Gå til innhold

Han er infertil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så viser det seg at han ikke kan få barn, ville dette vært en dealbreaker for deg? Vi er veldig like, vi har på disse årene skapt trygge rammer for fortsettelsen av våre og det som skulle vært våre barns liv, men nå viser det seg at han ikke kan få barn.



Anonymous poster hash: 4d393...2e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan adoptere og/eller være fosterhjem. Eller forbli barnløse om det er et alternativ begge kan leve med. Tror jeg ville forsøkt å adoptere hvis jeg var i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Det ville vært et stort pluss i mine øyne, men så vil jeg ikke ha barn heller da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så viser det seg at han ikke kan få barn, ville dette vært en dealbreaker for deg? Vi er veldig like, vi har på disse årene skapt trygge rammer for fortsettelsen av våre og det som skulle vært våre barns liv, men nå viser det seg at han ikke kan få barn.

Anonymous poster hash: 4d393...2e2

tror ikke jeg kunne levd barnløs, adopsjon,fosterhjem, sæd-donasjon måtte vært ett alternativ.

Anonymous poster hash: 4e1d4...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er sammen med en som er steril og det er ingen dealbreaker. Vi vil gjerne ha barn og planen er å bruke donorsæd.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke noe problem om han hadde vært villig til å bruke donor-sæd. Adopsjon/fosterhjem kunne også vært et alternativ, men det er noe som sitter langt inne for meg og som jeg i så fall ville brukt tid på å akseptere, men jeg hadde nok kommet dit. Men dersom det derimot ikke hadde blitt noen barn på oss på grunn av det, tror jeg forholdet hadde raknet før eller siden. Jeg hadde nok opplevd det som at han nektet meg barn fordi det tross alt finnes flere løsninger.



Anonymous poster hash: 6764c...59f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg er sammen med en som er steril og det er ingen dealbreaker. Vi vil gjerne ha barn og planen er å bruke donorsæd.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig nå og ikke for å være frekk! Hvordan tør dere bruke donorsæd? Hva med sykdommer? Skal dere fortelle barnet det, det fortjener vel å vite? Tenk om barnet blir sammen med et halvsøsken.. Jeg ser så mange problemer knyttet til donorsæd at jeg aldri har klart å forstå hvorfor noen velger denne veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig nå og ikke for å være frekk! Hvordan tør dere bruke donorsæd? Hva med sykdommer? Skal dere fortelle barnet det, det fortjener vel å vite? Tenk om barnet blir sammen med et halvsøsken.. Jeg ser så mange problemer knyttet til donorsæd at jeg aldri har klart å forstå hvorfor noen velger denne veien.

Selvsagt skal vi være ærlige om det. Nå er det jo slik at man bruker åpen donorsæd i Norge, og hvis vi skulle dratt til Danmark ville vi også vurdert det. På den måten vil barnet ha mulighet til å finne ut av sitt biologiske opphav.

Så er det også slik at de som er sæddonorer her i Norge blir sjekket nøye. Men det er klart, man kan aldri vite, men det kan man jo ikke vite hvis vi skulle hatt biologiske barn heller. Jeg ser ingen grunn til å være redd for alt som kan skje.

Og sammen med et halvsøsken? Vel. Sjansen er jo ikke så stor, men klart det kan sikkert skje. Den risken er jeg/vi villige til å ta.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren til kjæresten min har dratt til Danmark to ganger og fått sæddonor. Mannen hennes kunne ikke få barn, men ville ha det.

Han er jo faren til barna, og de er en familie til tross for at barna ikke er hans biologiske. Ut i fra det jeg har hørt av kjæresten, så ser faren på dem som sine uansett.

Adopsjon kan forøvrig ta mange år... Trist, spør du meg.



Anonymous poster hash: 764ec...103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nei, det hadde ikke vært en dealbreaker. Jeg hadde nok sørget over det at jeg ikke kunne få hans biologiske barn, men hadde nok kommet over det :)

AB over her.



Anonymous poster hash: 764ec...103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kjæresten min så høyt at jeg ikke hadde gått. Vi hadde funnet en løsning sammen, siden begge vil ha barn en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde levd helt fint med det.

Donorsæd blir jo noe helt annet enn et eget barn så det hadde jeg droppet.Desuten all problematikken rundt at barnet ikke får kjenne til sitt eget biologiske opphav.



Anonymous poster hash: 572ba...d99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde levd helt fint med det.

Donorsæd blir jo noe helt annet enn et eget barn så det hadde jeg droppet.Desuten all problematikken rundt at barnet ikke får kjenne til sitt eget biologiske opphav.

Anonymous poster hash: 572ba...d99

Da vil jeg si at du har et snevert syn på det å være foreldre. Selvfølgelig blir det ens eget barn. Min samboer vil kanskje ikke bli den biologiske faren til barnet, men han vil like fullt være en pappa. Det at man er far eller mor til et barn gjør en heller ikke automatisk til en god mamma eller pappa.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenke meg å vært fosterforeldre. Og så kan man jo adoptere.



Anonymous poster hash: 4ac28...0e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Så viser det seg at han ikke kan få barn, ville dette vært en dealbreaker for deg? Vi er veldig like, vi har på disse årene skapt trygge rammer for fortsettelsen av våre og det som skulle vært våre barns liv, men nå viser det seg at han ikke kan få barn.

Anonymous poster hash: 4d393...2e2

Hvorfor skulle man gi avkall på den man elsker for et ønske om noe man kanskje aldri ville fått? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dealbreaker for meg heller, hadde aldri gått fra mannen min pga det! Dessuten finnes det utrolig mange barn i verden som trenger foreldre, hvis savnet etter barn hadde blitt for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om han ikke ønsket barn, så hadde det vært en ting. Da hadde jeg vært nødt til å tenke over saken, men jeg tror jeg ville blitt uansett. Han er min store kjærlighet. Om han ikke kunne fått, så hadde det ikke vært noe å tenke på engang. Vi hadde funnet en løsning vi begge kunne leve med, enten det ble alternative måter å få eget barn, fosterbarn eller barnløshet.



Anonymous poster hash: bfa93...851
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Slike tråder som dette får meg til å lure på hva kvinner ser etter i en mann?

Er det en sjelevenn og livspartner, eller er det en avlshingst dere er ute etter...? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle man gi avkall på den man elsker for et ønske om noe man kanskje aldri ville fått? :klo:

De aller fleste kvinner har mulighet til å få barn, statistikken på ufrivillig barnløshet grunnet infertilitet hos kvinner er ikke såpass høy.

Anonymous poster hash: 028d9...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...