Gå til innhold

Hvordan få han som venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har "datet" en fyr en god stund (noen måneder), dvs vi har ikke akkurat gått ut og spist middager og sånn, men bare hengt sammen, og skrevet en drøss med meldinger til hverandre.

Problemet er at jeg har egentlig funnet ut at jeg ikke syntes han er noe kjæresteemne, jeg er ikke så tiltrukket av han fysisk, jeg skjønner ikke helt humoren hans og jeg syntes egentlig kanskje han blir en smule kjedelig i lengden.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har dratt det så langt - nå skal det sies at vi ikke har kysset engang, fordi jeg har holdt tilbake. Alikevel henger han fortsatt etter meg og virker superinteressert. Han har t.o.m sagt noe sånt som at han er villig til å vente på meg i maange måneder (han sikter vel til sex da). Jeg tror en del av meg ønsker å ha han som venn, fordi han er egentlig en sykt grei fyr, det bare mangler noe der for å kunne være noe mer for min del.

Jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er mulig å kunne fortsette som venner? Min erfaring fra tidligere er at gutter jeg har avvist fordi jeg kun er intr i vennskap, ikke har vært intr i å beholde kontakten. Jeg FATTER ikke hvordan noen jenter klarer å ha et tonn av guttevenner, jeg har INGEN guttevenner jeg. De vil enten knulle eller date /være kjærester eller ingenting. Hvordan går dere andre frem når dere får dere guttekompiser? Hvordan kan jeg forklare det for han her på en måte som gjør at han ikke forsvinner?



Anonymous poster hash: 34cac...e60
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har "datet" en fyr en god stund (noen måneder), dvs vi har ikke akkurat gått ut og spist middager og sånn, men bare hengt sammen, og skrevet en drøss med meldinger til hverandre.

Problemet er at jeg har egentlig funnet ut at jeg ikke syntes han er noe kjæresteemne, jeg er ikke så tiltrukket av han fysisk, jeg skjønner ikke helt humoren hans og jeg syntes egentlig kanskje han blir en smule kjedelig i lengden.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har dratt det så langt - nå skal det sies at vi ikke har kysset engang, fordi jeg har holdt tilbake. Alikevel henger han fortsatt etter meg og virker superinteressert. Han har t.o.m sagt noe sånt som at han er villig til å vente på meg i maange måneder (han sikter vel til sex da). Jeg tror en del av meg ønsker å ha han som venn, fordi han er egentlig en sykt grei fyr, det bare mangler noe der for å kunne være noe mer for min del.

Jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er mulig å kunne fortsette som venner? Min erfaring fra tidligere er at gutter jeg har avvist fordi jeg kun er intr i vennskap, ikke har vært intr i å beholde kontakten. Jeg FATTER ikke hvordan noen jenter klarer å ha et tonn av guttevenner, jeg har INGEN guttevenner jeg. De vil enten knulle eller date /være kjærester eller ingenting. Hvordan går dere andre frem når dere får dere guttekompiser? Hvordan kan jeg forklare det for han her på en måte som gjør at han ikke forsvinner?

Anonymous poster hash: 34cac...e60

bedre å bli lagt for hat enn å bli frienzona av en jente man vil ligge med synes jeg.

Anonymous poster hash: 2d4d3...a7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare er meg selv jeg, og sier klart og tydelig at jeg trives i deres selskap og at jeg kun vil være venner da det ikke er noe romantisk kjemi eller hva jeg skal kalle det

Anonymous poster hash: 5699a...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre å bli lagt for hat enn å bli frienzona av en jente man vil ligge med synes jeg.

Anonymous poster hash: 2d4d3...a7c

Jeg hater ingen.

Jeg bare er meg selv jeg, og sier klart og tydelig at jeg trives i deres selskap og at jeg kun vil være venner da det ikke er noe romantisk kjemi eller hva jeg skal kalle det

Anonymous poster hash: 5699a...678

Det er jeg også:/ funker ikke.

Anonymous poster hash: 34cac...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han om han kunne tenke seg å være din venn? Si at du dessverre ikke føler noe annet enn vennskap ovenfor han, og så får det være opp til han om han ønsker å ha deg som venn. Du kan være heldig :-),

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er mulig å kunne fortsette som venner? Min erfaring fra tidligere er at gutter jeg har avvist fordi jeg kun er intr i vennskap, ikke har vært intr i å beholde kontakten. Jeg FATTER ikke hvordan noen jenter klarer å ha et tonn av guttevenner, jeg har INGEN guttevenner jeg. De vil enten knulle eller date /være kjærester eller ingenting. Hvordan går dere andre frem når dere får dere guttekompiser? Hvordan kan jeg forklare det for han her på en måte som gjør at han ikke forsvinner?

Anonymous poster hash: 34cac...e60

Hvorfor tror du at en mann som er interessert i deg vil finne seg i å bli ydmyka på den måten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skulle han være interessert i å være venn med deg? Du driver jo og player han for selskap. Legg deg flat og la han være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han gå Ts, det du driver med er like ille som gutta som behandler jenter som dritt..

Kvinnelig version av en player..

Stakkars mann.

Endret av Viventium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er mulig å kunne fortsette som venner? Min erfaring fra tidligere er at gutter jeg har avvist fordi jeg kun er intr i vennskap, ikke har vært intr i å beholde kontakten. Jeg FATTER ikke hvordan noen jenter klarer å ha et tonn av guttevenner, jeg har INGEN guttevenner jeg. De vil enten knulle eller date /være kjærester eller ingenting. Hvordan går dere andre frem når dere får dere guttekompiser? Hvordan kan jeg forklare det for han her på en måte som gjør at han ikke forsvinner?

Anonymous poster hash: 34cac...e60

Jeg blir venner med de jeg i fra starten av ønsket å bli venner med. Hvis du vil ha guttevenner må du treffe menn som faktisk ønsker vennskap, og gjør det klart i fra starten av hva du vil. Kanskje 90% av gutta forsvinner allerede da, men de som blir igjen vil forhåpentligvis ønske det samme som deg. Når jeg treffer en dame jeg liker og emnet om venner kommer opp sier jeg alltid at jeg ikke blir venner med damer jeg er tiltrukket av. Jeg gir basicly bedskjed om at jeg ikke er interessert i vennskap.

Problemet i denne saken ts er at grunnlaget for vennskap er feil, han liker deg og ser på deg som noe mer enn bare en venn. Dere vil ikke det samme.

Det finnes vel noen som klarer å forsette som venner etter man har blitt avist, men de fleste jeg har sett har som har gjort det har hatt det tøft. Ikke bare stresser de når de er rundt damen, men de blir konstant nedbrudt av å ha henne i livet sitt. Spesielt når det kommer nye menn inn i bilde for henne og han må sitte å høre på alt hun har å fortelle om han. Gjør fyren en tjeneste og latt han gå. Neste gang inngå relasjonen på riktig primiss fra starten av.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir venner med de jeg i fra starten av ønsket å bli venner med. Hvis du vil ha guttevenner må du treffe menn som faktisk ønsker vennskap, og gjør det klart i fra starten av hva du vil. Kanskje 90% av gutta forsvinner allerede da, men de som blir igjen vil forhåpentligvis ønske det samme som deg. Når jeg treffer en dame jeg liker og emnet om venner kommer opp sier jeg alltid at jeg ikke blir venner med damer jeg er tiltrukket av. Jeg gir basicly bedskjed om at jeg ikke er interessert i vennskap.

Problemet i denne saken ts er at grunnlaget for vennskap er feil, han liker deg og ser på deg som noe mer enn bare en venn. Dere vil ikke det samme.

Det finnes vel noen som klarer å forsette som venner etter man har blitt avist, men de fleste jeg har sett har som har gjort det har hatt det tøft. Ikke bare stresser de når de er rundt damen, men de blir konstant nedbrudt av å ha henne i livet sitt. Spesielt når det kommer nye menn inn i bilde for henne og han må sitte å høre på alt hun har å fortelle om han. Gjør fyren en tjeneste og latt han gå. Neste gang inngå relasjonen på riktig primiss fra starten av.

Tusen takk for et seriøst svar :):dagens-rose: er så mye flåsete svar på KG, så blir helt oppgitt til tider..

Jeg skjønner at det sikkert er vanskelig å skulle være venner med noen man i utgangspunktet er interessert i som mer enn en venn.. Det jeg syntes er så fascinerende bare, er at jeg har jo mange venninner som har guttevenner - og jeg tviler sterkt på at alle disse guttevennene kun har vært ute etter vennskap i alle tilfeller. Og jeg hører stadig vekk at gutter aldri er venner med damer de ikke kunne tenkt seg å ha sex med, men skjønner jo at dette ikke er fakta i alle tilfeller. Så derfor blir jeg så oppgitt når det virker som at jeg er den eneste i hele Norge som ikke klarer å være venner med gutter. Alle gutter som tar kontakt eller vil bli kjent er ute etter noe annet. Og jeg er ikke akkurat noen sexbombe eller noen 10'er så er et mysterium for meg. (Er det kanskje derfor gutter ikke vil være venner? :klo: ) Jeg var jo i utgangspunktet interessert i han i begynnelsen, men det har dabbet av for min del - og jeg har jo ikke lurt han til å ha sex med meg eller kysset han eller noe sånt, så han skjønner jo at noe ikke er som det skal siden vi ikke har gjort disse tingene enda..

Anonymous poster hash: 34cac...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Den eneste måten gutter og jenter kan bli venner på er dersom man treffes som en gjeng eller via jobben, altså i settinger det ikke egentlig er noe tema å være mer enn venner i utgangspunktet.

Man kan aldri bli venner med noen som man dater med, dersom dette ikke er noe som er 100 % i orden for begge parter - noe det aldri er. Det er alltid en part som blir skuffet.

Du er bra dum dersom du går på date med en fyr for at han skal bli "vennen din".

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten gutter og jenter kan bli venner på er dersom man treffes som en gjeng eller via jobben, altså i settinger det ikke egentlig er noe tema å være mer enn venner i utgangspunktet.

Man kan aldri bli venner med noen som man dater med, dersom dette ikke er noe som er 100 % i orden for begge parter - noe det aldri er. Det er alltid en part som blir skuffet.

Du er bra dum dersom du går på date med en fyr for at han skal bli "vennen din".

Kjære deg, jeg går ikke på date med en fyr for at han skal bli vennen min. Jeg var i utgangspunktet intr. Les posten min over her. Du må jo lese hva jeg skriver før du kommer med disse kommentarene dine. Sikkert kult å komme med sånne uttalelser og fremstå som du er ekspert på feltet, men det virker litt mot sin hensikt når du ikke engang gidder å lese det jeg skriver først.

Og jo, jeg har jo flere venninner som har guttevenner hvor det ikke er noen hemmelighet at gutten kunne tenkt seg noe mer. Det skrev jeg også i den posten litt over her. Så hvordan forklarer du det da? Siden du er så bastant i uttalelsene dine.

Anonymous poster hash: 34cac...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere guttevenner, helt til jeg møtte min nåværende samboer. Da stoppet 70-80% å ta kontakt.. Og disse guttevennene hadde jeg aldri vært på date med (for å få avklart det) og hatt som nære venner over flere år.

Tror d blir vanskelig å beholde han som venn om han har følelser for deg. Men du kan jo gi han tilbudet og ev litt tid på å fordøye d?

Anonymous poster hash: 311ec...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lincoln

Og jo, jeg har jo flere venninner som har guttevenner hvor det ikke er noen hemmelighet at gutten kunne tenkt seg noe mer. Det skrev jeg også i den posten litt over her. Så hvordan forklarer du det da? Siden du er så bastant i uttalelsene dine. Anonymous poster hash: 34cac...e60

Lett å forklare. De er "venner" fordi gutten kunne tenkt seg noe mer. Venninnene dine er dermed skikkelige drittkjerringer som utnytter at guttene har følelser for dem.

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere guttevenner, helt til jeg møtte min nåværende samboer. Da stoppet 70-80% å ta kontakt.. Og disse guttevennene hadde jeg aldri vært på date med (for å få avklart det) og hatt som nære venner over flere år.

Tror d blir vanskelig å beholde han som venn om han har følelser for deg. Men du kan jo gi han tilbudet og ev litt tid på å fordøye d?Anonymous poster hash: 311ec...a31

Du er langt ifra den eneste som har opplevd det der..

Jeg er av oppfattningen av at et vennskap går men en av partene vil da gjerne noe mer,

Jeg sitter med synspunktet at menn og kvinner funker sjelden som venner hvis dem er alene.. Hvis en gutt og en jente er alene sammen over lengre tid vil dem enten utvikle følelser eller forakt mot den andre parten.

I grupper eller en sjelden gang er det problemfritt men ikke kun dem to over tid.

Også hørt at det er fullt mulig og være venner men dem somregel vokst opp sammen og det kan jo virke logisk da dem har vokst opp med hverandre og blir mer bror søsken forhold(aldri sett på hverandre som seksuell partner..)

Men jeg tror jenter klarer dette veldig mye bedre en gutter da gutten i 9/10 tilfeller vil noe mer..

Men husk at alle regler har et unntak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten gutter og jenter kan bli venner på er dersom man treffes som en gjeng eller via jobben, altså i settinger det ikke egentlig er noe tema å være mer enn venner i utgangspunktet.

Man kan aldri bli venner med noen som man dater med, dersom dette ikke er noe som er 100 % i orden for begge parter - noe det aldri er. Det er alltid en part som blir skuffet.

Du er bra dum dersom du går på date med en fyr for at han skal bli "vennen din".

Det her er en smule bastant. Såklart kan gutter og jenter være venner selv om de møtes i settinger som tilsier alt annet. Min ubestridt beste venn er jente, og jeg er hennes om ikke beste så iallfall en av de beste vennene hun har. Ironisk nok antar "alle" at hun og jeg er sammen på tross av at hun har et litt useriøst forhold til en annen gutt. Vi møtte hverandre via nettdating og gikk på en date uten at det resulterte i noe som helst annet enn at vi umiddelbart var venner. Mulig jeg bare er sær, men jeg har aldri vært skuffet over det. Tvert i mot har hun betydd utrolig mye for meg, og har inspirert meg til å endre på visse aspekter av livet mitt.

[...]

Jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er mulig å kunne fortsette som venner? Min erfaring fra tidligere er at gutter jeg har avvist fordi jeg kun er intr i vennskap, ikke har vært intr i å beholde kontakten. Jeg FATTER ikke hvordan noen jenter klarer å ha et tonn av guttevenner, jeg har INGEN guttevenner jeg. De vil enten knulle eller date /være kjærester eller ingenting. Hvordan går dere andre frem når dere får dere guttekompiser? Hvordan kan jeg forklare det for han her på en måte som gjør at han ikke forsvinner?

Anonymous poster hash: 34cac...e60

Ut fra det du skriver så er det vel fint lite håp om å beholde han som venn. Du kan såklart markere tydelig at du ser på han som en venn og vil for alltid gjøre det og se hva som skjer. Skal jeg dog være ærlig, så virker han langt mer interessert enn han bør være for å kunne akseptere det. De guttevennene jenter har kan veldig grovt deles inn i to.

a) Han er interessert, men er vennen din i håp om at det blir noe mer en gang i fremtiden. Skulle du havne i et forhold vil bare de mest håpefulle, desperate og tålmodige av disse være igjen.

b) Han er og har aldri vært spesielt interessert i deg og er en reell venn. Mitt inntrykk er at dette er sjelden vare.

Hvis du ønsker deg guttevenner så må du finne noen som passer kategori b. Noen som verdsetter deg for dine vennskaplige egenskaper, fremfor utseende, og ikke minst ser verdien i å ha en jentevenn. Samtidig må du være tydelig på at du ønsker vennskap. Desto tidligere det etableres, desto bedre er sjansene for å lykkes med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lincoln

Det her er en smule bastant. Såklart kan gutter og jenter være venner selv om de møtes i settinger som tilsier alt annet. Min ubestridt beste venn er jente, og jeg er hennes om ikke beste så iallfall en av de beste vennene hun har. Ironisk nok antar "alle" at hun og jeg er sammen på tross av at hun har et litt useriøst forhold til en annen gutt. Vi møtte hverandre via nettdating og gikk på en date uten at det resulterte i noe som helst annet enn at vi umiddelbart var venner. Mulig jeg bare er sær, men jeg har aldri vært skuffet over det. Tvert i mot har hun betydd utrolig mye for meg, og har inspirert meg til å endre på visse aspekter av livet mitt.

Hm. Ikke overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "datet" en fyr en god stund (noen måneder), dvs vi har ikke akkurat gått ut og spist middager og sånn, men bare hengt sammen, og skrevet en drøss med meldinger til hverandre.

Problemet er at jeg har egentlig funnet ut at jeg ikke syntes han er noe kjæresteemne, jeg er ikke så tiltrukket av han fysisk, jeg skjønner ikke helt humoren hans og jeg syntes egentlig kanskje han blir en smule kjedelig i lengden.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har dratt det så langt - nå skal det sies at vi ikke har kysset engang, fordi jeg har holdt tilbake. Alikevel henger han fortsatt etter meg og virker superinteressert. Han har t.o.m sagt noe sånt som at han er villig til å vente på meg i maange måneder (han sikter vel til sex da). Jeg tror en del av meg ønsker å ha han som venn, fordi han er egentlig en sykt grei fyr, det bare mangler noe der for å kunne være noe mer for min del.

Jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er mulig å kunne fortsette som venner? Min erfaring fra tidligere er at gutter jeg har avvist fordi jeg kun er intr i vennskap, ikke har vært intr i å beholde kontakten. Jeg FATTER ikke hvordan noen jenter klarer å ha et tonn av guttevenner, jeg har INGEN guttevenner jeg. De vil enten knulle eller date /være kjærester eller ingenting. Hvordan går dere andre frem når dere får dere guttekompiser? Hvordan kan jeg forklare det for han her på en måte som gjør at han ikke forsvinner?

Anonymous poster hash: 34cac...e60

Opp igjennom årene så har de aller aller fleste jenter lagt opp til å kun være venn med meg, noe som som regel

har vært helt greit ettersom *venne kjemien" har vært der i utgangspunktet.

Men det man i praksis er at en blir en ressurs for dem istedet for en venn. En de altids kan ringe til hvis de trenger transport eller noen som er god til å lytte. Det er aldri interessant engang for dem å introdusere meg for resten av deres venniner engang så i utgangspunktet så hadde ikke jeg vært særlig keen på akkurat den delen.

Iløpet av årene (er nå over 30) så har det vært et par tilfeller av dem uten unntak. Så tror ikke jeg hadde vært særlig keen på akkurat det nei.

Anonymous poster hash: 2a194...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Men det man i praksis er at en blir en ressurs for dem istedet for en venn. En de altids kan ringe til hvis de trenger transport eller noen som er god til å lytte. Det er aldri interessant engang for dem å introdusere meg for resten av deres venniner engang så i utgangspunktet så hadde ikke jeg vært særlig keen på akkurat den delen.

Anonymous poster hash: 2a194...3d0

Det er vel den type "vennskap" TS har i tankene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er en smule bastant. Såklart kan gutter og jenter være venner selv om de møtes i settinger som tilsier alt annet. Min ubestridt beste venn er jente, og jeg er hennes om ikke beste så iallfall en av de beste vennene hun har. Ironisk nok antar "alle" at hun og jeg er sammen på tross av at hun har et litt useriøst forhold til en annen gutt. Vi møtte hverandre via nettdating og gikk på en date uten at det resulterte i noe som helst annet enn at vi umiddelbart var venner. Mulig jeg bare er sær, men jeg har aldri vært skuffet over det. Tvert i mot har hun betydd utrolig mye for meg, og har inspirert meg til å endre på visse aspekter av livet mitt.

Ut fra det du skriver så er det vel fint lite håp om å beholde han som venn. Du kan såklart markere tydelig at du ser på han som en venn og vil for alltid gjøre det og se hva som skjer. Skal jeg dog være ærlig, så virker han langt mer interessert enn han bør være for å kunne akseptere det. De guttevennene jenter har kan veldig grovt deles inn i to.

a) Han er interessert, men er vennen din i håp om at det blir noe mer en gang i fremtiden. Skulle du havne i et forhold vil bare de mest håpefulle, desperate og tålmodige av disse være igjen.

b) Han er og har aldri vært spesielt interessert i deg og er en reell venn. Mitt inntrykk er at dette er sjelden vare.

Hvis du ønsker deg guttevenner så må du finne noen som passer kategori b. Noen som verdsetter deg for dine vennskaplige egenskaper, fremfor utseende, og ikke minst ser verdien i å ha en jentevenn. Samtidig må du være tydelig på at du ønsker vennskap. Desto tidligere det etableres, desto bedre er sjansene for å lykkes med det.

Jeg ser ikke akkurat ut som Tone Damli Aaberge liksom og jeg er en helt vanlig, hyggelig, utadvent jente. Klarer ikke forstå hvorfor ingen gutter vil være venner med meg. Men det kan være som en annen her skriver, at de som har guttevenner som oftest har vokst opp med dem og kjenner dem så godt at de nesten blir som søsken. Men jeg har altså noen venninner som er over snittet pene, og som har minst 3-4 kompiser som de finner på ting med (og disse jentene har kjærester).

Men uansett så handlet vel innlegget mitt mest om hvordan jeg kan gå frem for at han skal forstå at jeg bare ønske noe vennskapelig, da jeg har oppdaget at jeg ikke kan få "sånne" følelser for han. Men går det ikke, så går det ikke. Da tenker jeg på at det er hyggelig å møtes for å prate, ta en kaffe, dra ut sammen (gjerne sammen med andre venner også..). Ikke sånn som Lincoln under her som mener at jeg skal misbruke han til tjenester.. :murvegg:

Det er vel den type "vennskap" TS har i tankene.

Seriøst? Skal du virkelig sitte her å bestemme hva jeg tenker og ikke tenker?

Anonymous poster hash: 34cac...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...