Gå til innhold

Sparepengene til coaching, kurs, og PT-timer?


Spinat

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis jeg tar ut penger fra f.eks. sparekonto/fond, whatsoever... og bruker det på ''tjenester'' en får noe tilbake fra i form av erfaring, kunnskap, eller bedre helse, for eksempel, er det smart? Bedre enn å bruke det på ekstra dyr mat i magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent økonomisk blir det en vurdering av om kursene og kunnskapsøkningen er forventet å gi avkastning i form av økt inntekt på et eller annet vis. Hvis det ikke kommer noen avkastning ut av det i kroner og øre så kan du jo like gjerne spise opp pengene, for da hadde de hatt det bedre på konto og i alle fall i et godt fond.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta ut pengene og benytte dem på et kurs om nettbank, hotell og personlig økonomi? Vet flere eldresentre har nettbankkurs...

Anonymous poster hash: 25b0e...3d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Det er jo noe du åpenbart trenger.

Anonymous poster hash: 98022...8d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent økonomisk blir det en vurdering av om kursene og kunnskapsøkningen er forventet å gi avkastning i form av økt inntekt på et eller annet vis. Hvis det ikke kommer noen avkastning ut av det i kroner og øre så kan du jo like gjerne spise opp pengene, for da hadde de hatt det bedre på konto og i alle fall i et godt fond.

Penger kan bli 0 verdt... når som helst. Penger er ikke verdt NOE pr. NÅ før de er BRUKT.

Kurs / Coaching = KUNNSKAP, indre KRAFT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tingelinling

Hei!

Hvis jeg tar ut penger fra f.eks. sparekonto/fond, whatsoever... og bruker det på ''tjenester'' en får noe tilbake fra i form av erfaring, kunnskap, eller bedre helse, for eksempel, er det smart? Bedre enn å bruke det på ekstra dyr mat i magen.

Ja. Kunnskap er alltid kjekt å ha. I tillegg får du nye kontakter dersom du går et kurs eller tar et fag. Personlig trener må jo være helt fantastisk å ha penger til, tenker jeg.

Dessuten. Man vet aldri hva morgendagen bringer, så jeg er fortalskvinne for å bruke penger på noe som øker livskvalitet og gir gode opplevelser, i stedet for at de skal stå i et fond å godgjøre seg. (Til hva? Til gjeldsfrihet, sånn at man DA kan bruke penger på livsglade opplevelser?)

Alltid lurt å ha en liten bufferkonto, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt det som blir undervist i på slike kurs kan du lære deg selv gratis ved hjelp av kritisk sans, nyskjerrighet, internett og et sted å trene.

Trening har blitt en stor hobby for meg de siste årene og jeg har sittet mange timer og lest om trening, for deretter å prøve det ut selv og opparbeide erfaring selv, for det er jeg som kjenner kroppen min.

om du er i den situasjonen at du føler deg tykk, ute av form og desperat er det ikke noen kurs eller pt timer som kan gjøre deg i bedre form eller tynnere, det er bare du selv som kan gjøre det. God form kan ikke kjøpes for penger.



Anonymous poster hash: 92d29...e46
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Du tuller nå? DIN kropp er ikke unik når det kommer til at du løfter med feil TEKNIKK. Det finnes bare EN riktig teknikk. I BESTE FALL vil avviket ditt fra korrekt utførelsesmetode føre til SKADER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Du tuller nå? DIN kropp er ikke unik når det kommer til at du løfter med feil TEKNIKK. Det finnes bare EN riktig teknikk. I BESTE FALL vil avviket ditt fra korrekt utførelsesmetode føre til SKADER.

Du er så utrolig ufin når du svarer folk som prøver å hjelpe deg i din egen tråd. Gratulerer.

Anonymous poster hash: 37735...0fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coach i form av støttekontakt er nok en god investering.

Lære ting som hvordan pakke for en hotellweekend, hvordan betale der, etc?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nei. Skal ta ut fondet i neste uke. De pengene SKAL brukes på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Skal ta ut fondet i neste uke. De pengene SKAL brukes på noe.

Har du ikke klart å ta ut fondet ennå? Bruk dem på noe ufornuftig, det er absolutt det bestemt din situasjon.

Anonymous poster hash: 25b0e...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...