Gå til innhold

dersom kjæresten din tok litt dop i ny og ne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær så snill. Les deg opp på forskning. Hasj gjør deg likegyldig. Noen kan få psykoser. Det kvalmeste jeg ser er bagatellisering på denne måten.

Anonymous poster hash: 25a0e...a6a

Den forskningen du har plukket ut som støtter ditt forutinntatte og "politisk korrekte" synspunkt :-) Det er slike holdninger som gjør at vi i Norge sannsynligvis kan se langt etter en mer fornuftig tilnærming til de store problemene vi har knyttet til rusmisbruk.

Og forresten, alkohol gjør deg dum og får deg til å gjøre ting du angrer på. Noen kan få leverskader. Det kvalmeste jeg ser er denne dobbeltmoralen om hvilke rusmidler myndighetene har bestemt at er helt greit, og hvilke som gjør deg kriminell.

Anonymous poster hash: a20ca...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nulltoleranse for dop og hadde kjæresten min visst det og fortsatt drevet med det så hadde jeg gått. Hvordan kan du vere sikker på at det bare er av og til ?

jeg vil gjerne gi han en sjanse, men jeg tror jeg gjør lurt i å ikke si til han hva jeg vet, å heller holde øye åpne litt ekstra for dette. dersom jeg ser noe dop i huset vårt eller jeg finner ut at han gjør det igjen så flytter jeg. høres det ut som en plan?

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil gjerne gi han en sjanse, men jeg tror jeg gjør lurt i å ikke si til han hva jeg vet, å heller holde øye åpne litt ekstra for dette. dersom jeg ser noe dop i huset vårt eller jeg finner ut at han gjør det igjen så flytter jeg. høres det ut som en plan?

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Du har jo tydeligvis et stort problem med hans rusvaner, og med mindre dere kan være ærlige med hverandre ser jeg dessverre ikke at dette problemet bare forsvinner av seg selv, som det virker som du håper på. Hvis det ikke er greit for deg at han ruser seg, må du si det til ham istedet for å snoke rundt sånn som du gjør nå. Det må vel være slitsomt for deg å være mistenksom og på vakt overfor ham hele tiden? Høres ikke ut som et bra forhold, spør du meg. De erfaringene du har med rus, og hans rusvaner, passer kanskje rett og slett ikke så godt sammen?

Anonymous poster hash: a20ca...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tydeligvis et stort problem med hans rusvaner, og med mindre dere kan være ærlige med hverandre ser jeg dessverre ikke at dette problemet bare forsvinner av seg selv, som det virker som du håper på. Hvis det ikke er greit for deg at han ruser seg, må du si det til ham istedet for å snoke rundt sånn som du gjør nå. Det må vel være slitsomt for deg å være mistenksom og på vakt overfor ham hele tiden? Høres ikke ut som et bra forhold, spør du meg. De erfaringene du har med rus, og hans rusvaner, passer kanskje rett og slett ikke så godt sammen?

Anonymous poster hash: a20ca...efc

sant det....... jeg vil vel helst bae lukke øynene for sannheten fordi jeg er så inderlig glad i han.. men verdier er verdier å det er ikke så lett å endre på..

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått, og kommer alltid til å gå, når det er noe form for misbruk/ulovlig bruk av narkotiske stoffer. jeg ser absolutt ned på junkheads, og vil ikke ha noe forpliktelser eller forhold til en person som benytter seg av slikt. absolutt no go.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært uaktuelt for meg.

Finn deg en annen enn en som er avhengig av dop, og som i tillegg går bak ryggen din.



Anonymous poster hash: c6e80...ec3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sant det....... jeg vil vel helst bae lukke øynene for sannheten fordi jeg er så inderlig glad i han.. men verdier er verdier å det er ikke så lett å endre på..

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Nettopp! Selv om jeg er uenig med deg her, mener jeg likevel at det beste du kan gjøre er å være tro mot deg selv. Å lukke øynene for sannheten er veldig sjelden en god løsning, dessverre. Du kan jo selvfølgelig prøve deg med et ultimatum, men da må du samtidig tåle utfallet av det. Det handler ikke nødvendigvis om at han velger rus fremfor deg, men at han reagerer negativt på å bli stilt overfor et ultimatum og ikke vil bli "bestemt over" på den måten, om du skjønner.

Anonymous poster hash: a20ca...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Selv om jeg er uenig med deg her, mener jeg likevel at det beste du kan gjøre er å være tro mot deg selv. Å lukke øynene for sannheten er veldig sjelden en god løsning, dessverre. Du kan jo selvfølgelig prøve deg med et ultimatum, men da må du samtidig tåle utfallet av det. Det handler ikke nødvendigvis om at han velger rus fremfor deg, men at han reagerer negativt på å bli stilt overfor et ultimatum og ikke vil bli "bestemt over" på den måten, om du skjønner.

Anonymous poster hash: a20ca...efc

ja, og vi prater ikke ett ultimatumspråk sammen. vi prater og forteller og vil hverandre det beste, så jeg kommer ikke til å ta noe ton til han, men jeg kan fortelle han at jeg vt at han driver med det litt, å at jeg sliter med det, å se hva utfallet blir..

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og vi prater ikke ett ultimatumspråk sammen. vi prater og forteller og vil hverandre det beste, så jeg kommer ikke til å ta noe ton til han, men jeg kan fortelle han at jeg vt at han driver med det litt, å at jeg sliter med det, å se hva utfallet blir..

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Høres ut som en god plan. Lykke til!

Anonymous poster hash: a20ca...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreaker for meg.

Dere har allerede nå et tillitsproblem, og det vil neppe bli bedre med tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hodet ut døra med en gang. Nulltoleranse for dop.

Anonymous poster hash: 74bcd...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært sammen med en som brukte ulovlige rusmidler, ikke under noen omsomstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min drev litt med dop i små mengder, en gang i blandt, før han ble sammen med meg.

Når han fortalte meg at han hadde drevet med det brast jeg i gråt, og viste total avsky overfor dop. Jeg har også mistet noen nære og kjære pga det.

Jeg stilte han et ultimatum, fortalte han at jeg synes bruk av dop er minst like ille som utroskap, da jeg har null tillitt til en person som ruser seg pga tidligere hendelser.

Han har ikke dopet seg siden, og har til og med endret holdning angående dop og oppmuntrer kompisen sin til å også kutte helt ut med det.

Hvorfor jeg tror på han? Fordi jeg stoler på han, og vet han ikke vil risikere det vi har bygget opp. Den gangen han fortale meg om dopet var vi såpass tidlig i datingfasen at han kuttet det i "forleskelsesrusen", og når vi da gikk over til å bli kjærester og etterhvert samboere så har han holdt seg unna på grunn av det vi har og fordi han ikke lenger føler noe behov for det.

Så det er håp.

Anonymous poster hash: 9fafe...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min har levd livets glade dager med turneliv, kokain, hasj og en del andre ting. Dette sluttet han helt med noen mnd før vi møttes , og jeg har gjort det klinkende klart at jeg går om han gjør noe som helst hva gjelder narkotika. Røyker han EN gang så er forholdet våres over, og det er for mye for han å miste så nå har han vært nykter i et og et halvt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusmisbruk er ikke bra for noe forhold.

Jeg opplever alkohol som et av de farligste rusmidler vi har i Norge.

Jeg bor i by og hører folk som skal hjem fra skjenkestuene nattestid. Og det er slett ikke de unge som er verst, det er folk på 30, 40, 50 ,og 60 årene som ofte er fullest. Og når man har nådd 30 års alderen burde de fleste ha funnet ut hvordan rusmiddelet virker og ikke overdosere seg selv. Det er en stort samfunnsøkonomisk utfordring.

Har du et drikkemønster (drikker hver helg), får blackout eller blir synlig beruset er du alkoholiker. Har du tendenser til alle tre har du et alvorlig alkoholproblem.

Pluss at misbruk av alkohol er fryktelig for barna og familien rundt. Fyllesyke som sykemelder seg osv.

Om folk på død og liv skal eller må ruse seg ville jeg ha foretrukket at de bruker hasj. Jeg bruker det ikke selv, men sammenlignet med en som drikker alkohol er det mye bedre for omgivelsene.



Anonymous poster hash: a87bb...290
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som syns hasj som rusmiddel er harmløst..hvordan forsvarer dere virkningene av det høye THC nivået?

Anonymous poster hash: 2734c...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

jeg er så sterkt imot alle mulige narkotiske stoffer. jeg har mistet to viktige mennesker i livet mitt pga. drugs. jeg blir uvell kun ved tanken. fikk vite for litt siden at min kjære har prøvd noe en periode. men at han ikke har gjort det på lenge. jeg har når funnet ut at han prøver å få tak i noe shitt. å jeg har funnet rester av noe dop i sakene hans.. jeg holder på å besvime. jeg tror ikke han driver med det mye. men han gjør det innimellom. men jeg har snoket i han sine saker, så hvs nå? hvordan konfrontere han? jeg syntes han mistet mye sjarm nå.. å jeg vet ikke om jeg kan omgås han mere.

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Konfrontrer han med dine funn.

Be han velge mellom dop og deg.

Og ikke bare true med det, du går dersom det viser seg at han ikke slutter. Bli med ham til fastlegen hvor han må innrømme hva han holder på med, og kan få gode råd og hjelp. Det ser kanskje ikke så farlig ut men det er livsfarlig, som du vet alt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva, hadde jeg funnet ut at kjæresten min drev med dop så tror jeg nok at jeg hadde gått... Jeg er skeptisk til weed, men coke? No way. Gress kunne kanskje muligens ha gått, jeg hadde ikke likt det, men så lenge det var snakk om en gang i blant og at han hadde hatt kontroll over det.. har noen venner som gjør det av og til og de har full kontroll (enn så lenge), men med en gang det er snakk om type kokain, ecstasy og sånne ting, nei da hadde jeg løpt. Da er en i ferd med å ødelegge seg selv

Anonymous poster hash: c6a5d...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No way, ikke noe dop her i gården. Jeg driter i om gress "ikke er så farlig som alkohol", det er uaktuelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje litt sær :) eller egentlig ikke, er nok massevis av både jenter og gutter som syntes det er en dealbreaker.

MEN! Når man tenker seg om, så er eneste forskjellen på gress(hasj?) og alkohol, den sosialt konstruerte stigmaen rundt det. Hasj gjør deg ikke voldelig, eller farlig på noen måte. Det skumle er derimot de som er deprimerte som bruker det som en virkelighetsflukt. Da blir det fort et problem.(da har man forsåvidt et problem til å begynne med også)

Slik jeg ser det er recreational røyking like harmløst som den helgefylla 90% av norsk ungdom bedriver, om ikke mer harmløst.

Mvh en ikke-røyker

Det er en myte at man nærmest bare blir en mild snill klovn av marjuana. Paranoia og aggressivitet har jeg sett pp nært hold og min eks er under probation etter fengsels opphold og han blir buret inne igjen om han nærmer seg weed. naivt BS at ok røyke etc.

Anonymous poster hash: 20910...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...