Gå til innhold

Gravid og dumpet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann har vært gift i 6 år. Har en datter på 5. Vi har alltid hatt et flott forhold, prioritert hverandre, hatt mye sex og ingen har utrykt misnøye. Etter 2 år med prøving er jeg endelig blitt gravid igjen. Men nå... 14 uker på vei kommer han og vil skilles!! Han har møtt en annen for en mnd siden og sier han elsker henne. Han har pakket og flyttet inn til henne denne uken. Jeg har også funnet ut at jeg venter tvillinger denne gang.

Han sier at han skal betale bidrag men vil ikke ha noe med verken meg eller de tre barna våre å gjøre. Han vil starte på nytt. Jeg ønsker dette var en drøm jeg kunne våkne fra!!!!

Anonymous poster hash: f0af3...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo ut som han har endret personlighet over natten jo.

Er datteren hans også?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

AU DA!

Du må bare være sterk, og komme deg videre i livet, av hensyn til ungene dine!

Det høres ut som om han har "dratt ned rullgardina" og da er det lite man kan gjøre.

Sørg for å ta vare på jenta di, hun har det nok ikke godt nå hun heller.

Hvordan er ditt forhold til hans foreldre? Bor de i nærheten, og ønsker de å stille opp som besteforeldre?

Jeg forstår at det kjennes ut som om hele verden har gått til helvete, men livet går videre!

Du kommer til å få gode dager igjen!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det vanskelig å forstå hvordan noen kan komme med en slik bombe "over natta". Har du hatt noen mistanker om at han har funnet noen andre? Etter en måned er det merkelig at han bare uten videre vil gå fra deg og starte på nytt, uten å ha gitt det en eneste tanke??

Har dere snakket ordentlig sammen, om hva han risikerer med å gjøre dette? Hva han gjør i forhold til ungene, skulle forholdet til den andre kvinnen kun være en forelskelse osv.

Dette er jævlig gjort av en mann!



Anonymous poster hash: 435f3...207
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann har vært gift i 6 år. Har en datter på 5. Vi har alltid hatt et flott forhold, prioritert hverandre, hatt mye sex og ingen har utrykt misnøye. Etter 2 år med prøving er jeg endelig blitt gravid igjen. Men nå... 14 uker på vei kommer han og vil skilles!! Han har møtt en annen for en mnd siden og sier han elsker henne. Han har pakket og flyttet inn til henne denne uken. Jeg har også funnet ut at jeg venter tvillinger denne gang.

Han sier at han skal betale bidrag men vil ikke ha noe med verken meg eller de tre barna våre å gjøre. Han vil starte på nytt. Jeg ønsker dette var en drøm jeg kunne våkne fra!!!!Anonymous poster hash: f0af3...40c

Han sier han skal betale bidrag.... Det er jo ikke akkurat frivillig. Det er han tvunget til.

La NAV fastsette og innkreve bidragene. Inngå ingen privat avtale med ham og husk å søke om bidragsforskudd også.

Anonymous poster hash: 25835...1aa

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring familievernkontoret, og få en mekling.

Har hørt at om det er lang kø der, så er det enkelte andre som kan gi en tilsvarende mekling.

Du trenger en meklingsattest ASAP.

Hensikten er er at man blir enige om fordeling av unger. Om han vil ha null samvær, så få det skriftelig.

Last ned separasjonspapirer og få de underskrevet om det ikke er gjort. Send de inn.

Sørg for at han har endret adresse i folkeregisteret. Har han ikke gjort det selv, så kan du sende inn et skjema og meddele at han ikke bor på adressen lenger fra XX dato.

Han blir da kontaktet av folkeregisteret og spurt om ny adresse.

Ta kontakt med NAV.

Be om å få barnbidrag gjennom dem, bidragsforskudd etc.

Søk om ekstra barnetrygd.

Tenk økonomi, du kommer til å få det tøft framover.

Du må rett og slett bli litt offansiv.

Bruk det du har av sinne og irritasjon, og få dette gjort. Gråte kan du gjøre senere.

Det blir mye bedre for deg om du tar styringa nå, og får på plass så mye som mulig.

I forhold til bolig, eier dere eller leier dere?

Kan du sitte med den alene?

Hva skal du gjøre framover?

Det er andre enn meg som kan det med barenbidrag og NAV og sånt godt, men det viktigste er at du faktisk setter igang.

Ikke la mannen ta full styring på dette!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her... Jeg er i sjokk... har bestilt time på fmvk. Han har jo jobbet mye den siste tiden da og virket stresset. For en klisjè!! Jeg har et godt forhold til hans familie, de stiller seg også uforstående til dette. Datteren vår lurer jo på hvor pappa er osv...aaaah

Anonymous poster hash: f0af3...40c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... Nok en gang viser det seg at menn ikke er til å stole på.

Tenk å være så jævlig! :sjokkert:



Anonymous poster hash: 361ee...cc3
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

TS her... Jeg er i sjokk... har bestilt time på fmvk. Han har jo jobbet mye den siste tiden da og virket stresset. For en klisjè!! Jeg har et godt forhold til hans familie, de stiller seg også uforstående til dette. Datteren vår lurer jo på hvor pappa er osv...aaaah

Så utrolig vondt å høre at et familieliv går i oppløsning bare sånn uten videre fordi din mann plutselig går... Godt at du har et fint forhold til hans familie og håper de rundt dere kan støtte dere i tiden som kommer. Håper fremtiden gir deg og dine små lykke og glede. Dette fortjener ingen å måtte oppleve. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du har et godt forhold til hans familie - da kan de stille opp og hjelpe deg? Håper de kutter kontakten med sønnen sin.

Anonymous poster hash: c0f7d...d06

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk igjennom noe av det samme, bortsett fra at jeg ikke ventet tvillinger.. Og han dumpet meg den dagen vi kom hjem fra fødeavdelingen. Strengt tatt så kunne jeg heller ha ønsket at han hadde gått sin vei før fødselen, sånn at jeg visste hva jeg hadde å forholde meg til før barnet ble født.

Viser seg at han hadde hatt ei elskerinne ei god stund, rett etter at jeg ble gravid (planlagt graviditet fra begges sider, begge hadde et barneønske, og vi hadde vært sammen lenge, godt etablert og i jobb begge to).

De dagene jeg og baby lå på barsel så benyttet han anledningen til å flytte ut og inn til sin nye dame. Sa ingenting til meg før vi kom hjem og jeg reagerte på at leiligheten var halvtom av møbler, ting&tang. Da slapp han bomben, også bare dro han. Jeg fatter bare ikke at noen kan være så kald. Han var med på fødselen og var hver dag på barsel og var sammen med meg og den lille.

Gikk helt i sjokk, men måtte bare ta meg sammen. Hadde jo en liten baby som trengte meg.

Det gikk bra tilslutt. Første året ville han ikke ha noe med ungen å gjøre, men begynte å vise intresse etterhvert. Nå er ungen tenåring, og hun har et godt forhold til faren sin. Han har hatt regelmessig samvær og fulgt henne godt opp.

Sving deg rundt Ts, og som andre sier her: kontakt NAV og gjør krav på dine rettigheter. Ta godt vare på 5-åringen, hun får det nok tøft nå som pappaen kutter henne ut. Babyene i magen er ikke født enda, og når de kommer til verden så er det du og storesøster som blir hverdagen deres. De kommer ikke til å føle noe savn etter noen de kjenner. Iallefall ikke før de blir større og begynner å stille spørsmål.

(det hører med til historien at eksen angret og kom krypende og ville ha meg tilbake ca 4 år etter bruddet, rett etter at jeg hadde møtt han som den idag idag er ektemannen min. Men for eksen var toget gått, for alltid).



Anonymous poster hash: ea64b...635
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk igjennom noe av det samme, bortsett fra at jeg ikke ventet tvillinger.. Og han dumpet meg den dagen vi kom hjem fra fødeavdelingen. Strengt tatt så kunne jeg heller ha ønsket at han hadde gått sin vei før fødselen, sånn at jeg visste hva jeg hadde å forholde meg til før barnet ble født.

Viser seg at han hadde hatt ei elskerinne ei god stund, rett etter at jeg ble gravid (planlagt graviditet fra begges sider, begge hadde et barneønske, og vi hadde vært sammen lenge, godt etablert og i jobb begge to).

De dagene jeg og baby lå på barsel så benyttet han anledningen til å flytte ut og inn til sin nye dame. Sa ingenting til meg før vi kom hjem og jeg reagerte på at leiligheten var halvtom av møbler, ting&tang. Da slapp han bomben, også bare dro han. Jeg fatter bare ikke at noen kan være så kald. Han var med på fødselen og var hver dag på barsel og var sammen med meg og den lille.

Gikk helt i sjokk, men måtte bare ta meg sammen. Hadde jo en liten baby som trengte meg.

Det gikk bra tilslutt. Første året ville han ikke ha noe med ungen å gjøre, men begynte å vise intresse etterhvert. Nå er ungen tenåring, og hun har et godt forhold til faren sin. Han har hatt regelmessig samvær og fulgt henne godt opp.

Sving deg rundt Ts, og som andre sier her: kontakt NAV og gjør krav på dine rettigheter. Ta godt vare på 5-åringen, hun får det nok tøft nå som pappaen kutter henne ut. Babyene i magen er ikke født enda, og når de kommer til verden så er det du og storesøster som blir hverdagen deres. De kommer ikke til å føle noe savn etter noen de kjenner. Iallefall ikke før de blir større og begynner å stille spørsmål.

(det hører med til historien at eksen angret og kom krypende og ville ha meg tilbake ca 4 år etter bruddet, rett etter at jeg hadde møtt han som den idag idag er ektemannen min. Men for eksen var toget gått, for alltid).

Anonymous poster hash: ea64b...635

Rettelse:

Etter noen de ikke kjenner.

Anonymous poster hash: ea64b...635

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i alle dager! Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å sende deg verdens aller største klem.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er uvirkelig... Og attpåtil var barna ønsket fra begge parter. Tenker på hvordan jeg skal klare to babyer alene. Men gleden over de har ikke sunket med dette. Gråten har ikke kommet enda, så jeg benytter meg av sinne og sjokk til å ordne med nav og alt det praktiske på forhånd. Planlegge og ta meg av jenta mi. Satans fyr! Det er ganske uvirkelig....

Anonymous poster hash: f0af3...40c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er uvirkelig... Og attpåtil var barna ønsket fra begge parter. Tenker på hvordan jeg skal klare to babyer alene. Men gleden over de har ikke sunket med dette. Gråten har ikke kommet enda, så jeg benytter meg av sinne og sjokk til å ordne med nav og alt det praktiske på forhånd. Planlegge og ta meg av jenta mi. Satans fyr! Det er ganske uvirkelig....

Anonymous poster hash: f0af3...40c

Hold deg i den modusen!

Og forsøk å beholde et godt forhold til familien hans!

Du kommer til å trenge all den hjelpen du kan få, og barna dine har godt av den tilknyttningen.

Må være en form for akutt sinnslidelse, å gjøre noe sånt! Møkkafyr!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke hva jeg skal si engang jeg....noen ganger er andres menneskers prioriteringer rett å slett ubegripelige for resten av verden.

Om jeg var deg nå ville jeg fått unnagjort alt det praktiske før sjokket går over å sorgen kommer. Alt med NAV osv, deretter ville jeg bestilt en time hos fastlegen og bedt om en henvisning til en psykolog. Fortalt akkurat det du sier her, for når reaksjonen kommer så vil den være stor.....da er det veldig fint å ha noen profesjonelle å snakke med. Sender deg en skikkelig klem :klem: (eksmannen din sender jeg ett skikkelig ballespark men jeg fant ikke noe symbol for det)

Bare husk å pust.

Hverdagen vil komme igjen og det du opplever nå vil være en kjip hendelse som skjedde i fortiden.



Anonymous poster hash: 2c0d8...464
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått så mange gode råd. Og det ser ut til at du er i full gang med å ordne formalitetene.

Jeg sender deg derfor en stoor klem!! Bruk familien for alt de er verdt. Og jeg håper det gode forholdet til dine svigerforeldre kommer til å fortsette. Dere vil alle ha utbytte av at besteforeldrene har et godt forhold til barna.

Dette klarer du :hug:



Anonymous poster hash: 712df...ee2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader jeg veit ikke hva jeg skal si. For en råtten fyr altså! Hvem er det som får seg selv til å gjøre sånne ting!

Sender deg verdens største klem! Å så håper jeg av hele meg at du klarer deg bra, selv med de tøffe takene du må ta. <3

Anonymous poster hash: 61a41...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som han har endret personlighet over natten jo.

Er datteren hans også?

Datteren er deres felles barn.

Anonymous poster hash: 9db40...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...