Nei, jeg vil ikke ha jenter som ser på gutter som en reservelommebok. Hvis du følte deg truffet så var jo det dumt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lincoln

Dette har jeg aldri opplevd eller sett. Hva med at du selv tar initiativ til en date og derfor bestemmer? Kvinner liker jo menn som tar charge.

Anonymous poster hash: a9d3b...852

Det gjør jeg jo selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en mann i det hele tatt nedverdiger seg til å lese " The Game", er grunn nok til å la være og date den personen. Det er en drittbok skrevet av en drittperson. Folk må lære seg å kommunisere, thats all! Vil man dele på regningen, så gjør man det. Hvis ikke, si ifra på en tydelig måte.

Anonymous poster hash: d188f...265

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke ha jenter som ser på gutter som en reservelommebok. Hvis du følte deg truffet så var jo det dumt.

Nei jeg følte meg ikke truffet. Jeg foretrekker å betale for det jeg spiser og drikker selv. Men dersom en mann insisterer på å betale en gang, så betaler jeg ofte andre gangen, og sånn veksler det.

Jeg tenkte heller at du kanskje hadde valgt damer som indirekte vil at du skal spandere hele tiden. Ubevisst valg? Det kan skje den beste. Så lykke til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Leo Nardo

Aldri i livet om jeg hadde tatt med en jente på restaurant på første date. Har heller ikke opplevd at noen har foreslått det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Aldri i livet om jeg hadde tatt med en jente på restaurant på første date. Har heller ikke opplevd at noen har foreslått det.

:)

Bare vent :) Men da vet du hva du skal si ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Bare vent :) Men da vet du hva du skal si ihvertfall!

Har vel møtt rundt ti nye kvinner bare de siste seks månedene og har ikke hørt noe så langt. Jeg hadde uansett sagt nei til et slikt forslag av flere grunner.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Har vel møtt rundt ti nye kvinner bare de siste seks månedene og har ikke hørt noe så langt. Jeg hadde uansett sagt nei til et slikt forslag av flere grunner.

:)

Det er bra. Nå er jeg muligens litt eldre enn deg, så det har nok også litt å si.

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...