Gå til innhold

Flere som har falske profiler på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lykke til! Det hjelper lite å være "anonym" med forskjellige FB profiler da IP-adressen vil være den samme og kan spores dersom noen ønsker å finne ut hvem du er og omtrentlig posisjon hvor du befinner deg. I tillegg kan din ISP(nettleverandør) også finne ut dette om de vil.

 

En løsning kan være en såkalt VPN tilkobling som går over flere ledd andre deler i verden.

 

Er man ekstra paranoid så bruk kun forskjellige enheter på hver enkelt FB profil og ALDRI sett instillinger på at enheten kan spores.

 

Personlig så bryr jeg meg ikke om slik og har kun én FB profil med mitt ekte navn i og med at jeg ikke har noe å skjule.

Endret av Den mystiske
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Ikke noe å skjule" er det ingen hjelp i. Også uten å være paranoid er det lett å se at demokratiet svekkes og undergraves fra alle kanter. Plutselig har det blitt veldig lett å kontrollere en hel befolkning.

Anonymous poster hash: c621f...84d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke noe å skjule" er det ingen hjelp i. Også uten å være paranoid er det lett å se at demokratiet svekkes og undergraves fra alle kanter. Plutselig har det blitt veldig lett å kontrollere en hel befolkning.

Anonymous poster hash: c621f...84d

Vel, denne diskusjonen kunne ha blitt filosofisk. Det kan hende at folk generelt har fått inflytelse fra "makten".

 

Allikevel, så har jeg mitt eget sinn og jeg bestemmer selv over hva jeg skal tro eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Trodde ikke dette var normalt. Nei, jeg har bare min egen ekte Facebookprofil og kunne ikke tenkt meg noe annet. Synest det er feigt at folk lager falsk profil fordi de ikke tørr å stå frem med meningene sine i kommentarfelt og nettaviser. Det er jo en grunn til en måtte begynne å signere med ekte navn i kommentarfeltene. Man vet jo at man plutselig tørr å lire av seg mye stygt når man kan skjule seg bak en anonym bruker.

 

Forstår det godt om man har en sykdom som man ikke vil at alle skal vite om, og lagar falsk profil for å delta i gruppene. Men fordi man ikke tørr å stå frem med meningene sine i kommentarfelt? Virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en som jeg spiller med. Der har jeg masse "spillvenner", og slipper å plage mine ekte venner med tidsfordrivet.
 

Anonymous poster hash: 29fef...df1



Anonymous poster hash: 29fef...df1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør dere det med epost adresse da?

Anonymous poster hash: f4601...c44

 

Hva mener du? Jeg har sikkert 30-50 adresser, og mange av dem vet jeg ikke om husker engang.

Anonymous poster hash: fe3eb...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Alle har det.



Anonymous poster hash: 9d602...609
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Alle har det.

Anonymous poster hash: 9d602...609

Nei, alle har ikke det.

Anonymous poster hash: 827db...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle har ikke det.

Anonymous poster hash: 827db...6cf

Jo.

Anonymous poster hash: 9d602...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere som har det, men jeg har aldri tenkt på å lage det til meg selv. Ikke før nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les mer her. :-)

 

Tør ikke. Hvem jobber du for??

Anonymous poster hash: 0ab3d...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tør ikke. Hvem jobber du for??

Anonymous poster hash: 0ab3d...b67

 

Skjønner ikke hva du mener? Angående min arbeidsplass så er det ikke noe jeg ønsker å dele her på KG. La oss si at jeg jeg jobber i privatsektoren og ikke i staten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her. Ja, det gjør jeg også! Har ikke noe ønske om at alt jeg skriver kan kobles tilbake til det jeg gjør. Det har ingenting med at jeg ikke vil stå for egne meninger, men jeg har ikke lyst at ting jeg skrev for 4 år siden skal dras frem igjen og vris på.  Anonymous poster hash: 66c57...b25

Sunn fornuft kalles det. Har en slik profil selv. Man vil ikke at alt man gjør skal knyttes til sitt eget navn på nettet for alltid. Selv ikke så uskyldige ting som netthandel, for da får man masse reklame tilpasset det man kjøper rettet mot seg.

Anonymous poster hash: e1738...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt tanken. Det jeg absolutt ikke vil noen skal kunne se, legges heller ikke ut på FB (eller noe annet sted på nettet). Problem solved. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Trodde ikke dette var normalt. Nei, jeg har bare min egen ekte Facebookprofil og kunne ikke tenkt meg noe annet. Synest det er feigt at folk lager falsk profil fordi de ikke tørr å stå frem med meningene sine i kommentarfelt og nettaviser. Det er jo en grunn til en måtte begynne å signere med ekte navn i kommentarfeltene. Man vet jo at man plutselig tørr å lire av seg mye stygt når man kan skjule seg bak en anonym bruker.

 

Forstår det godt om man har en sykdom som man ikke vil at alle skal vite om, og lagar falsk profil for å delta i gruppene. Men fordi man ikke tørr å stå frem med meningene sine i kommentarfelt? Virkelig?

Forstår du virkelig ikke at folk ikke ønsker å la sine meninger stort og lite stå på nettet for evig tid, fullt synlig for fremtidige arbeidsgivere, kjærester, venner og resten av verden? At man ønsker å si sin mening, fordi det er viktig at befolkningens meninger kommer frem, men ikke nødvendigvis under fullt navn?

Jeg skjønner det veldig godt, for å si det forsiktig. Det er bra for demokratiet og samfunnet at folk får lufte sine meninger, men samtidig beskyttes mot å henges ut for sine meninger. Og folk tør å si det de virkelig mener u der anonymitet. Om man må stå frem med fullt navn, punkteres debatten, for folk blir redde for å si noe dumt. Det er derfor jeg ofte synes de anonyme innleggene på dette forumet er mest interessante. Mange (med få hederlige unntak) avatarer er mer opptatt av å fremstå som noe de egentlig ikke er, for å bygge relasjoner og få tilbakemeldinger på egoet sitt.

Når det er sagt er jeg sterkt imot trolling og netthets, og dette må bekjempes. Det er problemet med anonymitet, men samtidig synes jeg personvern skal vektes høyere enn politisk kirrekthet.

Anonymous poster hash: e1738...6b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal man ha falsk profil? Hele hensikten med Facebook forsvinner jo da. Dersom ytringene dine er så kontroversielle at du må skrive under falsk navn er det vel heller yrtingene du burde jobbe med?



Anonymous poster hash: 3a72d...0c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...