Gå til innhold

Hva slags grupper på facebook er de verste du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg følger en Hjelp til alt mulig gruppe i Oslo, og det er seriøst så mye tull der! Folk sm skal ha hjelp til å ha tomflasker ut av huset, fordi de ikke gidder gå på butikken selv og pante, folk som må ha hjelp til filleting, og vil ha hjelp til å kjøre søppel bort - GRATIS.

 

En annen gruppe er grupper for single, der voksne mennesker på 50 år utviser null folkeskikk!

 

 

Flere?

 

 



Anonymous poster hash: 95066...997
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg følger en Hjelp til alt mulig gruppe i Oslo, og det er seriøst så mye tull der! Folk sm skal ha hjelp til å ha tomflasker ut av huset, fordi de ikke gidder gå på butikken selv og pante, folk som må ha hjelp til filleting, og vil ha hjelp til å kjøre søppel bort - GRATIS.

 

En annen gruppe er grupper for single, der voksne mennesker på 50 år utviser null folkeskikk!

 

 

Flere?

 

 

Anonymous poster hash: 95066...997

 

hva heter den Hjelp til alt mulig-gruppen? Finner den ikke.

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva heter den Hjelp til alt mulig-gruppen? Finner den ikke.

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

Den heter noe annet som jeg ikke vil røpe her. Men innholdet er søk av hjelp til alt mulig dill.

Anonymous poster hash: 95066...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det er mange dype avkroker av Facebook jeg ikke skal bevege meg borti. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernsgruppene ja. Ikke alt jeg er enig i av prosedyrer og vedtak, men når man ser hvordan folk skriver og formulerer seg i de gruppene så levner det ingen tvil om at det er en god grunn for at de har grepet inn! 

 

Ellers så har jeg meldt meg ut av en gruppe for miniatyrhunder. Jeg har papillon, men mangler tydeligvis dette genet som gjør at man diller med de små og kler dem opp i fjollete klær og beskytter dem mot alt. 
Og jeg skjønner også hvorfor hunder som blir dillet med blir hissige og at de ikke "bare er sånn". Den irriterte meg for mye til at jeg orket å være medlem der :P 

 

Og så er det alle de ebay-gruppene som har dukket opp. Bare for kvinner så klart! Admin turer frem som de selv vil og reklamerer for tuppervarene sine, aloe veraen sin, og annet ræl de forhandler selv. Og utenom det så legger folk ut bilder av seg selv i bikinier og undertøy som de har kjøpt som vissnok var for trangt, og alt det interiørdillet som bare ser billig og fælt ut. 

 

Og til slutt: 
Samtlige grupper som dukker opp for eller i mot vedtak i regjeringen. Slutt! Bare.... slutt! 

 

Slikt blokkerer jeg med en gang. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruppene for alle dem som "urettmessig" er "forfulgt" av "BARNEFJERNE" 



Anonymous poster hash: 5637e...bb3
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grupper som hevder de er "for Norge og fedrelandet".



Anonymous poster hash: 22c57...222
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å forville meg inn på en sånn barnevernsgruppe en gang. Hadde hørt så mye snakk om dem, og ble nysgjerrig. Gruppen levde opp til alle "forventninger" for å si det sånn.... Jeg meldte meg veldig raskt ut igjen :P

 

Jeg ble også medlem av et par grupper for å søke informasjon til en sykdom som jeg har. Alle medlemmene bruker all tiden på å fortelle om hvor mye sykere de er enn alle andre, og hvordan de kan presse mest mulig penger ut av NAV for GUD FORBY om de skal jobbe! Ektefellen/kjæresten/barna/tanta/barndomsvenninna/butikkekspeditøren får også pryl så det holder. Jeg fatter ikke at folk tør....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barnevernsgruppene er ille. Det samme er alle mulige konspirasjonsteori-grupper, som vaksinemotstanderne og denslags. I tillegg irriterer jeg meg jo over disse "Hjerteklem"-greiene og tilsvarende, som riktignok ofte er sider og ikke grupper, siden man risikerer diabetes om man ramler innom.

Det er heldigvis lett å unngå alt sammen, men det er de mest håpløse jeg kommer på at finnes.



Anonymous poster hash: 1c236...f96
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i en gruppe for folk med lavt stoffskifte og der skal absolutt ALT lenkes opp mot den sykdommen. "Jeg hikker i dag, er det noen av dere andre som gjør det? Lurer på om det har noe med stoffskiftet å gjøre.", "Jeg får så vondt på baksiden av kneet når jeg går i trapper, men bare når jeg går oppover, ikke nedover. Har dere andre med lavt stoffskifte det også sånn?". "Er det noen andre som ikke får reist på ferie pga lavt stoffskifte?". Veldig mye stakkarslige folk som ER sykdommen sin inne på den gruppa.

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

:ler:

Kjenner igjen den der

Var også medlem av en lignende gruppe, og når jeg tok opp et problem jeg hadde, så fikk jeg mange svar som "åja, det hadde jeg også, bare at jeg holdt på å døøøø asså"

Altså at alle skulle være så mye sykere enn andren, men samtidig skulle de jo være så mye flinkere enn andre.

Så alle lå for døden samtidig som at de jobbet fullt, tok seg av atten barn, stilte opp for alle sine venner til enhver tid osv

Jeg ble litt lei av slikt og tok det opp i en egen tråd, men da fikk jeg høre om hvor negativ og misunnelig jeg var og jeg ble slettet fra gruppen

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så mangt. Syns de fleste grupper har en tendens til å stikke seg litt ut, at jeg blir sittende og lese for underholdning fremfor å bruke gruppene til det formålet den er til for. 

 

Men det som får meg til å vrenge det i magen er gruppene jeg ser som omhandler anti-islam, anti-muslimer, anti-alle som har en annen hudfarge enn de perfekte "hvite" folkene, alt som har med sånt å gjøre. De syns jeg rett og slett er skremmende! 



Anonymous poster hash: f7873...c05
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er medlem i en gruppe for folk med lavt stoffskifte og der skal absolutt ALT lenkes opp mot den sykdommen. "Jeg hikker i dag, er det noen av dere andre som gjør det? Lurer på om det har noe med stoffskiftet å gjøre.", "Jeg får så vondt på baksiden av kneet når jeg går i trapper, men bare når jeg går oppover, ikke nedover. Har dere andre med lavt stoffskifte det også sånn?". "Er det noen andre som ikke får reist på ferie pga lavt stoffskifte?". Veldig mye stakkarslige folk som ER sykdommen sin inne på den gruppa.

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

Haha 😂 Høres ut som om det er en gjenganger i slike grupper 😂 "Jeg orker ingenting i dag for jeg har så vondt i hårtuppene" etterfulgt av en million svar fra andre som har ENDA mer vondt i hårtuppene og som mener at dette er helt innafor og relatert til sykdommen 😂 Og PRØV å si noe 😄 Om ikke annet er slike grupper fantastisk god underholdning 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Høres ut som om det er en gjenganger i slike grupper "Jeg orker ingenting i dag for jeg har så vondt i hårtuppene" etterfulgt av en million svar fra andre som har ENDA mer vondt i hårtuppene og som mener at dette er helt innafor og relatert til sykdommen Og PRØV å si noe Om ikke annet er slike grupper fantastisk god underholdning

Nå er den en som har lagt ut denne artikkelen i gruppa. Veldig bra artikkel, det blir spennende å se på reaksjonene.

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er den en som har lagt ut denne artikkelen i gruppa. Veldig bra artikkel, det blir spennende å se på reaksjonene.

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

 

 

Haha, det kan jeg tenke meg blir liv XD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha 😂 Høres ut som om det er en gjenganger i slike grupper 😂 "Jeg orker ingenting i dag for jeg har så vondt i hårtuppene" etterfulgt av en million svar fra andre som har ENDA mer vondt i hårtuppene og som mener at dette er helt innafor og relatert til sykdommen 😂 Og PRØV å si noe 😄 Om ikke annet er slike grupper fantastisk god underholdning 😂

Hårtuppene :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

 

Jeg er medlem i en gruppe for folk med lavt stoffskifte og der skal absolutt ALT lenkes opp mot den sykdommen. "Jeg hikker i dag, er det noen av dere andre som gjør det? Lurer på om det har noe med stoffskiftet å gjøre.", "Jeg får så vondt på baksiden av kneet når jeg går i trapper, men bare når jeg går oppover, ikke nedover. Har dere andre med lavt stoffskifte det også sånn?". "Er det noen andre som ikke får reist på ferie pga lavt stoffskifte?". Veldig mye stakkarslige folk som ER sykdommen sin inne på den gruppa. 

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

 

:ler: Den var jeg innom en kort stund. Det var ikke måte på hva som kunne trekkes i retning av stoffskifte. Jeg har autoimmun tyreoiditt og stilte noen praktiske spørsmål. Fikk noen få svar. Men jeg ble også fortalt at "jeg måtte bare være klar over at det ikke behøvde å være stoffskifte hos meg, altså." Og det kom fra en gjeng som veltet seg i kreative stoffskiftesymptomer. Jeg meldte meg fort ut av den gruppen.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Den var jeg innom en kort stund. Det var ikke måte på hva som kunne trekkes i retning av stoffskifte. Jeg har autoimmun tyreoiditt og stilte noen praktiske spørsmål. Fikk noen få svar. Men jeg ble også fortalt at "jeg måtte bare være klar over at det ikke behøvde å være stoffskifte hos meg, altså." Og det kom fra en gjeng som veltet seg i kreative stoffskiftesymptomer. Jeg meldte meg fort ut av den gruppen.

Er det det samme som Hashimotos? Vel, jeg er medlem der fortsatt, men det er ikke mye å få ut av den gruppa, nei. Bare klaging og bilder av prøvesvar. 

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...