Gå til innhold

Katt og flatskjerm TV


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har to katter som får gå overalt hvor de vil inne. Jeg vil IKKE ha en diskusjon om dere mener dette er riktig, dette er et valg jeg har tatt på hvordan jeg ønsker å ha det. (de får ikke gå på komfyren da, for vil ikke ha svidde kattepoter!)

Men jeg tenker på å kjøpe meg widescreen. I dag går kattene også oppå den gammeldagse tven. Vil kattene klare å velte og ødelegge en widescreen tv? (tenker den er mer ustabil?). Må jeg henge den opp på veggen eller bygge den inn i en seksjon?

Får høre med dere andre som har katter som er "overalt"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg katt, men svarer deg likevel siden vi har flatskjerm-tv :)

Nå er det store variasjoner på tv-ene, også på størrelsen. Jeg ser ikke for meg at en katt kan sette seg opp på tven, de flatskjermtveene jeg har sett har vært såpass smale at katter ikke kan sitte oppå de.

Hvordan du setter tv-en er avhengig av tv-en og hva slags oppsett som følger med. Vår henger på en søyle, og den henger veldig stødig og bra, skal mye til for å rive den overende. Andre tv-er står på en fot, eller henges på veggen. Uansett tror jeg ikke du trenger bekymre deg for at kattene setter seg oppå tven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett tror jeg ikke du trenger bekymre deg for at kattene setter seg oppå tven :)

Hei, takk for svar :)

Men er egentlig ikke så redd for at de skal sette seg på TVen. Heller at hvis den står plassert på et bord at de skal klare å velte den. Kan ikke henge den på veggen, siden jeg bare leier...Den må stå på et bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også to katter som får lov til å gå akkurat hvor det passer dem. Og vi har en widescreen-TV som står på en fot på et TV-bord og den ene katten er veldig glad i å ligge rett ved TV-en eller bruke TV-bordet som mellomstasjon når hun skal hoppe opp på vinduskarmen som er høyt på veggen bak. TV-en har i allefall hittil aldri blitt veltet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Her løper det rundt 2 små villmenn på 5 måneder, og de har ikke gjort noe med flatskjermen vi fikk for 2 uker siden... ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår flatskjerm er skrudd fast i seksjonen og en må bruke kraft for å velte den ( ikke at jeg har prøvd :) )

Så dere kan trygt gå til anskaffelse av flatskjerm. Få med en støtte til tv som dere skrur fast til tv bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en ganske stor flatskjerm som står "fritt" på en tv-benk. Kattene har aldri prøvd å hoppe opp på den, men de løper gjerne på frem eller baksiden av den.. Så her er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...