Gå til innhold

dersom kjæresten din tok litt dop i ny og ne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og du velger selv hvilke kamper som er verdt å kjempe :)

Hva ser du for deg kan komme til å skje om du konfronterer han med det da?

da må jeg fortelle at jeg har brutt tilitten vår ved å snoke.. jeg gjorde det for å finn eut om han fortsatt drev med dop, men det hjelper ikke, for jeg skal ikke snoke, det vet jeg er feil. og allerede der er det noe som er skjært seg i forholdet. han kan finne på å si at han kommer til å fortsette med å røyke hasj. for han er ikke imot hasj.

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde syntes det var greit, så lenge det ikke påvirket hverdagslivet hans i negativ grad. Det som ikke hadde vært greit, derimot, var om han skjulte eller løy om at han brukte det etter at jeg hadde fortalt at jeg ikke synes det var ok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolker situasjonen så er ikke rusmidlene det som er problemet ditt. Her er det veldig mange usunne forhold i forholdet dere imellom om det kan kalles det. Høres ikke særlig fruktbart ut, ville avsluttet jeg :)

da tror jeg at jeg har skrevet litt missvisende. for jeg mener at det "kun" er det som er problemet..

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var greit, så lenge det ikke påvirket hverdagslivet hans i negativ grad. Det som ikke hadde vært greit, derimot, var om han skjulte eller løy om at han brukte det etter at jeg hadde fortalt at jeg ikke synes det var ok.

ja, hadde han sagt det til meg, som han gjør med alt annet så hadde jeg hatt muligheten til å mene noe om det. men han vet at jeg ikke liker det, å det driter han tydligvis i å lar heller være å si det til meg..

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tror jeg at jeg har skrevet litt missvisende. for jeg mener at det "kun" er det som er problemet..

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Ok. Jeg ville nok sett på tilliten i forholdet som en større dealbreaker, i hvilket forhold går en bak ryggen på kjæresten og bruker dop i smug osv osv.

Nå prøvde jeg bare å si mitt synspunkt på det basert på det du sa. Du skal få mene hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange her ser litt smart/hvitt på saken. Uten å i det hele tatt vite noe om hvilket dop det er, mener folk at her er det dumpings.

Ikke vær så "ukritisk" til situasjonen :)

Dessuten er det MANGE som bruker dop. De TS kjenner må ha havnet helt på skeiva, og det er veldig uflaks både for dem og får de rundt dem. Det er også veldig uflaks at TS har kjent to stykker som har dødd av dette.

Men ikke glem alle de som bare gjør det en sjelden gang for morro på fest eller med et par venner (som jeg fikk inntrykk av at denne kjæresten er).

Jeg har selv vært borti dop noen ganger, og har venner som gjør dette litt oftere enn meg. Da er det hasj på vennekvelder en gang i blandt og sterkere greier på festival og lignende.

Alle er normale folk med gode karakterer, gode karrierer og mange venner. Dopet har ikke skadet noen.

Så så lenge man holder det kontrollert som typen her, ville ikke jeg ha kastet noen på dør for det ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er kanskje litt sær :) eller egentlig ikke, er nok massevis av både jenter og gutter som syntes det er en dealbreaker.

MEN! Når man tenker seg om, så er eneste forskjellen på gress(hasj?) og alkohol, den sosialt konstruerte stigmaen rundt det. Hasj gjør deg ikke voldelig, eller farlig på noen måte. Det skumle er derimot de som er deprimerte som bruker det som en virkelighetsflukt. Da blir det fort et problem.(da har man forsåvidt et problem til å begynne med også)

Slik jeg ser det er recreational røyking like harmløst som den helgefylla 90% av norsk ungdom bedriver, om ikke mer harmløst.

Mvh en ikke-røyker

dette vet jeg at han er helt enig med deg i. å jeg ksepterer deres syn på det, dette er jo den endeløse diskusjonen, men jeg er ikke noe særlig for mye alkool heller jeg.. å han drikker litt sånn til hverdags, etter jobb ogsånn, ca fem seks ganger i uken, så det er også et slags problem syntes jeg.

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om det var weed, og at det ikke går ut over økonomien eller forholdet vårt. Det sier seg selv at jeg aldri hadde godtatt et misbruk, ikke daglig eller ukentlig bruk, men ved spesielle anledninger. Alkohol tolerer jeg ikke, blir en altfor heavy rus.



Anonymous poster hash: a87bb...290
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må jeg fortelle at jeg har brutt tilitten vår ved å snoke.. jeg gjorde det for å finn eut om han fortsatt drev med dop, men det hjelper ikke, for jeg skal ikke snoke, det vet jeg er feil. og allerede der er det noe som er skjært seg i forholdet. han kan finne på å si at han kommer til å fortsette med å røyke hasj. for han er ikke imot hasj.

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Jeg håper du holder på verdiene dine, og finner ut hva som blir det beste for deg å gjøre i denne situasjonen :) det virker som at du er smart og oppegående, så stol på magefølelsen din og ta vare på deg selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette vet jeg at han er helt enig med deg i. å jeg ksepterer deres syn på det, dette er jo den endeløse diskusjonen, men jeg er ikke noe særlig for mye alkool heller jeg.. å han drikker litt sånn til hverdags, etter jobb ogsånn, ca fem seks ganger i uken, så det er også et slags problem syntes jeg. Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Da er mitt spørsmål til deg, går drikkingen og røykingen utover deg og deres forhold? Går det utover andre elementer i livet hans som du kan se? Fungerer han godt på jobb og i hverdagen?

Svar ærlig på dosse spørsmålene og du får en god pekepinn på hva du må foreta deg, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du holder på verdiene dine, og finner ut hva som blir det beste for deg å gjøre i denne situasjonen :) det virker som at du er smart og oppegående, så stol på magefølelsen din og ta vare på deg selv :)

tusen takk for kloke og gode ord! det setter jeg pris på! :)

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mitt spørsmål til deg, går drikkingen og røykingen utover deg og deres forhold? Går det utover andre elementer i livet hans som du kan se? Fungerer han godt på jobb og i hverdagen?

Svar ærlig på dosse spørsmålene og du får en god pekepinn på hva du må foreta deg, i mine øyne.

jeg har bare kjent han i ett år. han har lite ambisjoner, å er litt likegyldig. jeg vet at han sliter med selvtillitten sin og jeg er redd dette er en form for selvmedisinering av noe slag.

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje litt sær :) eller egentlig ikke, er nok massevis av både jenter og gutter som syntes det er en dealbreaker.

MEN! Når man tenker seg om, så er eneste forskjellen på gress(hasj?) og alkohol, den sosialt konstruerte stigmaen rundt det. Hasj gjør deg ikke voldelig, eller farlig på noen måte. Det skumle er derimot de som er deprimerte som bruker det som en virkelighetsflukt. Da blir det fort et problem.(da har man forsåvidt et problem til å begynne med også)

Slik jeg ser det er recreational røyking like harmløst som den helgefylla 90% av norsk ungdom bedriver, om ikke mer harmløst.

Mvh en ikke-røyker

Det er jo ikke noe mer greit å gjøre noe ulovlig bare fordi det er "harmløst".

"Nhæ jeg slo bare dama mi et par ganger, det var harmløst asså"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Jeg ville nok sett på tilliten i forholdet som en større dealbreaker, i hvilket forhold går en bak ryggen på kjæresten og bruker dop i smug osv osv.

Nå prøvde jeg bare å si mitt synspunkt på det basert på det du sa. Du skal få mene hva du vil.

ja sånn ja! jo helt enig med deg!!

Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje litt sær :) eller egentlig ikke, er nok massevis av både jenter og gutter som syntes det er en dealbreaker.

MEN! Når man tenker seg om, så er eneste forskjellen på gress(hasj?) og alkohol, den sosialt konstruerte stigmaen rundt det. Hasj gjør deg ikke voldelig, eller farlig på noen måte. Det skumle er derimot de som er deprimerte som bruker det som en virkelighetsflukt. Da blir det fort et problem.(da har man forsåvidt et problem til å begynne med også)

Slik jeg ser det er recreational røyking like harmløst som den helgefylla 90% av norsk ungdom bedriver, om ikke mer harmløst.

Mvh en ikke-røyker

Vær så snill. Les deg opp på forskning. Hasj gjør deg likegyldig. Noen kan få psykoser. Det kvalmeste jeg ser er bagatellisering på denne måten.

Anonymous poster hash: 25a0e...a6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe mer greit å gjøre noe ulovlig bare fordi det er "harmløst".

"Nhæ jeg slo bare dama mi et par ganger, det var harmløst asså"

Noen steder er det ulovelig å spytte :) Slik jeg har forstått det er cannabis, eller hasj eller whatever, mer harmløst enn feks alkohol som står sterkt insamfunnet.

Staten frarøver befolkningen frihetsprinsippet ved å kriminalisere enkeltforbrukere av cannabis. En skam, og et patetisk forsøk på å være politisk korrekt, stopper den legaliseringen som må komme.

Forøvrig et rimelig flåsete innlegg fra deg, men hver sin smak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vær så snill. Les deg opp på forskning. Hasj gjør deg likegyldig. Noen kan få psykoser. Det kvalmeste jeg ser er bagatellisering på denne måten. Anonymous poster hash: 25a0e...a6a

det er nettopp det jeg har gjort. Misbruk er alltid farlig, enten det er vann eller hasj :) det finnes deøssevis med fungerende hasjrøykere i akademiske miljøer, på samme måte som noen reagerer mindre heldig. Jeg syntes ikke det er greit å røyke, men jeg syntes det er noe man skal velge selv istedenfor å kaste ola nordmann i fengsel fordi han prøvde hasj en gang på fest og hadde ti gram i huset sitt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare kjent han i ett år. han har lite ambisjoner, å er litt likegyldig. jeg vet at han sliter med selvtillitten sin og jeg er redd dette er en form for selvmedisinering av noe slag. Anonymous poster hash: 4b535...eb1

Da virker vel røykingen litt symptomatisk for ham som åerson, og er en del av et større sammensatt problem.

Ikke bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe mer greit å gjøre noe ulovlig bare fordi det er "harmløst".

"Nhæ jeg slo bare dama mi et par ganger, det var harmløst asså"

Veldig dårlig argument! Å slå kjæresten sin er jo feil på alle mulige måter, og slett ikke harmløst. Å røyke hasj er i manges øyne kun feil fordi det er ulovlig.

Anonymous poster hash: a20ca...efc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nulltoleranse for dop og hadde kjæresten min visst det og fortsatt drevet med det så hadde jeg gått. Hvordan kan du vere sikker på at det bare er av og til ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...