Gå til innhold

Har du frenemy-historier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venner som gjør eller sier litt eller veldig slemme ting? Eksempel eller historier?

Har to og kan dele et par..

1 - ene sier stadig skikkelig sårende og slemme ting, venter noen sekund og sier så "bare tulla!" (22 år)

2 - ei som alltid legger an på gutter ute som viser meg det minste oppmerksomhet. Venninne 1 har da klart å si at hun andre redda guttene... Bare tulla!

Er jeg alene med sånne i omgangskretsen... De er jo stort sett hyggelig og føles ut som altfor lite til å lage konflikt men stoler ikke på de.

Anonymous poster hash: f9791...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vurderer å droppe "bestevenninnen" min. Hun komemr med sånne ting flere ganger i døgnet hver dag.
Gidder ikke skrive konkret her, for hun er medlem her inne.



Anonymous poster hash: 18542...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ei jente i gjengen sier sånn til meg og venninnen min. Små stikk hele tiden, men hun tror ikke vi har gjennomskuet det og tror ikke hun gjør det for å være slem, er tydelig at hun bare ikke klarer å styre seg når hun blir sjalu.

Eksempler fra relativt nylig: jeg kommer ut pyntet og i trang kjole som fremhever former. Hun: hehe, er så gøy å kjenne deg siden jeg vet hvordan du er på innsiden og ikke dømmer deg fra utsiden som mange andre.

Eksempel to: venninnen min har unnet seg nye dyre klær etter økt lønn. Hun: du har virkelig begynt å følge moten slavisk etter du traff ******, men moro det da :)

Og mange kollegaer fra gamle jobben min, "venninner" i rene kvinneyrker, orker ikke tenke på alle stikkene som haglet gjennom dagen der, spesielt om du var hyggelig og litt tilbaketrukken.

Anonymous poster hash: 62ccc...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Droppa hun fordi hun ble kjempe sur fordi jeg og kjæresten fant ut av problemene våre. Hun gav meg skylda for at hun selv var utro. Hun kom ofte med litt nedlatende kommentarer og visste selvfølgelig alltid hva som var best for alle rundt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne nr 2. Som også skal "kysse" på de jeg har noe på gang med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen sånne, for denne type oppførsel tolereres ikke i min vennegjeng. Dere bør jo ta en alvorsprat med slike folk, eventuelt kutte dem ut om de ikke skjønner at sånn oppførsel er sårende og irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke kontakt med slike folk jeg, hvorfor orke det?



Anonymous poster hash: 0c38d...4a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske stor jentegjeng og den type oppførsel er ikke vanlig der. Trodde dette var noe man var ferdig med på ungdomsskolen?

Når det er sagt så har jeg også opplevd å få stikk fra kolleger på arbeidsplasser hvor kvinnene dominerer, men det har som regel vært snakk om en eller to bitre kjerringer.



Anonymous poster hash: a08b5...426
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksbestevenninne og jeg hadde et slikt forhold. Hun var veldig nedlatende og kom stadig vekk med "uff, stakkar deg"-kommentarer. F.eks. hver gang en gutt var interessert i meg poengterte hun hvor stygg han var, bare så jeg ikke skulle føle at en bra gutt kunne like meg. Eks:

Jeg - ***** spurte om vi skulle finne på noe til helga.

Hun - Seriøst? Herregud så kleint... Han har sikkert aldri fått seg noe. Æsj.

Slike hånlige kommentarer hver dag gjorde til slutt at jeg fikk nok. Vi har ikke kontakt den dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjente en jente før i tiden som prøvde å være litt frekk og freidig men hun gjorde egentlig narr av seg selv eks: "du er nesten like stygg som meg! bare tulla!", det var ganske kleint

Endret av bobler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne som prøvde seg på/lå med de jeg var forelska i eller hadde noe på gang med. Nå har hun fått seg type da, og roet seg et par hakk..



Anonymous poster hash: 597c3...6f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Før var jeg slik som ikke turte å si ifra, og hadde en venninne som hele tiden kom med små stikk.

En gang satt vi på et vorspiel, og ei begynte å snakke om at hun hadde brukt ekstra lang tid på utdanningen sin og jeg har også gjort det. Lengre enn hun, og da omtrent ropte venninna mi til meg:"og hvor lang tid har du brukt da? Når blir du ferdig egentlig?" Mens hun lo litt.

Hun gjorde ofte sånn. Kamuflerte det som humor, og gjerne foran andre. Ikke alltid så veldig gøy, men nå hadde jeg ikke tolerert det.

Hun har også gitt meg skylden for ting som var hennes egen feil, men det får vel henne til å føle seg bedre istedenfor å innrømme at hun oppførte seg jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...