Gå til innhold

Venninne som forteller meg at jeg er LITE ATTRAKTIV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...hun sier det ikke direkte, men jeg får stadig inntrykk av at det er det hun mener.

Det skal sies at vi faktisk er gode venner, og vi har gjort mye sammen. Men mellom all vennligheten kommer hun av og til med sånne stikk. Dette er eksempel som jeg kommer på nå:

  • Viste henne bilde av en fyr jeg hadde i kikkerten (og hadde begynt å møte), og lurte på hva hun syntes om han. Da sa hun "jeg tenkte sånn "wow" i forhold til deg. - Ja med tanke på xx som du holdt på med tidligere. Man vet jo aldri."
  • For et par-tre år tilbake rota jeg med en fyr på en fest en gang. Hun hadde visst fortalt dette i skjokk til kjæresten min, sa hun, og gjentok ordrett hva hun hadde sagt til han, og det var blant annet: "Han er jo faktisk kjekk"! (I en sammenheng) (Skal sies at vi var 17 år da, men likevel.)
  • Hver gang jeg får oppmerksomhet fra noen f.eks. på en fest, understreker hun alltid hvor fulle de var, eller hvor "overrasket" hun blir. Hun pakker det liksom inn på en sånn "usynlig" måte.
  • Snakker til meg av og til som at jeg er stakkarslig og at det er synd på meg, og har blant annet uttalt at "det finnes noen for alle." i en merkelig sammenheng.
  • +++ lignende

Flere som har sånne venninner? Altså, det er ikke hele tiden hun kommer med sånne stikk, men av og til. Jeg burde egentlig ikke bry meg om det, men kjenner det fører til at jeg begynner å tvile litt på meg selv. For hva slags syn er det egentlig hun har på meg!? F.eks. hvis noen sier at jeg er pen, så tenker jeg kanskje at vedkommende lyver.

Det kunne ikke falle meg inn å si sånne ting til mine venner - uavhengig av hva jeg syntes om dem. Flere som er enige eller opplevd sånne venner?

Det skal sies at vi har mange fine stunder sammen også...

Lei jente



Anonymous poster hash: c5298...0fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hatt en nær venninne som er sånn, men hadde ei som presterte å klemme ut at hu var den fineste i rommet på en fest.

Ta det opp med henne da? Det er jo lite hyggelig å få sånne ting fra en venninne.
Og for all del, kanskje hun bare ikke forstår hva hun sier selv?
For det har jeg nemlig en venninne som gjør. Sier, men forstår ikke hvor mye kritikk det er i ordene hun velger å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel kanskje sjalu fordi du drar gutter og hun ikke? Har ingen slike venninner selv, og det kjenner jeg at jeg er glad for. Hun hørtes lite koselig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel kanskje sjalu fordi du drar gutter og hun ikke? Har ingen slike venninner selv, og det kjenner jeg at jeg er glad for. Hun hørtes lite koselig ut.

Skjønner ikke hvorfor i tilfelle. Hun har hatt kjæreste siden hun var 15.

ts

Anonymous poster hash: c5298...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg hadde jeg begynt å alltid stille oppfølgingsdpørsmål når hun sier sånt, typ "hva mener du med det", " hvorfor blir du så overrasket" oss. Gjør det litt ukomfortabelt for henne når hun sier sånt, slik at hun forhåpentligvis slutter :)

Anonymous poster hash: bbbac...14a

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor i tilfelle. Hun har hatt kjæreste siden hun var 15. ts Anonymous poster hash: c5298...0fc

Hun savner sikkert oppmerksomhet fra andre gutter siden hun har vært sammen med kjæresten sin så lenge. Jeg merker det selv, at jeg synes det er stas hvis en gutt kommer bort til meg på byen selv om jeg ikke har vært singel på lenge :fnise: Hun er nok litt misunnelig fordi du kan sjekke gutter og hun ikke :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg hadde jeg begynt å alltid stille oppfølgingsdpørsmål når hun sier sånt, typ "hva mener du med det", " hvorfor blir du så overrasket" oss. Gjør det litt ukomfortabelt for henne når hun sier sånt, slik at hun forhåpentligvis slutter :)

Anonymous poster hash: bbbac...14a

Dette er veldig sant. Det kommer bare så brått på. Men neste gang hun kommer med noe sånt, skal jeg sette henne "til veggs" på den måten som du sier.

ts

Anonymous poster hash: c5298...0fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun synes du har dårlig smak i gutter og derfor kommenterer dem de gangene de er kjekke? Kanskje du faktisk er mindre pen og hun vil skåne deg mot å sikte for høyt? Kanskje hun er sjalu på deg fordi hun selv er mindre pen? Kanskje hun selv ønsker å være singel? Det kan være mange, mange grunner



Anonymous poster hash: cafdc...942
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å ta det opp med henne på en ordentlig måte, i stede for å prøve å "ta henne" for det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studenten95

Kanskje hun synes du har dårlig smak i gutter og derfor kommenterer dem de gangene de er kjekke? Kanskje du faktisk er mindre pen og hun vil skåne deg mot å sikte for høyt? Kanskje hun er sjalu på deg fordi hun selv er mindre pen? Kanskje hun selv ønsker å være singel? Det kan være mange, mange grunner

Anonymous poster hash: cafdc...942

Uavhengig av grunnenen synes jeg det er frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun høres usikker ut. Har en venninne som har hatt mange kjærester, mens jeg alltid har vært singel. Likevel får jeg føelsen av at hun er litt misunnelig på meg. Har skjønt at hun egentlig har et ganske dårlig selvbilde, så lurer på om hun er sjalu på at jeg er veldig selvstendig og liker å gjøre ting alene (har ikke problemer med å spise ute alene f.eks).

Hvis det plager deg veldig kan du jo prøve å ta det opp. Men ellers ville jeg nok bare prøvd å ignorere det, hun kommer neppe til å innrømme det hvis hun faktisk er usikker.



Anonymous poster hash: 6ab0d...3a8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bedre å ta det opp med henne på en ordentlig måte, i stede for å prøve å "ta henne" for det?

Problemet med det er at det er så lenge siden, og hun har sikkert "glemt" hva hun har sagt. Det er jo ikke noe som jeg lar ligge i lufta mellom oss, så hun får sikkert sjokk. Skal jeg ta det opp bør jeg gjøre det fortløpende. Men det er kanskje sant som du sier.

ts

Anonymous poster hash: c5298...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studenten95

Synes foresten hun høres passiv-aggresiv ut. Husker jeg selv var det de to første årene på ungdomskolen (og hadde venner som var det også), men ser jo nå i ettertid at det kun var min egen usikkerhet som førte til det. + At jeg ikke ønsket at andre skulle føle seg "bedre" enn meg selv. Nå som jeg er trygg på meg selv har jeg ikke overhodet noe behov for å påføre andre ubehag. Nå er jeg ekte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun prøver vel bare å informere deg om at du kanskje er mindre pen. husk ikke alle kan være skjønnheter det er fakta Det er ikke alltid lurt å sikte for høyt men å ha realistiske forvenntninger her i livet det er veldig bra ;))



Anonymous poster hash: 6cb09...ee6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun prøver vel bare å informere deg om at du kanskje er mindre pen. husk ikke alle kan være skjønnheter det er fakta Det er ikke alltid lurt å sikte for høyt men å ha realistiske forvenntninger her i livet det er veldig bra ;))

Anonymous poster hash: 6cb09...ee6

Vi vet ingenting om TS sitt utseende. Uansett er det mange vakre menn og kvinner som er gift med en mindre pen partner. Når man blir voksen innser man at utseende ikke betyr alt.

Anonymous poster hash: 216a9...dba

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så tynn du har blitt! Ja, vi er vel alle enige i at du ikke var særlig fin før!" (ikke venninne lengre)

"Du ligner på [fin skuespiller]" (blir kjempesmigret) "Hun har også sånn skeiv nese" (visste ikke at jeg hadde skeiv nese, kan fortsatt ikke se det)

"Jeg lurte på om jeg kunne låne en kjole av deg" (jooooo....?) "Jeg skal på sånn utkledningsfest, og skal kle meg ut som en hore" (what? *skifte klesstil**tok hintet selv om det ikke var vondt ment - tror jeg*)



Anonymous poster hash: 1478b...1b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

av og til trenger inbildske folk å få høre sanheten. jeg forteller ofte mine venner indirekte sannheten sånn at di har mulighet til å komme seg ne på jorda. Ingen liker folk som svever uten grunn :PP



Anonymous poster hash: 6cb09...ee6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du hatt en tråd om lignende evt samme tema tidligere?

Jeg syns hun ikke er noen venninne jeg da, og jeg ville dumpa henne og funnet meg noen andre venner.



Anonymous poster hash: 568aa...d70
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...