Gå til innhold

Jeg forstår han ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har vært sammen godt over ett år nå, men enkelte dager forstår jeg han bare ikke. La meg begynne med å forklare litt om han. Han er veldig rolig, grei og snill av seg. Ikke bråkete, drikker ikke, røyker ikke. En helt alminnelig kar liksom. Har tidligere slitt med mye depresjon men er ute fra det nå. Han trekker seg til tider litt inn på seg selv, som en barriere og greier bare ikke trenge meg gjennom. Så noen dager sitter han bare for seg selv, er musestille, har på headset og sitter på dataen og spiller spill. Ber jeg han stå opp og plukke søppel eller gjøre noe later han som han ikke hører meg, ellers så blir han irritert og ber meg dra til helvete. Sånne småting som han gjør som sårer meg ganske mye. Hvordan skal jeg ordne opp i dette? Orker ikke ende forholdet, det har jeg ikke lyst til. Har lyst til å prøve å få dette til å fungere men er så vanskelig når han er sånn.



Anonymous poster hash: 62e61...3e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

øhm.. uten at jeg kan gi noen spesifikke råd anbefaler jeg deg å prate med han om dette



Anonymous poster hash: 886eb...5a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vanskelig? er han voldelig av seg?

Nei ikke spesielt. Vi har vært i et par håndgemeng men ikke noe alvorlig.

Anonymous poster hash: 62e61...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at siden vi egentlig fungerer så godt overens er det synd at det bare skal ende på denne måten. Jeg ønsker at han skal ta initiativ mer, prate med meg og henge mere sammen med meg. Slik det er nå har vi sakte sklidd fra hverandre uten at jeg tror noen av oss er helt klar over hvorfor.



Anonymous poster hash: 62e61...3e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dump han

Anonymous poster hash: 7fdb8...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at siden vi egentlig fungerer så godt overens er det synd at det bare skal ende på denne måten. Jeg ønsker at han skal ta initiativ mer, prate med meg og henge mere sammen med meg. Slik det er nå har vi sakte sklidd fra hverandre uten at jeg tror noen av oss er helt klar over hvorfor.

Anonymous poster hash: 62e61...3e4

Ok, jeg skjønner... Kanskje samlivsterapi kan være noe? Spør om han vil ut, få han med ut på noe... en slags aktivitet hva som helst. Jeg tror mye av dette kan ha opphav i at dere eller han sitter for mye inne. Åssen er aktivitetsnivået sånn eller?

Anonymous poster hash: 886eb...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en partner hadde bedt meg dra til helvete, hadde jeg gått fra han. Sånn sier man virkelig ikke til noen man liksom skal være glad i.



Anonymous poster hash: 2b3d9...d85
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et godt forslag, jeg. At du ber ham med ut på noe, en slags gjennopplevelse av romansen. Det kan ofte være det manglende gnistet som kan fyre opp under døende forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men dette her var tragisk og svært trist å høre. Skulle ønske jeg virkelig ikke var i de skoene der altså. Har vært akkurat der selv så vet åssen det er når en gammel flamme dør ut. Prøv å tenk, hva liker han å gjøre, hva liker du å gjøre. Du er jo åpenbart fortsatt intressert bare at du tydeligvis er rådløs iom at du ikke har noen konkrete tiltak å banke i bordet med. Han er mannen kanskje han selv skal ta ansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han alltid hatt den tendensen?



Anonymous poster hash: 41e50...660
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig introvert person og kanskje det blir litt over-load for han med deg rundt han hele tiden? Han er kanskje ikke klar over selv at han trenger alenetid? At mennesker tapper han for energi? Snakk med han og spør han.



Anonymous poster hash: dd086...b2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er et fint tiltak du setter i gang ts. Sjeldent jeg ser så positivt innstilte jenter som brenner for det de gjør. Gir også meg inspirasjon til å fortsette sveve i stedet for å synke nedover i forholdet mitt.



Anonymous poster hash: 886eb...5a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han alltid hatt den tendensen?

Anonymous poster hash: 41e50...660

hæ? Nei, dette her skjedde i dag, hva tror du?

Anonymous poster hash: 62e61...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om det passer seg, men du kan jo prøve å sette talgelys og dekke for romantisk middag? Jeg vet at mannen min setter stor pris på det også er desserten alltid noe for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få hjelp av tredjeperson? Det er lettere for et annet menneske å se dere begge to enn dere kan selv ofte.

Familievernkontoret er gratis. Jeg dro min mann med dit for noen år siden og strittet imot som en hund som skal i bad! Men han ble virkelig overrasket på en positiv måte, han trodde at siden han er mann ville han få all skyld, men så ble han hørt på og tatt på alvor :).

Vi hadde ikke vært gift og lykkelige i dag om vi ikke hadde kontaktet FVK i 2010 :)

Ønsker dere lykke til :)



Anonymous poster hash: e823a...186
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...