Gå til innhold

Ny psykolog var fryktelig direkte - tegn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt hos en ny psykologspesialist, og som vanlig startet jeg med å fortelle litt om meg selv og mine problemer, deriblandt min kjæreste.. Er såklart komplisert hele mitt forhold. Ble overrasket når psykologen min sitt første spørsmål var "er han psykopat?"... Bør jeg ta det som et tegn? Klart jeg har mine tanker rundt det, og det er mange andre som har spurt om det samme, men jeg har ikke tatt det like mye til meg før nå... Er enig at jeg burde komme meg unna, men hva betyr det når det er første spørsmålet hun stiller meg?



Anonymous poster hash: 87fb1...52d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mythic

Høres uprofesjonelt ut, spør du meg. En psykolog kan da ikke på ramme alvor mene at du skal sette diagnose på et annet menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres uprofesjonelt ut, spør du meg. En psykolog kan da ikke på ramme alvor mene at du skal sette diagnose på et annet menneske?

TS her:

Jeg kan forstå henne utifra det jeg har fortalt henne, men ble overrasket når hun spurte så direkte- og det traff meg jo, for som sagt, så har jeg jo mine mistanker selv...

Anonymous poster hash: 24941...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres uprofesjonelt ut, spør du meg. En psykolog kan da ikke på ramme alvor mene at du skal sette diagnose på et annet menneske?

Det kan jo være hun antok han var diagnostisert fra før :)

Anonymous poster hash: 5453b...04b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut at hun tenker at du skal sette betegnelsen psykopat. Samtidig lurer jeg på om det var et spørsmål for å prøve å få deg til å innse hvor fæl kjæresten din er, hvor unormalt det er for partner å oppføre seg slik du beskrev.



Anonymous poster hash: 0a54a...bd7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det kan jo være hun antok han var diagnostisert fra før :)

Anonymous poster hash: 5453b...04b

Joda, men jeg synes likevel det var noe uprofesjonelt. En psykolog skal vel ikke anta så mye, sånn på direkten? For øvrig er det ingen som får diagnosen psykopat heller. Den betegnelsen benyttes ikke lenger, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men jeg synes likevel det var noe uprofesjonelt. En psykolog skal vel ikke anta så mye, sånn på direkten? For øvrig er det ingen som får diagnosen psykopat heller. Den betegnelsen benyttes ikke lenger, så vidt jeg vet.

Ånei, det visste jeg ikke :) Da synes jeg og at det var uprofesjonelt.

Anonymous poster hash: 5453b...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg har nylig begynt hos en ny psykologspesialist, og som vanlig startet jeg med å fortelle litt om meg selv og mine problemer, deriblandt min kjæreste.. Er såklart komplisert hele mitt forhold. Ble overrasket når psykologen min sitt første spørsmål var "er han psykopat?"... Bør jeg ta det som et tegn? Klart jeg har mine tanker rundt det, og det er mange andre som har spurt om det samme, men jeg har ikke tatt det like mye til meg før nå... Er enig at jeg burde komme meg unna, men hva betyr det når det er første spørsmålet hun stiller meg?

Anonymous poster hash: 87fb1...52d

Hun ville mest sannsynlig vite hva du tenkte om det,mer enn at hun hintet. Det er deg hun vil bli kjent med,så dine tanker er viktige. Vær åpen med psykologen,og si at du syns det var et interessant spørsmål,og si du ikke vet. Si du forventer å finne ut av det,i samarbeid med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være hun antok han var diagnostisert fra før :)

Anonymous poster hash: 5453b...04b

Men det er ingen diagnose i ICD-10 (det diagnosesystemet vi bruker i Norge) som heter "psykopat" Dette er et begrep som blir brukt på folkemunne så det er uansett veldig spesielt/uprofesjonelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopat er vel erstattet med antisosial personlighetsforstyrrelse for iallefall ti år siden? Merkelige greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville mest sannsynlig vite hva du tenkte om det,mer enn at hun hintet. Det er deg hun vil bli kjent med,så dine tanker er viktige. Vær åpen med psykologen,og si at du syns det var et interessant spørsmål,og si du ikke vet. Si du forventer å finne ut av det,i samarbeid med henne.

Det tenkte jeg også, men noe mer sånn at det var en sleip måte av psykologen å finne ut hvordan pasienten tenker. Om pasienten har for lett for å sette merkelapper på folk, ser ting i svart hvitt. Beklager, men jeg har vært uheldig med psykologer.

Anonymous poster hash: be67e...678

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det tenkte jeg også, men noe mer sånn at det var en sleip måte av psykologen å finne ut hvordan pasienten tenker. Om pasienten har for lett for å sette merkelapper på folk, ser ting i svart hvitt. Beklager, men jeg har vært uheldig med psykologer.

Anonymous poster hash: be67e...678

Det er ikke sleip da egentlig,men skjønner hva du skriver. Blir noe opprørt av psykologer en ikke føler er til hjelp. Utrolig leit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ligger det noe i det hun sier? Hun hadde vel ikke spurt om hun ikke mente det lå noe i det jeg sa? Han er ikke normal i de aller fleste sine øyne, så jeg bare prøver å forstå hvorfor hun sa det hun sa, uten å utdype, noe hun ikke gjorde, hun gikk bare videre...

ts



Anonymous poster hash: 24941...352
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange rundt deg har spurt om han er psykopat, nå spurte psykologen. Tja, vet ikke, jeg. Har han noen gang oppført seg rart?



Anonymous poster hash: 0a54a...bd7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rundt deg har spurt om han er psykopat, nå spurte psykologen. Tja, vet ikke, jeg. Har han noen gang oppført seg rart?

Anonymous poster hash: 0a54a...bd7

Rart? Han er...... hva skal jeg si, følelsesløs, alkoholiker, til tider grusomt sint og voldelig.... Som sagt, jeg har også mine mistanker, men sliter med å la han gå.

ts

Anonymous poster hash: 24941...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinsides uproft!



Anonymous poster hash: a22fe...426
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic

Rart? Han er...... hva skal jeg si, følelsesløs, alkoholiker, til tider grusomt sint og voldelig.... Som sagt, jeg har også mine mistanker, men sliter med å la han gå.

ts

Anonymous poster hash: 24941...352

Hvis jeg hadde vært psykologen din, ville jeg vært mindre opptatt av om hva du mener denne mannen lider av, og mer opptatt av hvorfor du sliter med å la han gå, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Høres uprofesjonelt ut, spør du meg. En psykolog kan da ikke på ramme alvor mene at du skal sette diagnose på et annet menneske?

"Psykopat" er ikke en diagnose eller et begrep som brukes av psykologer i dag.

Dette høres spesielt ut, TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart? Han er...... hva skal jeg si, følelsesløs, alkoholiker, til tider grusomt sint og voldelig.... Som sagt, jeg har også mine mistanker, men sliter med å la han gå. ts Anonymous poster hash: 24941...352

Veldig rart første spørsmål, burde ha spurt deg på en annen måte!

Når det er sagt spiller det vel ikke så mye rolle om han har en diagnose eller ikke, i forhold til det du skriver om han trenger du hjelp til å få styrke til og avslutte dette forholdet så fort som mulig! Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært psykologen din, ville jeg vært mindre opptatt av om hva du mener denne mannen lider av, og mer opptatt av hvorfor du sliter med å la han gå, for å si det sånn.

Derfor jeg spør her, om hvorfor hun spurte som hun gjorde. Jeg tok det jo til meg, men ble også "slått" av spørsmålet, jeg er også klar over at psykopat ikke er et vanlig begrep idag. Hun var i det minste bestemt på at "hun ville beholde meg" og "ingen andre ville ha meg".............. Og hun fulgte et skjema hun var pliktet til, som jo er forståelig, men likevel. Vanskelig å forstå hvordan jeg skal tolke hennes meninger/spørsmål, jeg trenger ikke tenke mer enn jeg gjør på hvor unormal min mann er.

ts

Anonymous poster hash: 24941...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...