Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Weeee!! 24 uker!!!

Da er du presis en uke foran meg:) Det blir lett å huske på!

Hehe, så elendig som jeg er på brodering er du nok myyye flinkere. Jeg har ikke tålmodighet i hele tatt:)

Planen er en ting, hva jeg får gjort er en annen, hehe:)

Jeg har også en del mensmurringer og stikkinger nedi der, nederst i magen og inni der et sted. Har ikke kommet på å spørre noen om dette.. Må tro det er helt normalt ja? Tror vi sier det:)

Huff, jeg begynner faktisk å bli litt stresset ang julegavene og slikt. Må ta meg en kveld i kjelleren og se over hva jeg har klart:)

Årets innpakning tror jeg blir gråpapir med hyssing og engletags:) Syns det er så fint med gammeldags jul <3

Har lyst til å støpe lys... Må sjekke hva de har på panduro og sånt. Bare helt enkle lys som jeg binder sammen med et fint bånd og pakker inn... Husker vi gjorde det på barneskolen <3

I fjor lagde jeg vokslys til noen. De er dekorative og lukter godt syns jeg:)

Åååå, jeg blir da alltid så julete her inne hos deg:)

Har du fått mye mage? Min begynner å ta bra form nå og et par stykker har turt å spørre om jeg er gravid når jeg har hatt på meg tettsittende klær:)

Syns det er så koselig med mage<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte mamma om hun hadde opplevd det samme ift vondt i magen og det hadde hun vist. I natt våknet jeg og lå våken en god stund fordi jeg hadde vondt. Da satt det mye lenger opp og var ikke som sånn mensmurring. Er supertrøtt nå da selvfølgelig siden jeg lå våken i natt..! Da er det jo herlig å skulle på jobb.

Dette blir rene juleboka i tillegg til graviditetsbok :fnise: Det er koselig. Elsker jul! Synes innpakning i gråpapir og med engletags hørtes utrolig fint ut! Jeg har bestilt meg service som heter "Gammeldags jul". Får det før desember vistnok så jeg gleder meg veldig! Da blir det julebord for venner her i leiligheten :)

Magen begynner absolutt å ta form. Føler folk har turt å spørre meg lenge om jeg er gravid og til og med bare anta det. Traff en dame på ikea son var fryktelig pratsom, hun var fysioterapeut og lurte på åssen det gikk med meg og ryggen min siden jeg var gravid. Det er flere uker siden, men tydeligvis syntes det så godt at hun ikke trengte å spørre en gang om jeg faktisk var gravid. Dette er jo når jeg går i klær som er noe mer tettsittende enn f.eks jobbbklær, da er det ikke noen som spør eller ser det. Men jeg vil ikke gjemme magen, som du sier Skytte - det er koselig med mage :rodmer:

Nei jeg får vel skrape meg opp av sofaen og gjøre meg klar. Kjenner jeg er helt motløs ift jobben nå om dagen! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det serviset er kjempefint! Har ei venninne somhar det:)

Huff, ekkelt med magevondter og lite søvn:(

Snudde med litt brått inatt og fikk sånn strekk i livmoren.. Kjennes jo ut som om jeg river opp hele greia!

Forstår veldig godt at du sliter med motivasjonen.. Gjør det selv enda jeg bare jobber 20% og ikke har noe å klage for...

Syns det er vanvittig deilig å være hjemmeværende husmor for tiden. Pusle og stelle i huset og gjøre div hobbysaker som jeg ellers aldri får gjort:)

Men må vel dra meg opp jeg også... Snart...:)

Håper dagen din går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele magevondten ble konkludert med at det var kynnere som jeg antok. Var hos både lege og på sykehuset i går og fikk full sjekk. Legen syntes det var litt lite bevegelse på trollejenta da jeg var der. Følte de avfeide meg veldig på sykehuset jeg var på og snakket utrolig nedlatende til meg. Man blir jo bekymret når man ser en rolig baby på skjermen hos legen og han anbefaler å dra opp på sykeuset også møter de meg så nedlatende der oppe.. :sukk: men fikk i hvertfall sjekket at alt var i orden så da kan jeg slappe av. Skal se ann formen til mandag, men skal nok være flinkere fra nå av til å ta det med to og ta vare på meg selv og lille trollet. Jeg er litt for flink til å stresse tror jeg.

Heldigvis så er dette ikke sykehuset jeg skal føde på, (ble sendt hit i går fordi det er kortest vei dit fra legen og han henviste meg rett opp dit) Hadde litt skrekken for å havne der før jeg fikk svar på fødeplass og dette er jo nettopp hvorfor. Har hørt ymse historier fra mange og fikk jo nå selv erfare at der har man ikke lyst til å møte opp når man skal føde. Er så utrolig fornøyd med fødeavd jeg skal på og JM der oppe. Helt fantastisk :)

Ja Skytte, jeg elsker det servicet! Mamma har det så jeg har vokst opp med det. Ah, julestemning :rodmer: Jeg og mamma skal til Hadeland om et par ukers tid for å handle en del julegaver. Har laget en liste som jeg har rota bort i kaoset mitt så jeg får vel begynne på en ny.

I dag er planen å dra å kjøpe litt lyng på plantasjen som skal plantes på graven til bestefar. Skal og besøke mamma, pappa og lillesøster som kommer hjem i fra Kiel i dag. Det blir hyggelig! :jepp:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleservicet ankom i posten i går! Oh, lykke og julestemning! Det var nydelig :rodmer:

Ble ikke bare lyngshopping på plantasjen i går. Nå har jeg oppdatert og oppfrisket beplantningen i leiligheten, noe som virkelig trengtes her :fnise: Lille trollesnuppa fikk seg ullstrømpebukse og søte små sokker. Og det ble til og med tid til å kjøpe en julegave i går og som jeg kan huke av på listen :)

Nå ligger jeg foreølpig i sengen med magevondt, men kjenner snuppa beveger seg og til og med har hikke så da har i hvertfall hun det bra, selv om mor er sliten.

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen få timer til jeg bikker 25 uker så tar en liten oppdatering på forhånd siden jeg er utålmodig :fnise:

:strix: Statusoppdatering 25 uker :strix:

Termin : 11.januar 2012

På vei: 25 uker

Igjen til termin: 15 uker

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig? Akkurat nå de siste dagene har jeg vært litt utålmodig fordi formen ikke er helt på topp og jeg har følt for å bare bli ferdig med alt. Allikevel føler jeg meg ikke helt ferdig med svangerskapet de dagene jeg er i grei form.

Aktivitet i magen: Masse aktivitet som regel sett bort i fra fredagen som var. Trolig pga stress i følge legen, det kom seg lørdag og i dag.

Navn: Foreløpig ikke helt fast bestemt, men trolig blir hun oppkalt etter mors samboer + et navn i tillegg forann dette.

Vektøkning: ca 68-71

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: JA! Store plagen de siste dagene. Man blir virkelig sliten i lengden..:sukk:

Humør: Humøret er bra om dagen sett bort i fra at jeg er et uhyre dårlig selskap som sover mye når kynnerne roer seg.

Barnerom: Det meste er klart allerede.

Utstyr: Kjøpt mye klær den siste uka og begynner å få relativt god oversikt over hva jeg har og hva jeg mangler. Driver med litt strikkeprosjekter i tillegg. Bra jeg har god tid :)

Strekkmerker: Nei (ingen foreløpig i hvertfall..)

Melk i brystene: Ja, råmelk. Lekker innimellom.

Fødsel: Gruer meg ikke for øyeblikket, men tenker jo på det en gang i blant og lurer på hvordan jeg vil takle det når det skjer.

Plager: Trøtt, hodepine, kynnere og bekkenløsning. Sover dårlig om natten.

Oppegående: Ikke helt på topp akkurat nå, men det kunne absolutt vært verre :)

Sulten: Varierende. Vært litt kvalm når jeg har kynnere, utover det er matlysten ganske bra sammenlignet med hvordan jeg vanligvis pleier å være når jeg ikke er gravid.

Spesielle matlyster: fikepålegg er fremdeles fantastisk. Makrell i tomat, sursild og rømmesild blant annet :) Utover det er italiensk salat særs godt om dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse magesmertene ga seg jo da ikke til mandag. Valgte å bli hjemme fra jobb etter anbefalinger fra legen på fredag dersom det ikke ga seg. Snakket med legen i stad så nå ble jeg 100% sykemeldt i dag og i morgen før jeg prøver meg på 50% ut uka for å se hvordan det fungerer. Tror det er greit å roe litt ned nå ja :sjenert: Har vært våken intet mindre enn 5 ganger i natt, sover så dårlig at det er nifst, men dette er nok en smakebit på hva som venter meg etter termin i januar ja! Da helst uten kynnere takk ;)

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg faktisk sovet ganske bra!! Det var herlig og lenge siden sist! Fikk akupunktur i går på kvelden og hun sa at jeg trolig kom til å bli litt slapp og sløv av det. Er spent på om akupunkturen kan gjøre litt for denne bekkenløsningen samt kvalmen jeg har hatt nå om dagen ifb kynnere. I uke 37 blir det modningsakupunktur hos samme akupunktør :jepp:

Jeg har ommøblert masse på pynten min i huset her hjemme. Det er UTROLIG deilig å ha litt overskudd til sånn pusling igjen. Ble så fornøyd med det ene lysfatet mitt på bordet. Sølvfarget lysfat med to sølvfargede telysholdere og to høye sølfargede kronelysholdere og lyse steiner som pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg ikke har fått sagt det tidligere(litt me at jeg har vært vekke herfra)..

Hurra med en spire!!! (litt sånn på etterkant) :danser::danse: :danse:

Nyt disse dagene og håper du er i bedre form snart :jepp::smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk pleiepike :klemmer:

Hadde en dag på jobben i dag. Skulle jobbe til kl 12, men det ble til 13.30.. Lå bare en haug med oppgaver å ventet og arbeidsgiver tok en smule av...! Fikk ikke noe pause heller :sukk: Er sliten og har kynnere nå, men antar at alt er bra og at dette ikke er farlig. Skal på ktr til JM etterpå så får høre litt der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia snuppa!

Har bare vært og lest her hos deg de siste dagene, men nåå ble det anledning til å legge igjen et spor:)

Hvordan gikk kontrollen? Og hvordan er formen?

Lurer litt på hvordan kynnere kjennes ut.. Jeg blir kvalm og uvel til tider. Spes hvis jeg bøyer meg mye og styrer på.

Koselig med den oppdateringen og hurra for vel passerte 25 uker!!!

Har gjennomgått klærne idag og fant ut at jeg nok må handle litt til ja:) En pysj og en sparkedress holder ikke lenge..! Har ellers seks bodyer og tre strømpebukser.. Så, shopping oh yeah:)

Hvor mye har du til nå? Jeg klarer ikke huske hvor mye jeg hadde klart til snupp ble født..!

Håper både du og den lille har det bra <3

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen varierer etter hva jeg gjør i løpet av en dag. Skulle jo da prøve meg på å jobbe 50% denne uka. Skulle egentlig jobbe fra 8-12 to av dagene og kun 2,5 time i dag. Det resulterte i desperat sjef som ville ha meg på jobb lenger, jobbet til 13:30 første dagen, til 13 andre dagen, men da tok jeg meg helt fri i dag. Første dagen var bare å ta igjen de to dagene jeg var 100% sykemeldt, ikke tid til pause og spising, og jeg var døsliten etterpå og fikk jo selvfølgelig kynnere. (synes det er en blanding av stikking og menssmerter som ofte kommer takvis, er ikke uutholdelig, blir bare veldig sliten også blir det så rolig i magen når jeg stresser :sukk: Jeg også har blitt kvalm, spesielt relatert til bøying som du sier Skytte.

Kontrollen gikk bra. Snakket mye med jordmor om jobbsituasjon og hun fattet ikke hvorfor jeg ikke var 100% sykemeldt, hun sa jeg ikke skulle jobbe mer enn 50%. Skal til legen i dag for å vurdere hva som skal skje videre. Han ringte meg i går. Later til at det blir 100% på mandag igjen for å prøve det i to dager. Går ikke det blir det søknad om svangerskapspenger. Fortsetter samme kjøret på jobben til uka kjenner jeg det blir to harde dager! Fatter ikke at sjefen ikke kan tilrettelegge litt mer, det er jo bare økonomi som skal fokuseres på fremfor at jeg kanskje skal klare å være i jobb :kjefte:

Jeg har en del klær etterhvert, men kun en langermet body så det trenger jeg virkelig! Var hos en venninne her om dagen og som jeg fikk så masse søte klær av som gutten hennes hadde vokst ut av. Plukket ut det kjønnsnøytrale ;) Fikk viteat pysjer var det så greit å ha en del skift av siden de ikke så ut i følge min venninne etter en natt :fnise: Fult av sikkel og gode greier! ;) Gleder meg sånn til å se jenta vår :rodmer: Tenkte jeg skulle prøve å styre meg for litt shopping og, jeg kunne gått bananas i de søte klesavdelingene :fnise: Mamma kom med noen velmenende ord om at jeg antakelig kom til å drukne i babytøy fordi man gjerne får en del og ifb fødselen også. Nå skal jeg rydde kjapt i leiligheten før mamma og pappa dukker opp her og vi skal ut en tur :) Pappa skal se kjapt på ovnen vår også, nå er den snaaart på plass så jeg kan fyre! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei:( Jeg håper du kan få full sykemld så kroppen din får slappe av litt. Det høres ut som du trenger det.

Jobber og sjefer... Say no more..

Hmm.. Da er det nok kanskje kynnere jeg har en del av inni mellom? For jeg har jo også sånne stikkinger og menssmerter..

Koselig med besøk av mam og pap! Og jeeeiii for vedfyring <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har orket å oppdatere her! Ble sykemeldt 100% fra og med i går etter to utrolig slitsomme dager på jobben denne uka. Det ser ut til at dette kommer til å vare frem til permisjonen starter. Så nå er det bare å innfinne seg i NAV sitt regelver, sjefen var kjappere enn lynet til å få stoppet lønna mi slik at alt skal gå igjennom NAV. Og da ble det plutselig 3 uker til lønning i stedet for at det kom i går som jeg trodde....Og det er jo da forutsatt at NAV klarer å utbetale når de skal.. Så slitsomt å skulle bekymre seg økonomisk oppå det å være sliten og dårlig. Håper kynnerne blir bedre av dette og at jeg får slappet av nå fremover.

Høres jo nesten ut som du kan ha no kynnere du og Skytte. Har det blitt noe verre?

Ovnen kom på plass på søndag så vi har kost oss med vedfyrng hver eneste kveld etter det! Det er så deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greie sjefer vi to... Vanvittig irriterende med penger som ikke kommer, som kommer i hytt og gevær osv..

Men utrolig deilig å få slappet av for deg nå <3

Det trenger nok kroppen din!

Jo, jeg tror det er kynnere. De kommer hvis jeg anstrenger meg og ofte om kveldene uten at jeg gjør noe som helst..

Vedfyring er deilig da<3 Det har vi også begynt med nå.

Men det hender seg jeg tar litt hardt i...:)

Hvordan går det med juleplanene da?

Jeg er hjemme alene ikveld og vurderer å kose meg glugg ihjel med hobbysaker av noe slag:) Skal stikke innom panduro en liten tur straks. Må bare orke å reise meg fra sofaen hos svigers først...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst med disse pengene..!! Og sjefene :kjefte: Han ville faktisk ha meg til å lære opp en ny vikar mens jeg gikk sykemeldt. Gratis da selvsagt...Høyst uaktuelt.

juleplanene går da fremover =) Har faktisk klart å ordne litt julegaver og planlegge noen fler. I morgen reiser jeg og mamma til Hadeland glassverk for å shoppe litt og da håper jeg å få fikset noen til =)

Tenkte meg innom Panduro en dag jeg og. Har funnet en stilig blogg hvor det var en som hadde pyntet/scrappet på bokstaver og laget navnet til barnet på veggen. Det var så stilig!! prøver å finne igjen den bloggen, men sliter litt med det nå. Skal se om jeg finner den så skal jeg linke senere.

Virkelig godt å få slappet av og roet ned nå. Kjenner at jeg så absolutt trengte det nå. Jeg også merker som deg Skytte, at kynnerne kommer på kvelden etter en stressende dag. Da gjerne når man legger seg ned og ikke gjør noe! Da er det ikke lett å få slappet av ordentlig!

Nå lager snille trollemannen middag til oss! Jeg har vært sliten i dag. Tenkte jeg skulle legge meg ned å se litt mer på jordmor-serien som jeg fant på nett i stad. Har fått litt dilla på dette! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herreguuuud så stilige bokstaver!!! Noen folk er bare så sabla kreative og flinke!! Jeg har makan bokstaver i ordet love... Hmmm... Hadde passet å piffe dem opp også... Og ha dem på soverommet.. Når vi får nytt... Om et års tid ca..!! Viktig å ha planene klare:)

Jeg måtte jo krangle med legen min og få aktiv sykemelding frem til jeg hadde fått lært opp min nye kollega og kunne gå over i aktiv 50% og nå 20%.

Selv om jeg skal jobbe bare 7,5 timer er jeg der rundt ti timer i uka.. For det er så mye som venter og som de ikke får gjort. Er virkelig spent på permisjonstiden. De gruer seg :)

Åh, kunne gjerne vært med til Hadeland ja! Hadde nok funnet en ting eller to der ja:)

Idag har jeg hatt prosjekt adventskalendere!

Har alt til snupp sin kalender og ellers skal jeg lage kalender til mine fire nærmeste venninner:) Mangler ikke så mye der heller:) Veldig fornøyd!

Har også pakket inn en del julegaver ikveld!

Men så fikk jeg så ille kynnere at jeg måtte legge meg nedpå...

Men du verden så deilig med alt som er unnagjort! I love it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig å pakke julegaver! Du er utrolig effektiv! Blir imponert! Jeg tenkte jeg skulle kjøpe gråpapir til å pakke inn i. Syntes det hørtes så fint ut da du snakket om det. Også bruke hyssing som bånd og noen fine klistremerker som er litt "vintage". Noen forslag til hvilken butikk jeg burde gå til? =)

Så kjedelig at du også plages av disse kynnerne. Man bli jo så sliten! Jeg hadde en skikkelig kynner dag i går og i natt, følte meg elendig og var så sliten. Håper det blir en bedre dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sånne englemerkelapper på panduro. Har ikke sett om de har klistremerker også.. Hmm.. Ja hvor kan de ha det.. Google? Det gjør alltid jeg for jeg eier ikke husk på disse nettbutikkene og slikt:)

Jeg har brukt gråpapir ja. Og noe hyssing og noe bredt rødt gavebånd. Så har jeg brukt noen englelapper og noen har jeg bare skrevet rett på papiret med sort sprittusj.

Føler meg godt i rute men frykter litt at jula kommer fortere i år enn andre år! Pluss at jeg har planer om å reise bort tre helger før advent så her er det bare å henge i:)

Men jeg blir så utrolig fornøyd med alt som er unnagjort.

Og i desember elsker jeg å sitte på kafé og se på at folk stresser, hehe:) Bare kose meg med litt vasking og baking og julemusikk!

Juuulestemning <3

Kupper boka di helt på juleting jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...