Gå til innhold

Hva er normal timelønn når en ikke har utdannelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ca? Skriv hvilken jobb det er snakk om.

Anonymous poster hash: a05db...404

Skjønner ikke alle disse som tar med tilleggene sine for ugunstig arbeidstid. Det er jo grunnlønnen som er interessant, ikke hvor ugunstig tidspunkt du må jobbe....

Nå mens jeg holder på med masteren min så får jeg uttelling for min bachelor der jeg jobber på bolig for utviklingshemmede og har stillingsbeskrivelse 'miljøterapaut' og da får jeg bare 181 kr i timen. Syntes det er uinteressant at jeg får tillegg for natt, kveld , helg etc... For grunnlønn er jo så tragisk dårlig i helsevesenet...

Anonymous poster hash: 2286f...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikk hvorfor jeg gadd å bruke tid på skole når man tydeligvis kan tjene bedre som ufaglært.

Anonymous poster hash: a519d...e39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sistemann: Kanskje det er andre ting enn lønn pr. time som teller like mye? Kanskje hva slags jobb du kan få, selvstendighet i jobben, karrieremuligheter, god pensjon osv.? Og ingenting hindrer deg i å søke på ufaglærte jobber, da!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekter: Begynnerlønn 185 kr/t pluss tillegg. Obligatoriske kurs betales av arb. giver.



Anonymous poster hash: 9c2fd...81d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for man studerer i 5-6 år for å ha like lav lønn som en som jobber på kiwi? Vet du at man må ta lån mens man studerer og for å få fisefine jobber? Trenger man lån for å jobbe på Kiwi?

Noen må jobbe på kiwi også. og alle de andre 'drittjobbene'.

Anonymous poster hash: 79096...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som assistent på sykehjem, uten utdannelse - 135 kr timen + helg og kveldstillegg.

Anonymous poster hash: 61e4e...2af

Samme jobb, med 126 kr/timen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare fagskole og tjener 380 i timen.



Anonymous poster hash: 1210f...71c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fagskole og tjener 380 i timen.

Anonymous poster hash: 1210f...71c

Yrke?

Begynner virkelig å lure på om jeg skal ta noen kurs eller fagskole istedenfor 3 års utdannelse på universitet.. Unngår jo veldig høyt studielån også. Eller kanskje en ide å ta noe slikt før jeg begynner å studere, for å få en litt bedre betalt jobb i studietiden..

Anonymous poster hash: aa18c...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er jo også hvilken utdannelse man tar. Er evig mange (meg selv inkludert) som har studert og tatt en bachelor, men som ender opp med å jobbe med noe som ikke har noe med utdannelsen å gjøre.

Kunne hatt akkurat samme jobben jeg har nå uten utdannelse (bare begynt 3 år tidligere), og har ca 190kr timen (er ikke lønnet på timesbasis, men fastlønn pr mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundeservice, startlønn på 176kr/t + provisjon og bonus.



Anonymous poster hash: 5b82b...0ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jobber.

Assistent i en boinstitusjon: 144 i timen, 45 i kveldstillegg frå kl 17 og utover, 50 i helgetillegg.

Vikarlærer: 230 per undervisningstime.

Stiger en del i lønn til sommeren da, når jeg er ferdig utdannet adjunkt. Tror det da ligger på 190 kr/t på assistentjobben, og 300 kr/undervisningstime på vikarlærerjobben.



Anonymous poster hash: 560e4...dde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

195 kr/timen, lager. Jobber kun 8-16, aldri helg. Ufaglært.

Anonymous poster hash: 4532c...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195 kr/timen, lager. Jobber kun 8-16, aldri helg. Ufaglært.

Anonymous poster hash: 4532c...3f6

kan jeg spørre om hvor du jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som ufaglært på statlig institusjon. Tjener 155 kroner timen, og det er egentlig ganske lite mtp hva slags type arbeidsoppgaver vi har.



Anonymous poster hash: e6b77...767
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restaurant, starter på 147,- pr/t, gjerrig på kveldstillegg.



Anonymous poster hash: c6451...502
Lenke til kommentar
Del på andre sider

154 kr i timen, isolatør i byggebransjen, 35 år gammel. Ingen utdanning utover vgs Bygg og Anlegg.



Anonymous poster hash: ba140...f4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Butikkmedarbeider, 145 kroner i timen. Usikker på om jeg kommer til å tjene noe mer når jeg er ferdig med vgs nå til våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 380 kroner pr time (har årslønn + bonusordning, men når jeg deler dette opp, finner jeg timelønnen)

Jeg har ingen utdannelse (kun studiekompetanse), jobber 08-16 mandag - fredag

Har jobbet meg opp fra gulvet, og har i dag en spennende stilling i HR avdelingen. Privat sektor



Anonymous poster hash: 555ee...b81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...